וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש במערכת הביטחון: פיגועי נקמה ביום השנה לרצח אבו חדיר

מערכת הביטחון העבירה התרעות מפני פעולות טרור עממי בעוד יומיים, אז תצוין שנה לרצח הנער הפלסטיני ממזרח ירושלים. בין היתר, קיים חשש לפיגועי ירי ואף לחטיפה. אם ההרוג מהפיגוע הלילה: "עובר עלינו סרט רע"

צילום: סוכנות תצפית, גדעון צנטנר, עריכה: ניר חן

לקראת יום השנה לרצח של הנער הפלסטיני מוחמד אבו חדיר, שיחול ביום חמישי בעוד יומיים, במערכת הביטחון חוששים מפני פיגועים במזרח ירושלים באותו היום. במערכת הביטחון מתריעים מפני טרור עממי כגון פיגועי דקירה ודריסה של אזרחים או של אנשי כוחות ביטחון, חטיפה או פיגוע ירי. לפי ההתרעה, פיגועי הנקם לא בהכרח יבוצעו על ידי פלסטינים מיהודה ושומרון, אלא בידי ערבים ישראלים ממזרח ירושלים, שנושאים תעודות זהות כחולות. ההתרעה הועברה בין היתר לכוחות שפועלים באזור עוטף ירושלים, בדגש על המעברים.

גורמים במערכת הביטחון אמרו הבוקר כי "יום ציון השנה לרצח הוא יום רגיש במיוחד". לדבריהם, "השילוב של חודש הרמדאן והפיגועים בשבועיים האחרונים מעלים את רמת הדריכות והכוננות מפני מפגעים בודדים, אבל גם מפני התארגנויות שונות". אמש נפצעו ארבעה ישראלים בפיגוע ירי סמוך להתנחלות שבות רחל שבאזור רמאללה, בהם אחד שמת מפצעיו בשעות הערב.

עוד על רצח מוחמד אבו חדיר
אביו של אבו חדיר התפרץ: "חתיכת כלב, עשיתם חפלה בבן שלי"
אישום: שוטר היכה את בן דודו של אבו חדיר בעודו כפות
"הם לקחו לנו שלושה בואו ניקח להם אחד"

הנאשם ברצח מוחמד אבו חדיר, יוסף חיים בן דוד, בבית המשפט החוזי בירושלים, יוני 2015. נועם מושקוביץ
יוסף חיים בן דוד בשלב העדויות במשפט, החודש/נועם מושקוביץ

אבו חדיר, תושב שכונת שועפאט שבמזרח ירושלים, נחטף ונרצח לפנות בוקר ב-2 ביולי 2014, ימים ספורים לאחר שנמצאו גופותיהם של שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח. בעקבות זאת פרצו מהומות אלימות במזרח ירושלים וביישובים ערביים במשלוש, בנגב ובגליל, שבמהלכם התעמו מפגינים צעירים עם כוחות הביטחון.

כמה ימים לאחר הרצח של אבו חדיר, שנשרף למוות וגופתו הושלכה ביער ירושלים, נעצרו כמה חשודים במעשה ונגד שלושה מהם - הנאשם המרכזי יוסף חיים בן דוד בן ה-29 ושני קטינים נוספים - הוגש כתב אישום ב-17 ביולי. בתחילת החודש נפתח שלב העדויות במשפטם בבית המשפט המחוזי בירושלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ריבלין: "הרמדאן הופך לחודש להות"

גם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התייחס היום לגל הטרור ואמר: "חודש הרמאדן הופך לנגד עינינו לחודש של טרור ובלהות. טרור הוא טרור הוא טרור בכל שטחה של ארץ ישראל: ביהודה ושומרון, בעוטף עזה ובירושלים ובעולם כולו". ריבלין הוסיף כי "אנו נילחם בו בכל הנחישות והעוצמה עד שימוגר הטרור מכל שטחה של ארץ ישראל. דווקא בחודש הרמדאן, יותר מתמיד, צורם בהיעדרו קולה של ההנהגה הפלסטינית וחוסר המעש נגד מתכנני ומבצעי הפיגועים".

לדבריו, "הניסיון לזרוע טרור ואימה בכבישים וברחובות הארץ כולה לא יצלח. יהודים ימשיכו לחיות את שגרת יומם בארץ ישראל כולה, מבלי שיאלצו לחשוש לחייהם. אני מתפלל לשלומם של הפצועים וסומך ידי על מערכת הביטחון שתגיע אל כל מפגע ותמצה עמו את הדין".

הלווית מוחמד אבו חדיר, שועפאט. יותם רונן
מהומות במהלך הלווייתו של אבו חדיר בשועפאט בשנה שעברה/יותם רונן

שלושה מהפצועים בפיגוע הירי שאירע אמש ליד ההתנחלות שבות רחל עדיין מאושפזים בבתי החולים. מלאכי רוזנפלד, שנפצע קשה, מת הערב מפצעיו. אמו, שרה רוזנפלד, אמרה בשעות הצהריים ליד מיטת אשפוזו: "עובר עלינו סרט רע מאוד. אני לא בטוחה שאני קולטת מה עובר עלינו. אני לא חושבת שאני קולטת באמת שהבן שלי בסכנת חיים ושזה קרה לו בדרך הביתה, רבע שעה מהבית". אביו, אליעזר, סיפר כי "אי אפשר לדמיין את הרגשות הקשים, כשאתה יודע שהבן שלך הגיע לפה במצב מאוד קשה ומאוד קריטי, וקרו פה נסים במיטות האלה על ידי המלאכים הרופאים שהצילו את חייו ברגעים הראשונים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי הרכב שנפגע בפיגוע הירי ליד רחל שבות, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חזרנו ממשחק כדורסל, התקרבנו לצומת ובירידה משבות רחל לציר הראשי עבר רכב בנסיעה איטית על הציר לכיוון הכביש שרצינו לעלות עליו", סיפר יאיר עופר, שנפצע באורח קל-בינוני, חברו של רוזנפלד. "היינו במרחק אולי 20 מטר ממנו. הוא נסע לאט ולא הבנו בדיוק מה קורה עד שפתאום נשמעו יריות מצד ימין".

לדבריו, "אני נפגעתי בשתי הירכיים. כלי הרכב הידרדר ושבק חיים. למזלנו, הרכב שלהם המשיך לנסוע והצלחנו לעצור רכבים שעברו שם שטיפלו בנו. בסופו של דבר פינו אותי והגעתי לפה וברוך השם המצב שלי השתפר. היה לי נס שהכדורים לא עברו במקומות חיוניים. אנו מתפללים לרפואה שלמה של מלאכי".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 16:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully