וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השימוע נדחה, הדוח העירוני בוטל: אל-מידאן עדיין לא מקבל מימון

7.7.2015 / 21:34

המימון של משרד התרבות ושל עיריית חיפה לתיאטרון הערבי שהעלה את ההצגה "הזמן המקביל", המבוססת על סיפורו של אסיר פלסטיני, עדיין מוקפא. השחקנים מחו נגד כוונתו של המנכ"ל החדש לבטל את ההצגה

צילום: דייב שחר, עריכה: ליאור קירשנר

(צפו: נאום שרת התרבות מירי רגב בטקס פרסי התיאטרון)

השחקנים, העובדים והצוות הטכני של תיאטרון אל-מידאן, הפועל בחיפה, פרסמו היום (שלישי) הודעת גינוי נגד מנכ"ל התיאטרון החדש, גסאן אבו ורדה. בהודעתם הם מתקוממים על דברים שאמר אבו ורדה היום, ובהם לא שלל את האפשרות כי יוריד את ההצגה "הזמן המקביל", שנכתבה בהשראת סיפורו של האסיר הפלסטיני וליד דקה. ההצגה, המציגה את סיפורו של דקה, שהיה חבר בחוליה שחטפה ורצחה את החייל משה תמם בשנת 1984, עוררה סערה ציבורית והביאה למשיכת המימון הממשלתי לתיאטרון, כפי שפורסם לראשונה בוואלה!NEWS.

כמו כן, צוות התיאטרון מחה על אמירתו של המנכ"ל כי התיאטרון אינו פוליטי. "אנחנו מודיעים שבמידה שהצהרותיו נכונות ובלתי-מסולפות, לא נמשיך להיות חלק מתיאטרון אל-מידאן כל עוד אדון אבו ורדה ממשיך בתפקידו", כתבו. "אנחנו דורשים מאבו ורדה שיוציא תצהיר לעיתונות להבהיר את עמדתו".

עוד בוואלה חדשות:
"הוחתמתי על החזרת המימון לתיאטרון אל-מידאן ללא ידיעתי"
הקפאת תקציב התיאטרון: רדיפה פוליטית או התנהלות כספית בעייתית?
רגב הקפיאה תקצוב תיאטרון אל-מידאן: "לבחון פעילות אסורה"

משפחת משה תמם ז"ל בתיאטרון אל-מידאן, אפריל 2015. ערן גילווארג
הפגנה של משפחת תמם בפתח התיאטרון, אפריל/ערן גילווארג

כספי התמיכה הממשלתיים והעירוניים בתיאטרון אל-מידאן מוקפאים, לפי שעה. התיאטרון מומן ב-1,275,000 שקלים מעיריית חיפה וכמיליון שקלים ממשרד התרבות. על סמך החלטתה של השרה מירי רגב, הוקפאו הכספים שהועברו לתיאטרון מהמשרד. על פי ההצהרה הרשמית, העילה להקפאת המימון היא בדיקה בנוגע להתנהלות הכספית של התיאטרון.

בשבוע שעבר הודיעה ועדה עירונית שהקימה עירייה חיפה לבחינת סוגיית המימון על המלצתה להמשיך את התקצוב לאל-מידאן בתנאים מסוימים, אולם למחרת פרסום ההחלטה, הודיעו שניים מתוך ארבעת חבריה כי הם מושכים את חתימותיהם מהמסמך שגיבשה הועדה. בעקבות כך, הועבר הנושא לעיונו של היועץ המשפט של העיריה, עו"ד רשף חן, לשם קבלת חוות דעת משפטית, נוכח שינוי עמדת מחצית מחברי הועדה.

התיאטרון הוזמן לשימוע בפני ועדת התמיכות במשרד התרבות ביום ראשון האחרון, אולם מנהל התיאטרון עדנאן טראבשה הודיע כי אינו יכול להתייצב לשימוע מפני שעבר תאונה קשה. מנכ"לית משרד התרבות, אורלי פרומן, החליטה לדחות את מועד השימוע עד להחלמתו, וטרם נקבע מועד חדש לשימוע. אולם בעקבות בשל מצבו הרפואי, הודיע טראבשה על התפטרותו.

מתוך ההצגה "הזמן המקביל", תיאטרון אל-מידאן, אפריל 2015. ערן גילווארג
קטע מתוך ההצגה "הזמן המקביל"/ערן גילווארג

הוועד המנהל של תיאטרון אל-מידאן מינה ביום שבת אל אבו ורדה כמנהל בפועל. הוא שימש עד אז היועץ המשפטי של התיאטרון ופעל יחד עם הוועד המנהל ועם הצוות המקצועי מאז היווסדו של אל-מידאן בשנת 1995. אבו ורדה כיהן בעבר במועצת עיריית חיפה והיה סגן ראש העיר.

"תיאטרון אל-מידאן הינו במת אומנות שהכשירה דור שלם של אמנים ערבים מוכשרים, שחלקם זכה בהכרה בינלאומית על מקצועיותם", אמר אבו ורדה עם כניסתו לתפקיד. "תיאטרון אל-מידאן הינו במה חשובה לפסיפס התרבותי ולפלורליזם המחשבתי בארץ. אני מאמין שהתיאטרון יתגבר על כל המכשולים והאתגרים העומדים בפניו. בהזדמנות זו אני קורא למשרד התרבות שימשיך לתמוך ולממן את תיאטרון אל-מידאן ולהימנע משיקולים וממניעים זרים שאין בינם ובין תמיכה למטרות אומנות ולא כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully