וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עשתה השרה שקד באולם המעצרים בבית המשפט בתל אביב?

שרת המשפטים הגיעה לביקורת פתע נדירה באולם המעצרים של בית משפט השלום בעיר, כשהיא מלווה בח"כ רויטל סוויד. השתיים האזינו לדיונים ובחנו את היחס לעצורים. שקד: " רציתי להרגיש את השטח והאווירה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא זכור ביקור כזה. סוויד/מערכת וואלה!, צילום מסך

שרת המשפטים איילת שקד הגיעה הבוקר (שלישי) לביקורת פתע באולם המעצרים של בית משפט השלום בתל אביב. היא הגיעה למקום מלווה בח"כ רויטל סוויד (המחנה הציוני), והשתיים ישבו באחד מספסלי הקהל במשך כחצי שעה. ותיקי בית המשפט אמרו כי לא זכור להם ביקור פתע שכזה של שר משפטים באולם בית המשפט.

אולם המעצרים בתל אביב נחשב לעמוס ביותר בישראל. בכל יום מביאים המשטרה וגופי אכיפה נוספים עשרות רבות של עצורים במגוון מעשי פשע. רק היום הביאה המשטרה יותר מ-50 עצורים לפני שופט המעצרים של תל אביב, ירון גת. אלא שבאמצע יום הדיונים הופתעו השוטרים והחשודים באולם כאשר הגיעו למקום השרה שקד וח"כ סוויד, שעד לאחרונה שימשה עורכת דין פלילית והכירה היטב את אולם 155 בבית משפט השלום בתל אביב.

השתיים ישבו והאזינו להתנהלות של כמה תיקי מעצר, ובהם תיקי שוד ואלימות במשפחה. השרה וחברת הכנסת האזינו לטיעוניו של חוקר המשטרה, רב-סמל משה פויסטרו, שהביא חלק מהחשודים לפני השופט. כמו כן, הן בחנו את הטיפול של לוחמי יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר ואת היחס שהעניקו לעצורים.

עוד בוואלה!NEWS:
חשד: אשת ראש ארגון פשיעה מעורבת ברצח עו"ד יורם חכם
בג"ץ במסר לנתניהו: לא תוכל לכהן גם כשר
תלמידים טרקו דלת על נער – בית הספר יפצה אותו ב-700 אלף שקל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השתיים גם בחנו את הטיפול של לוחמי יחידת נחשון של שב"ס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשיחה עם וואלה!NEWS אמרה השרה שקד: "בהתייעצויות עם שרי משפט קודמים, בהם יוסי ביילין, נאמר לי שמביקורות פתע לומדים הכי הרבה. רציתי להרגיש את השטח והאווירה ולכן הלכתי עם ח"כ רויטל סוויד מהמחנה הציוני שבאה דווקא מכיוון הסנגוריה. רציתי לראות את ההתנהלות היומיומית באולמות המעצרים ואצל שופטי המוקד. אגב, היו הרבה שלא זיהו אותי בהתחלה".

"מבחינת פרוצדורה העניינים תקתקו - דיברתי עם גורמי שירות בתי הסוהר, עם השופטים, עם שוטרים. הגעתי גם לבית משפט השלום בראשון לציון, שם בדיוק הובאו העצורים מפרשת 512, אבל לא נכנסתי כי היתה תקשורת וזו לא היתה המטרה. דיברתי עם השוטרים בחוץ", הוסיפה. "בסך הכול התרשמתי שהמצב סביר. אנחנו עובדים במשרד על תכנית אסטרטגית להקלת העומס ועד שלא רואים את ההתנהלות לא מבינים עד כמה זה עמוס. זו היתה ביקורת הפתע הראשונה שעשיתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"מערכת בתי המשפט, שוטרים, סנגורים ותובעים מתנהלים במציאות בלתי אפשרית של עומס. לא ניתן להבין זאת עד שלא חווים זאת בפועל. זו היתה מטרתו של הסיור", מסרה ח"כ רויטל סוויד בהודעה לעיתונות.

ח"כ סוויד התייחסה גם להתאבדותו של תת-ניצב אפרים ברכה. "רק אתמול נערכה הלוויתו של אפי ברכה, אשר לא עמד במסכת ההכפשות שאותה ספג. שופטים, אנשי ציבור, ואזרחים מן השורה מצויים היום במציאות של אלימות מילולית והכפשות שאין להם יכולת להתמודד עמם. המערכות חייבות למנוע את מקרה ההתאבדות הבא. אם משהוא במשטרת ישראל היה מלוה ותומך באפי ברכה יתכן ולא היה מתאבד. "היום, כאשר כיכר העיר היא הזירה האינטרנטית, ולא בתי משפט, מוסדות המדינה חייבים לפתח מערך של ליווי על מנת לאתר מצוקות נפשיות מראש ולא בדיעבד".

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully