וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת לפינוקיו: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום תתקיים אזכרתו של חוזה המדינה, נציין עשור לפיגועים בלונדון, מכבי ת"א תערוך את משחק ההכנה האחרון שלה, נחגוג יום הולדת לפינוקיו וגם למתופף הביטלס, רינגו סטאר

אזכרה להרצל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוזה המדינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים טקס האזכרה הממלכתי ל"חוזה המדינה", בנימין זאב הרצל, במלאת 111 שנים לפטירתו. בטקס שיערך בשעה 18:00 בסמוך לקברו שבהר הרצל יניחו זר ויישאו דברים נשיא המדינה וראש הממשלה. בנימין זאב הרצל הלך לעולמו ביולי 1904 בהיותו בן 44 שנים לאחר שסבל מבעיות בריאותיות לאורך כל חייו. הרצל ביקש בצוואתו להיקבר ליד אביו וכי יערך לו טקס צנוע. בנוסף ביקש שכאשר העם היהודי יקום וישתקע בארץ ישראל, יעבירו את עצמותיו לשם. באוגוסט 1949 מילאו את צוואתו ועצמותיו יחד עם עצמות בני משפחתו הובאו לירושלים.

עשור לפיגועים בלונדון

פיגועים במערכת התחבורה בלונדון, ברכבת התחתית ובאוטובוס, 7 ביולי 2005. AP
פיגועים במערכת התחבורה בלונדון, ברכבת התחתית ובאוטובוס, 7 ביולי 2005/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני עשור בדיוק, בשנת 2005, התרחשו הפיגועים ברכבת התחתית של לונדון ובאוטובוס. הפיצוצים התרחשו כמעט באותו הזמן, בשעת השיא של העיר, בתחנות שלא נמצאות על אותו הקו ולכן שיתקו אזורים נרחבים בעיר. בפיגועים נהרגו 52 נוסעים וארבעת המחבלים המתאבדים שביצעו את הפיצוצים, בנוסף לכ-700 פצועים. ארגון אל-קאעדה לקח את האחריות בתוספת לאזהרה שהופנתה לאירופה על פיגועים נוספים. באותה עת אירחה בריטניה את ועידת ה-G8 ויום קודם לכן זכתה לונדון במכרז האולימפי לשנת 2012.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מתכוננים במכבי

סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב נגד דיושג'רי משחק אימון. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
המאמן סלבישה יוקאנוביץ' במחנה האימונים/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

אתם צריכים לדעת שהיום תערוך מכבי תל אביב את משחק ההכנה האחרון שלה במחנה האימונים באוסטריה, שבו תפגוש את אנז'י מחצ'קאלה. אחרי שגברה 0:3 על ווזדובאץ' הסרבית ו-0:4 על דיושגיורי ההונגרית, תנסה האלופה הישראלית, שמתאקלמת לשיטה של המאמן החדש סלבישה יוקאנוביץ', להמשיך באותו קו גם מול העולה החדשה לליגה הראשונה ברוסיה, ותקווה להציג בהופעת בכורה העונה את ערן זהבי המתאושש מפציעה. זה יהיה המבחן האחרון של הצהובים לפני משחקם הראשון במוקדמות ליגת האלופות אצל היברניאנס המלטזית ביום שלישי הבא.

יום הולדת לפינוקיו

פינוקיו. ShutterStock
פינוקיו/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 134 שנים אפשר לומר שנולדה דמותו של בובת העץ – פינוקיו. ב-7 ביולי שנת 1881 פורסם הפרק הראשון בסיפורו של פינוקיו אותו כתב קרלו קולודי והתפרסם במשך שנתיים בכתב עת לילדים באיטליה. שנתיים לאחר מכן התפרסמו כל הסיפורים בספר אחד תחת השם "הרפתקאותיו של פינוקיו" והוא זכה להצלחה אדירה ברחבי העולם. הספר מתאר את קורותיה של בובת עץ שובבה ופרועה בשם פינוקיו שסקרנותה מסבכת אותה בצרות. פינוקיו הוא טוב לב ורגיש ונאבק תמיד ביצרו הרע - נטייתו לשקר, כשמטרתו היא להפוך לילד אמיתי.

מזל טוב לרינגו סטאר

רינגו סטאר. Matt Sayles, AP
רינגו סטאר/AP, Matt Sayles

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג המוזיקאי רינגו סטאר, יום הולדת 75, מזל טוב! ריצ'רד סטארקי הידוע יותר כרינגו סטאר, היה המתופף האגדי של להקת החיפושיות. רינגו סטאר היה במקום ובטיימינג הכי מוצלחים בתעשיית המוזיקה של כל הזמנים, מה שסלל לו בהמשך דרך בטוחה לפיתוח קריירה עצמאית ויציבה בפירוק הלהקה. הוא הוציא 15 אלבומי סולו והשנה גם נכנס להיכל התהילה של הרוק אנד רול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully