וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסב שתמונתו רוססה בדם: אני לא רוצה נקמה; המרסס: זו אומנות

מנסור הייב, שהתמונה שבה הוא מופיע עם נכדתו רוססה בצבע, אמר בריאיון לאולפן וואלה!NEWS כי אם זה שהשחית יתנצל, הוא מוזמן לביתו. ט', שריסס את התמונה, הסביר: "זו אומנות שנועדה לעורר את התל אביבים, אני נגד אלימות"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: ניר חן

מנסור הייב, הסב מטובא-זנגרייה שהתמונה שלו עם נכדתו רוססה בצבע אדום בתל אביב, סיפר לאולפן וואלה!NEWS על התחושות הקשות במשפחה מהמעשה. "כשראיתי את התינוקת, זה זעזע אותי באמת. ההורים שלה והסבתא, כולם קיבלו את זה קשה מאוד. בסוף, לאט לאט, אני מקווה שזה יעבור". למרות הפגיעה, מנסור ומשפחתו מבקשים להבהיר שהם לא מחפשים נקמה ועודם מאמינים בדו-קיום בין העמים. "אנחנו לא גזענים, אני לא ביקשתי מאף אחד שידבר על הבן אדם הזה או שיפגע בו, או שיפגע בתמונה שלו או בתמונה של מישהו אחר. אני לא בעד גזענות. אני בטוח שהוא מייצג את עצמו לבד, לא יותר מזה. אנחנו חיים פה באזור, כולנו, יהודים וערבים, יש לנו הרבה חברים יהודים, אנחנו אצלם והם אצלנו".

הייב מצפה מהמשטרה תפעל נגד פעולות כאלה ותנקוט באמצעים נגד המרסס: "הבן אדם הזה שעשה את המעשה, הוא ישלם את המחיר, במשטרת ישראל". כמו כן הייב מבהיר שאם המרסס יתנצל על פעולתו הוא יקבל אותו בברכה ויהיה מוכן לסלוח. "אם הוא טעה ורוצה להתנצל אני אקבל אותו בבית אצלי עם כל צוות הצלמים שהיו אצלי בבית, ואז ירגיש איך מקבלים הערבים, בעיקר בדואים, אורחים".

ט', העומד מאחורי המעשה, הסביר כי לא עשה זאת מתוך גזענות וכי הייב ומשפחתו כלל לא היו מטרת התמונה, אליה הוא מתייחס כאמנות - שמטרתה לחשוף את הצביעות של תושבי תל אביב והמרכז. בהתייחסו למנסור הוא מסביר: "הכיוון של הפעולה הוא לא אליך והתנצלות אם נפגעת. אבל המטרה היא לא מנסור והמטרה היא לא ערביי ישראל, המטרה באמנות הזו היא דווקא תושבי תל אביב והמרכז, שהם די מנותקים. שגברת אברומוביץ', כמו שפרסמה בפוסט הנזעם שלה בפייסבוק הייתה צריכה רבע שעה וקפה בשביל להירגע מהאמנות הזו, לא מבינה שזה קורה יום יום. היא כתבה בפוסט: אם היה קורה ציור כזה על בחור עם כיפה מהומות היו יוצאות ברחובות, אנשים היו משתוללים". לדבריו יום יום בשבועיים וחצי האחרונים יהודים נרצחים, נזרקים עליהם אבנים ומנסים לשסף את גרונם ואף אחד לא יוצא לרחובות.

מול הטענה שציורו מזכיר את פעולותיו של ארגון הטרור הרצחני דאעש מבקש ט' להבהיר: "אני רחוק מדאעש ואני נגד אלימות ואני ציינתי במפורש שאני נגד אלימות מכל סוג. זה לא קריאה לשלום, זו אמנות שהמטרה שלה הייתה לחשוף את המוסר הכפול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully