וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בצפון התלוננו: "צה"ל התאמן בחצרות הבתים ללא אישור"

8.7.2015 / 16:56

בשבוע האחרון התאמנו חיילים באזור עכברה בסמוך לצפת. לטענת אזרחים רבים הדבר נעשה ללא תיאום ותוך פגיעה בזכויותיהם וברכושם. דובר צה"ל: "למעט אירוע אחד שטופל, לא נרשמו חריגות"

צלמים זמניים מורשים

אזרחים משכונת עכברה בשטחה של צפת התלוננו כי כוחות צה"ל התאמנו בשבוע האחרון בפשיטות על חצרות בתים באזור – ללא אישורם. לטענתם, הדבר הוביל לפגיעה בפרטיותם והסב נזק לרכושם האישי, וכי בחלק מהמקרים החיילים אף התייחסו אליהם בזלזול ולא עזבו את המקום לבקשתם.

גורמי צבא מסרו כי האימון שביצעו החיילים והמפקדים בשטח נעשה בתיאום עם הרשות המקומית. עם זאת, הוא הוסיפו כי למפקדים נודע על אירועים חריגים שנעשו במסגרת האימון והם יטופלו בהתאם, על מנת שלא יוסיפו לקרות בעתיד.

לקריאה נוספת:
"ישראל פנתה לחמאס כדי לדון בהשבת גופות חיילי צה"ל מעזה"
שבוע לאחר שנסגר מטעמי ביטחון: כביש 12 נפתח מחדש לתנועה
"במערכה הבאה, חמאס יחדיר פלוגות שלמות לשטח ישראל"

טנקים של חיל השריון מתאמנים. דובר צה"ל
אימון של חיל שריון, בשנה שעברה/דובר צה"ל

בשנים האחרונות הגביר צה"ל את האימונים בערים ובכפרים ברחבי ישראל במטרה לדמות את מציאות הקרב העתידי בשטחים עירוניים. בשנה האחרונה התאמן צה"ל באשקלון, רהט, כפרים בגליל ובשבוע האחרון גם באזור צפת.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "החיילים המתורגלים הונחו באופן פרטני ומדויק לא להיכנס לחצרות הבתים. למעט אירוע חריג אחד, אשר טופל באופן מידי על ידי המפקדים בשטח, לא נרשמו חריגות. צה"ל מתנצל על אי הנוחות שנגרמה לתושבי המקום ויעשה כל שביכולתו על מנת שמקרה כזה לא יחזור בשנית".

  • עוד באותו נושא:
  • צפת
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully