וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריף: "יש התקדמות בשיחות הגרעין, אין תאריך יעד חדש"

1.7.2015 / 18:35

שר החוץ של איראן אמר בתום פגישה בווינה עם מקבילו האמריקני קרי כי "התקדמנו ונמשיך להתקדם". במקביל, ראש סבא"א יגיע מחר לטהראן ובהמשך תפרסם הסוכנות דוח חיובי, שלפיו איראן עומדת בהסכם הביניים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר היום (רביעי) כי ישנה התקדמות בשיחות הגרעין בין איראן ושש המעצמות המתקיימות בווינה. במקביל, ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), יוקיה אמנו יגיע מחר לטהראן, שם ייפגש מחר עם הנשיא חסן רוחאני ועם בכירים נוספים כדי לדון בסוגיות המרכזיות שיש לפתור בין הצדדים כדי להגיע להסכם קבע. הסוכנות צפויה לפרסם בהמשך היום דוח חיובי על כך שאיראן עומדת בתנאי הסכם הביניים.

"התקדמנו ונמשיך להתקדם", אמר זריף לאחר פגישתו עם שר החוץ האמרקיני ג'ון קרי. "ננצל כל הזדמנות כדי שתהיה התקדמות". לטענת זריף, ההחלטה להאריך את השיחות בשבוע נוסף, שהתקבלה אתמול על ידי הצדדים, לא אומרת שישנו תאריך יעד חדש. "לא קבענו שום תאריך יעד, אנו נמשיך", אמר.

ראש צוות המשא ומתן של איראן לשיחות, סגן שר החוץ עבאס עראקצ'י, התייחס אף הוא לשיחות בווינה. "יש עדיין כמה נושאים שלא הצלחנו לפתור", הודה עראקצ'י, שהוסיף עם זאת כי "האווירה של השיחות היא חיובית".

לקריאה נוספת על שיחות הגרעין
אובמה: "אם לא נמנע מאיראן נשק גרעיני - לא יהיה הסכם"
"המעצמות ואיראן הסכימו על מנגנון לפיקוח על אתרי הגרעין"

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ושר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף בשיחות הגרעין בווינה, 1 ביולי 2015. רויטרס
קרי, זריף וצוותי המו"מ בווינה, היום/רויטרס

ראש סבא"א, שיגיע מחר לבירת איראן, ידון עם בכירי ההנהגה האיראנית על הנקודות שנוגעות לסוכנות, שאמורה לשחק תפקיד מרכזי בכל הסכם סופי בין טהראן לשש המעצמות. בין היתר, ארצות הברית, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת וגרמניה דורשות שלפקחי הסוכנות תתאפשר גישה למתקני גרעין וצבא חשודים וכי איראן תשיב לשאלותיהם הנוגעות לממדים הצבאיים של תכנית הגרעין שלה. הרפובליקה האיסלאמית טוענת כי תכנית הגרעין שלה היא למטרות שלום ומחקר, אך במערב – וגם בישראל – חושדים כי איראן מפתחת בסתר נשק להשמדה המונית.

כמו כן, בהמשך יום צפויה סבא"א למסור דוח שיצביע על כך שאיראן מילאה אחרי התחייבויותיה במסגרת הסכם הביניים, שבו נקבע כי עליה לצמצם את מאגר האורניום המעושר ברמה נמוכה שבידיה. זאת אחרי שבחודש שעבר טענה הסוכנות כי איראן הגדילה את המאגר. דיפלומטים מערביים טענו כי טהראן תעמוד ביעד שהוצב לה עד אתמול, תאריך היעד המקורי של המשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully