וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים לחופש הגדול: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום יצאו מיליון וחצי תלמידים לחופש, תושק הרפורמה בבריאות הנפש, יתקיים כנס למניעת העלאת גיל הפרישה, הפועל תל אביב תפתח עונה במסיבת עיתונאים ונציין 152 שנה לקרב פיטסברג

החופש הגדול

בית ספר "קפלן", פתח תקווה. יותם רונן
שמחים לצאת לחופש/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום יוצאים לחופש הגדול מיליון וחצי מתלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים. תלמידים אלו מצטרפים ל- 700 אלף תלמידי החטיבה העליונה שיצאו לחופשת הקיץ לפני עשרה ימים. התלמידים יוצאים לאחר שבועיים עמוסים בשביתות ושיבושים בלימודים בשל בעיית הצפיפות בכיתות ועם הבטחה מטעם פורום ועדי ההורים היישובים כי אם לא ימצא פתרון הולם למצוקת התלמידים והמורים שנת הלימודים הבאה לא תיפתח כסדרה. החל מהבוקר יחלו לפעול בכלל היישובים בארץ קייטנות ציבוריות במסגרת "בתי הספר של החופש הגדול", פרויקט שהחל בשנה שעברה.

בריאות הנפש

ליצמן חזר לבריאות: "המערכת צריכה טלטלה". עומר מירון
ליצמן חזר לבריאות: "המערכת צריכה טלטלה"/עומר מירון

אתם צריכים לדעת שהיום תיכנס לתוקפה הרפורמה בבריאות הנפש, לפיה תועבר האחריות הביטוחית על שירותי בריאות הנפש ממשרד הבריאות לקופות החולים. משמעותו של מהלך זה עבור הציבור הוא יצירת כתובת אחת לאספקת כל השירותים, הן של הגוף והן של הנפש - קופות החולים. על מנת לקבל טיפול נפשי יוכל כל אחד לפנות לרופא המשפחה או למוקד קופת החולים אליה הוא שייך והטיפול יינתן במרפאות בריאות הנפש של קופות החולים, במרפאות משרד הבריאות או במרפאות נוספות איתן התקשרה הקופה. ראש הממשלה בנימין נתניהו המשמש שר הבריאות וסגן השר ליצמן יציגו הבוקר את עיקרי הרפורמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

פנסיה מאוחרת?

זהבה גלאון ושלי יחימוביץ' במליאת הכנסת בזמן דיוני התקציב, 17 יוני 2013. טלי מאייר
זהבה גלאון ושלי יחימוביץ' במליאת הכנסת בזמן דיוני התקציב, 17 יוני 2013/טלי מאייר

אתם צריכים לדעת שהיום יערך "כנס חירום" למניעת העלאת גיל הפרישה לנשים בעקבות התחדשות הדיונים באוצר על כוונת הממשלה להעלות את גיל הפרישה לנשים מ- 62 ל-67. יוזמות הכנס, חברות הכנסת זהבה גלאון ושלי יחימוביץ' אומרות כי עבור 20% מהנשים העובדות בישראל, משמעות דחייה נוספת בגיל הפרישה היא לא עוד שנים של עבודה, אלא עוד שנים של אבטלה. העלאת גיל הפרישה לנשים תעמיק את הפערים החברתיים ותהפוך נשים בגיל השלישי לעניות יותר ותלויות יותר. בכנס ישתתפו גם שר הרווחה חיים כץ, השרה לשוויון מגדרי גילה גמליאל והנגידה קרנית פלוג.

משנים עונה משנים מזל?

מאמן הפועל תל אביב, ססאר מנדיונדו. אתר רשמי
מאמן הפועל תל אביב, ססאר מנדיונדו/אתר רשמי

אתם צריכים לדעת שהיום תערוך הפועל תל אביב את מסיבת העיתונאים הרשמית שלה לפתיחת העונה. אחת הקבוצות המאכזבות בליגת העל בעונה החולפת ביצעה מתיחת פנים מרשימה הקיץ וכבר החתימה לא פחות מ-13 שחקנים - ביניהם אריאל הרוש, שמואל שיימן, אדי גוטליב, עומרי אלטמן, קלאודיו בומבה, מיכאי פינטלי ואיאד אבו עביד - תציג לראשונה את מאמנה החדש, ססאר מנדיונדו, שידבר על השינוי במועדון והמטרות העונה לפני היציאה למחנה האימונים בברלין.

קרב גטיסבורג

קרב גיטסברג, יולי 1963. AP
קרב גיטסברג, יולי 1963/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 152 שנים, בשנת 1863, החל קרב גטיסברג שנחשב לנקודת המפנה של מלחמת האזרחים האמריקנית. הקרב התחולל בקרבת העיר גטיסברג בדרום פנסילבניה והתנהל בין ארמייה מצבא האיחוד - מדינות הצפון - אשר הצליחה להדוף את כל ההתקפות של הארמייה מצבא הקונפדרציה - מדינות הדרום - בפיקודו של הגנרל רוברט לי. קרב גיטסברג היה הפלישה האחרונה של צבא הקונפדרציה לצפון והוא הקרב עם מספר הנפגעים הרב ביותר במלחמה זו – כ-50 אלף נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully