וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטנועים של תל אביב - להיט ברמאללה: הטרנד החדש של הגנבים

7.7.2015 / 20:43

בשבועות האחרונים נתפסו 40 חשודים בגניבת דו-גלגליים מרחבי גוש דן, ומהחקירה שלהם עלה כי חלק גדול כלי הרכב הגנובים מוברחים לרשות הפלסטינית, שם גובר הביקוש אליהם. צפו בתיעוד של גניבת קטנוע בעיר

צילום: מצלמות אבטחה, עריכה: ליאור קירשנר

לא מעט מהגניבות שמתרחשות בישראל קשורות לרשות הפלסטינית, ובמיוחד לדרישות שקיימות בשוק הפלסטיני. אחרי גל גניבות הסובארו בשנות ה-80, המאזדה בשנות ה-90 והסקודה בשנות האלפיים - מזהים עתה במשטרת תל אביב את הלהיט החדש לגניבה: הקטנועים. במשטרה טוענים כי חלק גדול מהקטנועים הנגנבים מרחובות תל אביב וגוש דן מוצאים את דרכם אל שטחי הרשות, שם הולך וגובר הביקוש לכלי הרכב הדו-גלגליים. "מה שטוב לתל אביבים טוב גם לתושבי שכם, רמאללה וג'נין. כך אנחנו מבינים מחקירות חשודים בגניבות קטנועים", אמר היום (שלישי) לוואלה!NEWS גורם במרחב ירקון של משטרת תל אביב.

בשבועות האחרונים תפסו בלשי ושוטרי הסיור של משטרת מרחב ירקון 40 חשודים בגניבת קטנועים. את החקירות של החשודים מנהלים חוקרי תשאול בתחנת לב תל אביב והם הצליחו להעמיק את הידע המשטרתי סביב כנופיות וגנבי קטנועים. מהמידע שנאסף בעקבות חקירת החשודים עולה כי חלק גדול מהקטנועים הנגנבים עובר לשטחי הרשות. חלק מכלי הרכב הגנובים משמשים לחלקי חילוף כשהדגש הוא על מרכיבי הפלסטיק של הקטנועים. "יותר מחצי מהקטנוע זה פלסטיק ששוויו כ-70% ממחיר הקטנוע. הגנבים מפרקים את הפלסטיק, מרכיבים אותו על קטנועים אחרים ומשמישים אותם", אמר גורם במשטרה.

עוד ידיעות פלילים בוואלה!NEWS
סניף מקדונלד'ס בבירה נסגר: "העובדים הערבים חששו מתקיפה"
פרשה 512: המשטרה גייסה עד מדינה מכל ארגון פשע
מה עשתה השרה שקד באולם המעצרים בבית המשפט בתל אביב?

חניית דו גלגלי, רחוב דיזנגוף תל אביב. ראובן קסטרו
בימים האחרונים נעצרו חמישה חשודים. קטנוע בתל אביב/ראובן קסטרו

במשטרה ציינו כי במקרים רבים הגניבה מתבצעת על ידי חיבור פיוז עוקף למערכת החשמל של הקטנוע - פעולה שנמשכת שניות בודדות. המשטרה ממליצה לבעלי קטנועים לרכוש מנעול דיסק, שמקטין מאוד את האפשרות לגנוב את כלי הרכב. "החשודים סיפרו בחקירות שלהם שברגע שהבחינו במנעול כזה על הקטנוע הם עברו הלאה מבלי לנסות לגנוב. יש בעלי קטנועים שנמנעים מלבטח את הקטנועים נגד גניבה בשל מחירי הפוליסות, ולכן חשוב שיקטינו את הסיכון וימגנו את הקטנועים במנעול הדיסק", הסביר.

ואולם לא רק בתל אביב סובלים מהגניבות, שכן נראה שהתופעה לא פוסחת על חלקים אחרים בגוש דן ובמרכז. כך למשל, בימים האחרונים עצרו שוטרי מרחב השרון חמישה חשודים בשלושה אירועים שונים של חשד לגניבת קטנועים. בכל המקרים החשודים הם תושבי קלקיליה שהגיעו מצוידים עם ציוד לגניבת קטנועים.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully