וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נסיך המחבלים המתאבדים" של דאעש חוסל בתקיפה אמריקנית

טאריק אל-חארזי, שהיה אחראי על העברת לוחמים זרים לזירות הלחימה בסוריה ובעיראק, חוסל לפני כשבועיים בצפון-מזרח סוריה. פרס של שלושה מיליון דולרים הוצע על ראשו. "מותו ישפיע על היכולות של דאעש"

עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: מורדים סורים הוציאו להורג פעילי דאעש, השבוע)

כשבועיים לאחר תקיפה אווירית של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) באזור העיירה א-שדאדי שבצפון-מזרח סוריה, הודיע אמש (חמישי) הפנטגון כי בין ההרוגים, טאריק אל-חארזי, בכיר דאעש שנודע בכינוי "נסיך המחבלים המתאבדים". על פי המודיעין האמריקני, הוא סייע בגיוס כספים, רכישת אמצעי לחימה ושינוע לוחמים למבצעי הארגון. "המדינה האיסלאמית" לא אישרה את ההודעה על חיסולו.

"מותו ישפיע על יכולתו של דאעש להביא לוחמים זרים לזירות הלחימה בסוריה ובעיראק, כמו גם לשנע אנשים וציוד מעבר לגבול בין סוריה לעיראק", מסר דובר הפנטגון, ג'ף דייויס. בחודש שעבר, אחיו של אל-חארזי, שהיה מעורב במתקפה על הקונסוליה האמריקנית בבנגזי, לוב, בשנת 2012, חוסל בתקיפה נוספת במוסול שבעיראק.

עוד בוואלה חדשות:
תיעוד: לוחמי דאעש מנפצים פסלים מהעיר העתיקה תדמור
בשל הטבח בתוניסיה: בריטניה שוקלת לתקוף את דאעש גם בסוריה
תיעוד: מורדים סורים מוציאים להורג לוחמי דאעש כנקמה

בכיר דאעש טאריק אל-חארזי שחוסל בתקיפה אמריקנית, סוריה. טוויטר, צילום מסך
בדאעש לא אישרו את הידיעות על מותו/צילום מסך, טוויטר

משרד ההגנה האמריקני הציע פרס על סך שלושה מיליון דולרים למי שיעביר מידע שיוביל ללכידתו או לחיסולו של אל-חארזי. כמו כן, משרד האוצר בוושינגטון הטיל עליו סנקציות, לאחר שהוגדר "טרוריסט עולמי". הוא היה אחראי להעברת לוחמים מבריטניה, אלבניה ודנמרק, וגייס כספים עבור דאעש, כולל תרומה בודדת של שני מיליון דולרים מתורם קטארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully