וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה יקים רשת של "אוטוסטרדות אופניים" בגוש דן

12.7.2015 / 13:21

בשלב הראשון של התכנית החדשה, יוקמו במהלך השנה הבאה עשרה שבילים מרכזיים באורך של כ-150 קילומטרים. השבילים יהיו ברוחב שלושה מטרים לפחות וישולבו בהם גשרים לחציית כבישים. צפו במפת השבילים המתוכננת

ישראל כץ, חתימה על הסכמי הנמלים החדשים, מלון קרלטון תל אביב, מאי 2015. יותם רונן
"ישפר את הבטיחות של כל משתמשי הדרך". השר כץ/יותם רונן

שר התחבורה ישראל כץ הכריז היום (ראשון) כי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מקדם בימים אלה תכנית להקמת רשת רציפה ובטוחה של שבילי אופניים בגוש דן, בין מרכזי הערים לאזורי התעסוקה. בשלב הראשון של התכנית יוקמו עשר "אוטוסטרדות אופניים" באורך כולל של כ-150 קילומטרים.

משרד התחבורה יתחיל בתכנון מפורט של הרשת בחודשים הקרובים, במטרה לסיים את סלילת השבילים הראשונים באזורים בעלי פוטנציאל גבוה לשימוש באופניים במהלך 2016. השבילים הנוספים ייסללו בהדרגה במהלך ארבע השנים הקרובות, בערים תל אביב-יפו, רמת גן, חולון, בת ים, פתח תקווה, בני ברק, גבעת שמואל, גבעתיים, אזור, רמת השרון, ראשון לציון, רעננה, כפר סבא, הרצליה, רמלה ואור יהודה.

עוד בוואלה חדשות:
השרים אישרו: פקחים יוכלו לתת קנסות לרוכבי האופניים החשמליים
מאות הפגינו בתל אביב נגד אופניים חשמליים: "זה כלי נשק"
"פגע וברח" בשרון: אותרו 4 עדים לתאונה שבה נהרג רוכב אופניים

ועדת היגוי בין-משרדית מובילה את קידום התכנית, ושותפים לה משרדי התחבורה, האוצר והפנים, לצד נציגי הרשויות המקומיות שבתחומן יסללו השבילים ונציגי נת"ע, נתיבי איילון ונתיבי ישראל. תכנון שבילי האופניים יתבסס על מערכות מוצלחות שהוקמו בשנים האחרונות בין היתר בקופנהגן, באמסטרדם ובלונדון. שבילי האופניים המתוכננים יהיו ברוחב של שלושה מטרים לפחות, וישולבו בהם במידת הצורך גשרים שיאפשרו חצייה מהירה ובטוחה של כבישים מהירים. לאורך המסלולים יוצבו עמדות מנוחה, ברזיות, מפות ושילוט מתאים.

"יישום התכנית ייתן מענה לשימוש הגובר באופניים וישפר את הבטיחות של כל משתמשי הדרך, לרבות הולכי רגל", אמר שר התחבורה כץ. לדבריו, התכנית תקל, בין היתר, גם את הגודש בכבישים הצפוי בשנים הקרובות באזור גוש דן, בשל עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה.

על פי נתוני משרד התחבורה, בשנתיים האחרונות נרשם גידול חד של מאות אחוזים בשימוש באופניים חשמליים. ב-2013 יובאו לישראל כ-33 אלף זוגות אופניים חשמליים, וב-2014 הגיע מספרם לכ-73 אלף. להערכת המשרד, הקמת הרשת תביא להפחתת הנסיעות במכוניות, וכ-10% מכלל הנסיעות היום-יומיות בגוש דן ייעשו באמצעות אופניים.

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully