וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "שיחות הגרעין עשויות להימשך מעבר לתאריך היעד"

דובר מחלקת המדינה האמריקנית הודה בריאיון לרשת CNN כי "אנחנו פשוט לא יודעים" אם יושג הסכם עד ה-7 ביולי. חילוקי דעות בין המעצמות לאיראן נותרו בכמה סוגיות מרכזיות, וספק אם מאמציהם של כל שרי החוץ הנועדים בווינה יישאו פרי

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

שיחות הגרעין בין איראן למעצמות עשויות להימשך מעבר לתאריך היעד החדש שנקבע להיום (שלישי) – כך אמר אתמול דובר מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ון קירבי, בריאיון לתכנית "יום חדש" ברשת CNN. לדבריו, "אנחנו פשוט לא יודעים" אם השיחות יוארכו מעבר ל-7 ביולי. "אני חושב ששר החוץ ג'ון קרי היה ברור מאוד אתמול, כשאמר שהם הולכים לעבוד קשה מאוד, והשבוע באופן מיוחד", הבהיר קירבי. "אם יגיעו להסכמה על סוגיות המפתח, עשוי להיות לנו הסכם השבוע, אבל אין שום ערבון לכך".

אמש הסתיימה בווינה פגישתם הראשונה בסבב השיחות הנוכחי של כל שרי החוץ של המעצמות – ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, סין ורוסיה – של איראן ושל האיחוד האירופי. דווח כי שרי החוץ הסכימו שיש צורך להמשיך בעבודה המשותפת על ניסוח הסכם הגרעין, אולם לא נמסרו פרטים בנוגע לסוגיות הספציפיות שלגביהן עדיין קיימים חילוקי דעות.

עוד בוואלה חדשות:
הנגבי: "גם אם ייחתם הסכם גרעין, ישראל לא תהיה מחויבת לו"
קרי: "לא נוותר על עקרונותינו כדי לחתום על הסכם עם איראן"
דיווח: איראן והמעצמות הגיעו להסכמה בסוגיית הסנקציות

שרי החוץ של המעצמות ושל איראן, וינה, יולי 2015. רויטרס
שרי החוץ בפגישתם בווינה, אמש/רויטרס

מהבית הלבן נמסר אתמול כי ההסכם עם איראן בנוגע לתכנית הגרעין של טהראן ולהסרת הסנקציות "חייב לשקף את הסכם המסגרת" שאליו הגיעו הצדדים. גורם דיפלומטי מערבי טען כי חילוקי דעות נותרו בנוגע לתכנית הטילים הבליסטיים של איראן. "האיראנים רוצים שיוסרו הסנקציות הקשורות לתכנית הטילים הבליסטיים", אמר. "הם אומרים שאין סיבה לקשור את זה לסוגיית הגרעין, וקשה לנו לקבל זאת".

הצדדים קבעו את תאריך היעד ל-30 ביוני, אולם האריכו אותו בשבוע נוסף בתקווה להגיע לפריצת דרך. עם זאת, עד כה נראה כי הצדדים רחוקים מהסכמה על כמה סוגיות מרכזיות, ולא ברור עד מתי יוארכו השיחות. גורם דיפלומטי גרמני טען כי "אסור להמעיט בערכן של הסוגיות שטרם נפתרו. לא יהיה הסכם בכל מחיר. אם לא נצליח להתקדם בסוגיות המרכזיות, אסור לשלול כישלון של השיחות".

ביום שבת האחרון שבו ותקפו גורמים בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו את הסכם הגרעין הנרקם בין איראן למעצמות, בעקבות הדיווח לפיו הצדדים הגיעו להבנות בעניין הקלת הסנקציות מעל טהראן. "בכל יום שעובר, הוויתורים של המעצמות לאיראן הולכים וגדלים", אמרו הגורמים. "ויתורים במנגנון הפיקוח, ויתורים באופן הסרת הסנקציות, ויתורים באשר למספר הצנטריפוגות, המחקר והפיתוח לצנטריפוגות מתקדמות ועוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נושא: ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע לציון יום העצמאות של ארה''ב בבית השגריר בהרצליה פיתוח, 1.7.15. מארק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט,
"הוויתורים של המעצמות לאיראן הולכים וגדלים". נתניהו/מארק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות אי-פי, גורמים דיפלומטים המעורים בפרטי המשא ומתן טענו כי הצדדים הגיעו אתמול להסכמה עקרונית לפני חתימה בנוגע להקלת הסנקציות. מדובר בסוגיה השנויה ביותר במחלוקת בין ארצות הברית לאיראן. לדברי הדיפלומטים, הדבר עדיין לא אושר באופן סופי וטרם נחתם המסמך שמאשר את ההסכמה על סוגיית הסנקציות. עם זאת, הם הבהירו כי מומחים משני הצדדים הסכימו על קווי המסמך, והם עובדים על יתר פרטי המתווה.

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully