וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנת הקצין הורישה 3 מיליון שקלים ל-81 חיילים מצטיינים

3.7.2015 / 11:30

תמר דינאי, אלמנתו של סא"ל אליעזר דינאי, ממקימי חיל התותחנים, החליטה להוריש את כל כספה לחיילים. הכסף ישמש את החיילים המשוחררים ללימודים. אחד ממקבלי המלגה: "הייתי בהלם, חשבנו שזאת מתיחה"

חיילים משוחררים מחיל התותחנים שזכו במלגה על שם אליעזר דינאי. דיאנה חננשווילי, אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון, משרד הביטחון
התרומה הגדולה ביותר שהתקבלה עד כה מאדם בודד. חמדה מרק ומקבלי המלגות/משרד הביטחון, דיאנה חננשווילי, אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

תמר דינאי, אלמנתו של סגן-אלוף אליעזר דינאי, ממקימי חיל התותחנים, הלכה לאחרונה לעולמה והותירה אחריה צוואה מרגשת במיוחד. היא החליטה להוריש את כל כספה - שלושה מיליון שקלים - לחייל תותחנים מצטיין. הצוואה יוצאת הדופן הובאה לאישור בית המשפט, ולאחר התייעצויות הוחלט שהכסף יחולק בין 81 לוחמים מצטיינים מחיל התותחנים שנבחרו בקפידה. הכסף יגולם במלגת לימודים בשווי עשרות אלפי שקלים.

שקד, אחד הלוחמים שקיבלו את המלגה, התקשה להאמין כאשר קיבל את הבשורה. "הייתי בהלם, חשבנו שזאת מתיחה, שעובדים עלינו", אמר. "המלגה הזאת הגיעה משום מקום והורידה מאתנו עול כלכלי כבד שהיה לנו על הכתפיים. זו הפעם הראשונה שבה אומרים לנו תודה על שירותנו הקשה בחיל".

עוד בנושא צבא וביטחון:
בצה"ל מגבים את המח"ט שהרג פלסטיני: "פעל בנחישות - כמצופה"
חמאס: הרשות הפלסטינית עצרה 108 מפעילי הארגון מאז אתמול
כביש 12 בגבול מצרים נסגר לתנועה והועלתה כוננות "כיפת ברזל" באילת

לזכר בעלה

מנהלת הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון, חמדה מרק, ניהלה את מלאכת האיתור והמיון של החיילים המצטיינים, חלקם חיילים בודדים, וכינסה אותם השבוע לטקס מרגש במיוחד שנערך בבסיס הקריה בתל אביב. כל אחד מ-81 החיילים המאושרים, כולם משוחררים, קיבל 40 אלף שקלים.

מרק סיפרה לבאי הטקס על חייהם של בני הזוג דינאי, שלא הביאו ילדים לעולם. "תמר דינאי היא אישה נפלאה שהלכה לעולמה ולא זכתה להיות איתנו היום במעמד חשוב זה", אמרה. "טרם נפטרה היא ביקשה לתרום את הסכום המדהים הזה על שם בעלה שנפטר לפני 20 שנה ובעזרת מר רותם שמעוני, מהאפוטרופוס הכללי, המענק הועבר לזכאים כדין".

היא המשיכה וסיפרה כי אליעזר נולד בפולין ועלה ארצה בשנת 1932, ובהמשך לחם במלחמת העולם השנייה בשורות הצבא הבריטי. מאוחר יותר, כאמור, זכה להיות מבין מקימי חיל התותחנים. "אני מבקשת לזכור את תמר על כך שהעניקה את הסכום היפה הזה שיעזור לעשרות חיילים משוחררים בחייהם הבוגרים", אמרה בתום הטקס.

זו לא הפעם הראשונה שבה אזרחים מבקשים להוריש את כספם לחיילי צה"ל. בשנת 2014 העניקה הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון כחמישה מיליון שקלים לחיילים משוחררים מעיזבונות שונים, אולם תרומתה של תמר דינאי היא התרומה הגדולה ביותר שהתקבלה עד כה מאדם בודד.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully