וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה בלתי נסבל. המטרו הפך לסאונה": היום הכי חם באירופה

גל חום שוטף את היבשת וגורם לאיטלקים, לצרפתים ולגרמנים לחפש מקום להתקרר. תושבת פריז בראיון לאולפן וואלה!NEWS: "ארבעים מעלות מרגישות יותר כשלא רגילים וכשאין מזגנים"

עריכה: ניר חן

גל חום שוטף את אירופה בימים האחרונים ומשבש את חייהם של התושבים שמתקשים להתמודד עם הלחות והטמפרטורות הגבוהות. החום הקיצוני פגע בתשתיות החשמל ובמערב צרפת נותרו כמעט מיליון אזרחים בלילה שבין שלישי לרביעי ללא חשמל. בכמה אזורים בצרפת זינקו הטמפרטורות ל-40 מעלות ושיבשו את תנועת הרכבות בגלל התחממות הפסים. אחד הקווים המרכזיים שסבל מאיחורים הוא הקו שבין פריז לטולוז. בפריז עצמה נרשמו שיבושים בתנועת המטרו בעיקר בקווים שבין העיר לפרברים. הרשויות בצרפת הכריזו על התרעת חום חריגה ב-40 אזורים במדינה.

ציפי מיארה, צעירה צרפתייה-ישראלית המתגוררת בפריז סיפרה בראיון לאולפן וואלה!NEWS על התחושות בעיר. "נורא נורא חם פה", אמרה. "גם אם זה בסך הכול 40 מעלות זה מרגיש הרבה יותר כי אנחנו לא רגילים לזה פה. זה בלתי נסבל כי בעיקר אין מזגנים - באוניברסיטה, בחלק מהחנויות, אפילו חלק מהברים נסגרו כי אין מזגן. המטרו הפכה לסאונה וגם הרכבות כי אין מזגן, אז בגלל זה כולם לוקחים מוניות, אבל בגלל שלכולם יש אותו רעיון אין מוניות יותר". גם מערכת החינוך הושפעה מהשמש הקופחת וסטודנטים רבים לא ניגשו ללימודים, בגלל שמרבית כיתות הלימודים לא מצוידות במזגנים. "המזל הוא שהתיכון הסתיים אבל התלמידים הצעירים עדיין לומדים וגם חלק מהאוניברסיטאות פתוחות, אז חלק מהחברים שלי לא הולכים ללמוד כי הם לא מסוגלים".

בחור משחק פריסבי בלי חולצה בבריסל כדי להתקרר מגל החום שהגיע לאירופה, יוני 2015. רויטרס
לא רגילים להיות בחוץ בלי חולצה. בריסל, היום/רויטרס

התושבים מחפשים פתרונות יצירתיים להתמודד עם החום אבל ברוב חלקי העיר לא ערוכים להתמודד עם הטמפרטורות הללו, על אף שגלי חום דומים פוקדים את המדינה כמעט כל שנה. "הרוב הולכים לבתי קפה שיודעים שיש בהם מזגן, או שנשארים בבית ומקווים שיהיה אוויר קצת. אין כל כך פתרון אבל זה יעבור די מהר, אנחנו לא רגילים שהחום נשאר פה הרבה, אני מקווה". לעומת התושבים שמתלוננים שמרגישים שהמצב בלתי נסבל, התיירים דווקא נהנים מהתנאים שמזג האוויר מאפשר להם. "התיירים שמחים שאין גשם והכול פתוח, אפשר לעלות למגדל אייפל וחלקם רגילים לחום. היתרון בישראל באוגוסט הוא שיש ים, זה לא אותו דבר, פה זו עיר שאין בה לאן ללכת. אי אפשר להיכנס לסיין", סיכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully