וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנצחה מרחוק: זוג ישראלים בספרד קרא לבנו על שם חלל "צוק איתן"

9.7.2015 / 21:59

הוריו של אביתר ציפו לבת, אך בעיצומו של המבצע נודע להם שזה יהיה בן והם החליטו לקרוא לו על שם אחד מהנופלים. הוריו של החלל גילו זאת ימים ספורים לפני יום השנה למותו. "לא בחרתי את השם, הוא נבחר עבורו"

אביתר תורג'מן. באדיבות המשפחה
שם שהגיע עד לספרד. אביתר תורג'מן/באדיבות המשפחה

יום השנה למותו של לוחם הצנחנים סמ"ר אביתר משה תורג'מן, שנפל במבצע "צוק איתן", ייערך בשבת הקרובה ברגשות מעורבים: למשפחתו של תורג'מן, שהיה בן 20 במותו, נודע דרך מכתב פתוח בפייסבוק כי סיפורו של אביתר הצליח לרגש זוג ישראלים בספרד, שהחליטו לקרוא על שמו לבנם השני שנולד לפני שמונה חודשים. "כשאביתר נולד וחשבנו כיצד לקרוא לו, הייתה התלבטות", סיפרה היום (חמישי) לוואלה!NEWS אודליה שמעוני. "פתאום משהו התחבר ונוצרה מין שלמות כזאת. הכול התחבר במקום והבנו ששמו יהיה אביתר. קשה להסביר את זה, אבל זה כאילו שלא אני בחרתי את השם. הוא נבחר עבורו".

כשאביתר הלוחם נפל בקרב בחאן יונס, היו אודליה ולירון שמעוני צמודים לכלי התקשורת בביתם שבספרד. "היינו מחוברים באינפוזיה לאתרי החדשות באינטרנט, לטלפונים עם החברים והמשפחה ולטלוויזיה. היינו כל הזמן בתוך זה", נזכרה אודליה. "נדמה שממרחק זה אפילו קשה יותר. הרגשתי שהרגשות והלב שלנו כל הזמן נמצאים בישראל". באותם ימים היא הייתה בהריון שני, וזמן קצר קודם לכן הבדיקות הראו כי סבירות גבוהה שתיוולד לה וללירון בת. "קיווינו מאוד לבת ושמחנו שכך הראו הבדיקות. כבר היו לנו כמה שמות עבורה", סיפרה אודליה.

התינוק אביתר שנקרא על שמו של לוחם שנפל במבצע "צוק איתן". פייסבוק, צילום מסך
"פתאום הכול התחבר והפסקתי לחפש שמות". אביתר שמעוני/צילום מסך, פייסבוק

אך מאוחר יותר השניים קיבלו בהפתעה את הידיעה על כך שייוולד להם בן, והם החלו להתחבט בשמות עבורו. "התלבטנו בשם אביתר, שעליו חשבנו גם לפני שנולד בננו הבכור, יותם, אבל הוא נראה לנו ארוך מדי ורציני עבור תינוק", היא אמרה. בזמן המעקב אחרי הידיעות העצובות על מותם של חיילי צה"ל, שאל לירון את אודליה, מה דעתה לקרוא לבנם בשם אחד מחללי המלחמה. "הסכמתי בלי לחשוב פעמיים", סיפרה.

"לאחר כמה ימים שוחחתי עם אמי והיא אמרה: 'שמעתי היום על אחד הנופלים, היה לו שם מאוד יפה, אני לא זוכרת מה הוא'. השם יצא מפי: 'אביתר', מבלי להתכוון, מבלי שידעתי למה, פתאום הכול התחבר, כל החלקים הסתדרו במקום. מאותו יום הפסקתי לחפש שמות", אמרה אודליה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

המשפחות לא נפגשו מעולם: "חוששים להכביד"

"היום אביתר בן שמונה חודשים, תינוק מלאך. תינוק מתנה", כתבה אודליה למשפחה השכולה והוסיפה: "כשיגדל, אספר לו על משפחה אחת מבית שאן שלבנם הצעיר קראו אביתר שנלחם כדי שאנחנו נוכל יום אחד לשבת בשקט ובבטחה בארצנו הקטנטונת. לבי אתכם, שולחת לכם אהבה ונחמה", חתמה את מכתבה. עד היום, אודליה טרם פגשה את הוריו השכולים של אביתר תורג'מן ולא דיברה איתם. "אני אדם זר עבורם ואני חוששת להכביד עליהם. הכאב שלהם הוא כאב שקשה לדמיין".

מחר תעלה משפחתו של אביתר תורג'מן לקברו בהר הרצל בירושלים לרגל האזכרה שלו. אביתר היה בן הזקונים של אורה ומאיר, נולד בבית שאן ב-5 בדצמבר 1993. אחיהם הצעיר של ינון, אביה ואיתי. הוא למד בישיבה התיכונית בבית שאן ומשם המשיך לאחר י"ב לישיבת ההסדר "הכותל". במסגרת זו החליט להתנדב לצנחנים, ולאחר שנה וחצי בישיבה התגייס לגדוד 202 של הצנחנים. בעת החיפוש אחרי הנערים החטופים, השתתף עם חבריו ליחידה במבצע "שובו אחים" ואחר כך המשיך איתם ללחימה בעזה. ביום שלישי, 22 ביולי 2014, נפל בקרב בחאן יונס.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully