וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה על ההתרסקות בטייוואן: "המטוסים משוכללים, הטייסים פחות"

גל פלג, טייס לשעבר ומומחה לבטיחות, אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי למרות האימונים, ברגע האמת טייסים לפעמים עושים טעות קטלנית. "אני מקווה שבדור הבא של המטוסים, המטוס יתריע בפני הטייס כשהוא מכבה את המנוע הלא נכון"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

שעות לאחר פרסום מידע על התרסקות המטוס של חברת "טרנס-אסיה" בטייוואן בחודש פברואר, ניסה גל פלג, טייס לשעבר ומומחה לבטיחות טיסה, להסביר את הטעות שעשה הטייס כשכיבה בטעות את המנוע אחרי שהמנוע השני הפסיק לעבוד. בריאיון לאולפן וואלה!NEWS, הסביר פלג שהמטוס מדגם ATR 72 הוא מטוס שפועל אוטומטית במקרה של תקלות מנוע ובמקרה הנוכחי המטוס פעל מצוין: הוא זיהה תקלה באחד המנועים במהלך ההמראה, השבית את המנוע התקול ונתן תוספת כוח למנוע השני כדי לפצות על התקלה. הטייסים הם אלו שעשו את הטעות כשכיבו את המנוע התקין והשאירו את המטוס במהלך ההמראה מבלי שאף מנוע עובד.

"המטוסים האלה מאוד משוכללים, אבל הטייסים כבר פחות", אמר. לדבריו, מטוסים מתוכנתים כך שהם אמורים להמשיך ולטוס גם כאשר מנוע אחד כושל. "בג'מבו אם מנוע אחד מתוך ארבעה לא עובד, זה לא מצב חירום, המטוס יכול להמשיך לטוס. גם המטוס הזה ATR אמור להצליח לטוס כאשר מנוע אחד כושל".

מטוס של חברת טרנסאסיה שהתרסק בנהר בטייוואן, 04 בפברואר 2015. טוויטר, צילום מסך
המטוס שהתרסק/צילום מסך, טוויטר

בהתרסקות המטוס מדגם ATR 72, נהרגו 43 נוסעים. רשות רשות התעופה של טייוואן פרסמה היום דוח על התאונה והקלטה שיחה בין הטייסים. בהקלטות שיחה בין הטייס לטייס המשנה, נשמע הטייס אומר : "וואו, כביתי את המנוע הלא נכון". השיחה התנהלה שהמטוס היה בגובה של 309 רגל ובמהירות של 120 קמ"ש. זמן קצר לאחר מכן, המטוס התרסק וצלל לתוך הנהר.

פלג סיפר, כי גם לו, כקברניט, כבה אחד המנועים במהלך טיסה והוא הצליח להנחית את המטוס בשלום. "טייסים מתאמנים על כך במהלך האימונים שלהם לטיסות. לפעמים ברגע האמת גם טייסים כושלים. זו טעות איומה". פלג הביע תקווה שהדור הבא של המטוסים יתריע בפני הטייסים על כך שהם מכבים את המנוע הלא נכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully