וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: הסתיים סבב השיחות הראשון בין הממשלה לטליבאן

נציגי הצדדים נועדו לראשונה בפקיסטן השכנה, בפיקוח משקיפים זרים. הנשיא אשרף ראני שמר על המגעים בחשאי עד אתמול, וקרא לקהילה הבינלאומית לתמוך בשיחות. הסבב הבא ייערך בדוחא בחודש הבא

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סבב שיחות השלום הראשון בין ארגון טליבאן לממשלת אפגניסטן הסתיים הבוקר (רביעי), לאחר שהצדדים הסכימו להיפגש שוב בתום צום רמדאן. השיחות, שנערכו בפקיסטן השכנה, נועדו לשים קץ ל-13 שנים של לחימה בין הארגון האיסלאמיסטי לממשלה בקאבול, מאז הפלישה האמריקנית למדינה.

נשיא אפגניסטן אשרף ראני, שנכנס לתפקידו בחודש ספטמבר האחרון, הכריז רק אתמול באופן פומבי על קיום השיחות. בדברים שמסר לאחר השיחות, הוא הבהיר כי התהליך יהיה קשה וקרא לקהילה הבינלאומית להבטיח כי "אף אחד לא מנסה להסיט את התהליך ממסלולו". בחודשים האחרונים דווח על שיחות לא רשמיות בין הצדדים.

עוד בוואלה חדשות:
אפגניסטן: יותר מ-30 נפצעו במתקפת טאליבן על הפרלמנט
"שיחות היסטוריות": נשים אפגניות פגשו לראשונה נציגי טליבאן
שני בני ערובה נהרגו בתקיפת מל"ט אמריקני בפקיסטן

נשיא אפגניסטן אשרף ראני במהלך מסיבת עיתונאים בכאבול, מאי 2015. רויטרס
"השיחות התנהלו באווירה חיובית". אשרף ראני/רויטרס

גורמים המעורים בפרטי השיחות מסרו כי סבב השיחות הבא נקבע לאמצע חודש אוגוסט בדוחא, בירת קטאר. ראש ממשלת פקיסטן, נוואז שריף, בירך על "פריצת הדרך", אולם הוסיף כי סיום הלחימה עוד רחוק, בעיקר בשל הפילוג בהנהגת טליבאן. משקיפים אמריקנים וסינים נכחו בשיחות, ומסרו כי הן "התנהלו באווירה חיובית".

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר אתמול כי המגעים הם "צעד חשוב לקראת שלום יציב". ביום שבת האחרון, הסנאטור האמריקני ג'ון מקיין ביקר בקאבול וקרא להארכת הנוכחות האמריקנית באפגניסטן, "על מנת לקדם את היציבות" במדינה. כ-10,000 חיילים אמריקנים מוצבים באפגניסטן, לאחר שמרבית הכוח הוצא מהמדינה בחודשים האחרונים. ההחלטה הנוכחית מוושינגטון קובעת כי עד סוף 2016, ארצות הברית תסיים את נוכחותה הצבאית במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully