וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של אבו חדיר התפרץ: "חתיכת כלב, עשיתם חפלה בבן שלי"

3.6.2015 / 14:39

בפתח שלב העדויות במשפטם של הנאשמים ברצח הנער הערבי בירושלים, סיפר אחד מהם כיצד הכו אותו בלום והציתו את גופתו. כשניסה להטיל את האחריות על הנאשם המרכזי, התפרץ לעברו חוסיין אבו חדיר: "שקרן". צפו בריאיון עמו באולפן וואלה!NEWS

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ניר חן

"זה מזעזע. קשה לי להאמין שהייתי שותף למקרה כזה מחריד, שאף אחד לא ידע בהתחלה איך הוא יסתיים", כך אמר הבוקר (רביעי) אחד הקטינים הנאשמים במעורבות ברצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר בקיץ שעבר בירושלים. בדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים, שם נפתח שלב העדויות במשפטם של שלושת הנאשמים, הנאשם המרכזי יוסף חיים בן דוד ושניים נוספים, הוסיף הקטין: "לא חלמתי בחלום הכי גרוע שלי שזה יתגלגל לאן שזה התגלגל. כל דקה לא ידעתי מה יקרה בדקה הבאה".

הקטין תיאר את השתלשלות האירועים ביום הרצח, 2 ביולי אשתקד. הוא תיאר את הפגישה עם הנאשם המרכזי והקטין הנוסף שעות קודם לכן ב-23:00 בלילה. "הגעתי לתחנה המרכזית בירושלים, יוסף חיים והשני חיכו לי. דיברנו והוא (בן דוד - י"א) התחיל להגיד שהוא רוצה וחייב לעשות משהו. הוא היה הרבה יותר להוט וחם. הוא כבר דיבר שהוא רוצה לעלות מישהו לרכב ולהכות אותו. דיברנו על זה שלושתנו, אם זה אפשרי, אם זה מסוכן. שתינו משקה אנרגיה, הוא נתן לנו כדורים - שאמר שירגיעו אותנו, ונסענו. הוא לא אמר על תכנון מעבר לזה. אני והקטין השני אמרנו שזה מסוכן".

הקטין נשאל האם ידע על התכנון של בן דוד להרוג ערבי, והשיב כי לו ולקטין השני לא היה מושג. "עד הרגע שהוא נתן לו (לאבו חדיר - י"א) את המכות בראש (ביער - י"א) לא דמיינו שבסוף הלילה ייהרג אדם". עוד הוסיף לתאר: "בלילה הזה הסתובבנו הרבה שעות, היו חמישה ילדים קטנים שהוא עצר לידם. הוא רצה שנכניס ילד אחד ולא עשינו את זה. הוא שאל 'למה', אמרנו לו שיש שם חמישה, ושאי אפשר. כל פעם חיפשנו איך להתחמק".

הנאשם ברצח מוחמד אבו חדיר, יוסף חיים בן דוד, בבית המשפט החוזי בירושלים, יוני 2015. נועם מושקוביץ
הנאשם המרכזי, יוסף חיים בן דוד, בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ

בהמשך תיאר הקטין כי השלושה נסעו לבית חנינה, וכי הוא נרדם בדרך. כשהגיעו לשכונה נעצרו לקנות בקיוסק. "הגענו, ראינו איזה נער הולך שם, והוא (בן דוד - י"א) אמר 'הנה, הנה, זה טוב'. אמרנו לו 'מה פתאום, הוא גבוה'. ככה ירדנו ועלינו כמה פעמים מהרכב".

הוא תיאר את הרגע שבו פגשו לראשונה את אבו חדיר. "ראינו אותו כשהוא יושב על המדרגות. היינו בצד השני של הכביש. הוא (בן דוד - י"א) אמר 'הנה, הנה'. עשינו פארסה, הוא (בן דוד - י"א) אמר 'אתם יורדים מהרכב עכשיו, שתי שניות, נסיים את זה הלילה. לא תהיה לנו הזדמנות (אחרת - י"א)'. ירדנו מהרכב, שאלנו אותו (את אבו חדיר - י"א) איפה זה תל אביב, ואז כשעמדנו מולו חשבתי שלא ייצא כלום. (הקטין השני - י"א) נתן לו איזה מכה, והבנתי שזה כבר אל חזור. תפסנו אותו, הכנסנו אותו שנינו לרכב ויוסף חיים פתח בנסיעה מהירה. כאילו הכניסו לנו לשכל שזה מה שצריך לעשות".

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה

"כל הנסיעה תפסנו אותו מאחורה"

לשאלות השופט מדוע לא משך את הקטין השני מביצוע המעשה, השיב: "כל פעם הייתה הרגשה רעה לחטוף צעקות מיוסף חיים 'למה לא עשיתם את זה'. אחרי שהקטין השני עשה את חצי הדרך, והייתי חוטף צעקות 'למה לא עשית', אז לא היה לי שיקול לעזוב את המקום".

לבסוף, סיפר על הצתת הגופה. "הגענו ליער ירושלים. כל הנסיעה תפסנו אותו מאחורה. בן דוד פתח את הדלת בה הקטין השני ישב, הנער (אבו חדיר - י"א) התחיל להתאושש ממה שקרה, יוסף חיים התחיל לשאול 'איפה הלום? איפה הלום?'. יוסף חיים אמר שיש להם (לערבים - י"א) שבע נשמות, ואז הוא נתן לו שתי מכות בראש".

החשודים ברצח הנער הודו: "חיפשנו ילד ערבי, חטפנו, הצתנו וברחנו". חטיבת דובר המשטרה
מוחמד אבו חדיר/חטיבת דובר המשטרה

בשלב זה התפרצו הוריו של אבו חדיר מהקהל וקראו לעברו: "חתיכת כלב".

"היו בקבוקי דלק באוטו עוד לפני שבאנו", סיפר הקטין. "כדי שלא יזהו את התביעות אצבע, יוסף חיים אמר שנשפוך עליו דלק. שפכנו על הרגליים שלו, פתאום אני רואה להבה, לא ראיתי מי עשה את זה. הייתי בהלם מוחלט, אחרי זה הוא נסע לגן סאקר להעלים ראיות, את הלום הוא שרף באש. הוא נתן לי את ההוראות מה לעשות. משם המשכנו לבית שלו באדם".

הקטין סיפר כי בן דוד אמר לנאשמים הנוספים ש"אם ישאלו אותנו מה היה בלילה הזה, נגיד שבאותו לילה ניגנו בגיטרה". חוסיין אבו חדיר, אביו של מוחמד, התפרץ לעברו שוב: "הם עשו חפלה באדם, עם גיטרה".

חוסיין אבו חדיר ומשפחתו בבית המשפט המחוזי בירושלים בדיון על מעצר החשודים בשריפת בנו מוחמד אבו חדיר. אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
בני משפחת אבו חדיר בדיון קודם/נועם מושקוביץ

בפתח הדיון הודיע עורך דינו של בן דוד כי הוא אינו מסוגל להעיד בשל מצבו הנפשי. השופטים הבהירו לו כי הדבר עשוי לפגוע בו, ותהו אם הוא מעוניין להעיד על מה שקרה. בתגובה השיב בן דוד - "מה קרה?". עוד קודם לכן קבע בית המשפט כי החלק הראשון בעדותו של הקטין הנוסף, לבקשת עורך דינו אבי חימי, ימסר בדלתיים סגורות בשל נסיבות אישיות שהוצגו בפני השופטים.

בא כוחו של הקטין השני, עו"ד ציון אמיר ביקש לקיים את עדותו בדלתיים סגורות, מאחר שלטענתו פרסום הדברים יפגע בעדותו, אך בית המשפט דחה את הבקשה. בתחילת עדותו סיפר הנער כי בבית הוריו "היה חינוך נוקשה", וכי היו כל מיני חיכוכים, שהובילו לכך שהם לא דיברו זה עם זה שמונה חודשים לפני המקרה. לשאלת עו"ד אמיר על המניע הלאומני המיוחס לו בכתב האישום אמר: "בבית שלי לא דיברו פוליטיקה, לא ידעתי מה זה ימין ושמאל, לא ידעתי מה זה לאומני. אימא שלי עובדת עם ערביות, יש לה חברות ערביות".

על הקשר עם הנאשם המרכזי, בן דוד, הוא אמר: "יוסף חיים היה כמו אבא שלי בתקופה הזו, הוא דאג לי מאוד. הוא היה דמות משמעותית ומשפיעה עליי באופן מוחלט. מה שהוא היה אומר לי, הייתי עושה. זה קרה בגלל שלא דיברתי עם אבא שלי. חיפשתי מישהו שיכוון אותי בחיים, הוא סייע לי בנושא הישיבות, נתן לי משקפיים. הוא איחה לי את הקרעים בלב, הוא מילא את המקום של אבא שלי".

על מצבו הנפשי של בן דוד העיד: "הוא היה בן אדם הכי רגיל שיש. ידעתי שהוא לוקח כדורים, לא ידעתי מה זה (אומר - י"א)". הוא הוסיף לספר על בן דוד: "הוא היה מאוד כריזמטי וסוחף, היה מגנט לכל מי שסביבו, אנשים מאוד אהבו אותו".

"היה לי קשה לומר לו 'לא'"

"הוא אמר לי שלא מספיק מה שקרה, שצריך לעשות עוד פעולה"

הקטין התייחס גם לאירוע נוסף בכתב האישום נגד השלושה, במסגרתו ניסו על פי החשד לחטוף ילד אחר שהיה לצד אמו, יום לפני הרצח של אבו חדיר. הקטין סיפר כי שמע על כך שמצאו את גופותיהם של שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח, ואז שוחח עם בן דוד. "הוא (בן דוד, הנאשם המרכזי - י"א) אמר לי 'חייבים לעשות משהו כדי לנקום בערבים', הוא אמר ששלחו לו תמונות של הגופות מרוטשות ושחייבים לנקום". הוא סיפר על שאירע באותו יום ותיאר: "החלפתי בגדים, הוא בא לאסוף אותי ואמר לי בהתחלה שהוא רוצה שאבוא איתו לאיזה מחסן. אז, כשאסף אותי, אמר לי שחייבים לעשות משהו, תג מחיר, לנקום את נקמת ה'. היה לי קשה לומר לו 'לא', אחרי כל מה שהוא עשה בשבילי. שאלתי אותו 'מה אתה רוצה לעשות', הוא אמר לי 'משהו כמו תג מחיר, פעולה להתנקם כדי שלא יהיו עוד פיגועים כאלה'".

"הוא התחיל לנסוע לכיוון בית חנינה (שכונה בצפון ירושלים - י"א), אמרתי לו 'אל תיכנס לשם, שמעתי שמסוכן'. הוא אמר לי 'בוא נאסוף ילד קטן, נעלה אותו לרכב ונביא לו מכות'. אמרתי 'לא'. והוא ענה: 'מה, בוא נעשה את זה למען עם ישראל, משהו קטן'. אמרתי לעצמי נעביר את הזמן, הוא יתייאש ונלך הביתה".

עו"ד אמיר פנה אל מרשו ושאל מדוע הוא לא התנגד. "הייתי מאוד תלותי, לא יכולתי לומר לו לא. הייתה לי מלחמה בתוך הלב, פחדתי לעשות משהו. המשכנו לנסוע, כל פעם הוא אמר לי 'אולי את זה' ו'אולי את זה', אז נסענו וראינו אימא עם שני ילדיה, הוא אמר לי 'זו ההזדמנות הכי טובה, רד מהאוטו, אני אבוא מהרכב מאחור'. ירדתי מהאוטו, אמרתי אעשה סיבוב. הרגשתי שלא בא לי לחזור לרכב, ושהוא יצעק עליי. אמרתי אני אעשה משהו, יהיה בלאגן ואומר לו לא הצלחתי".

למשמע דברים אלה התפרץ חוסיין, אביו של אבו חדיר, וקרא לעבר הנאשם: "הוא שקרן". הקטין הנאשם המשיך: "כשהתקרבתי לילדים חשבתי שאני אקח אותם והוא יצעק ואימא שלו תצעק וככה זה יסתיים. זה מה שעשיתי". אחרי ניסיון החטיפה הכושל הוא חזר לרכב. "הוא כעס עליי ואמר לי שהוא לא יכול להחזיר אותי לישיבה, כי יכולה להיות מעורבות של משטרה. הוא הציע לקחת אותי לארוחה טובה. אחרי שאכלנו, חזרנו לכיוון ירושלים, הוא אמר לי ש'לא מספיק מה שקרה, שצריך לעשות עוד פעולה'".

מחוץ לאולם בית המשפט הבהיר האב של הנער שנרצח כי לדעתו העדות של הקטין אינה אלא "תיאטרון". לדבריו, הנאשם השיב כפי שעורך הדין שלו אמר לו. "הכול שקר. מילה לא אמת. אני מרגיש שנמאס לי מהמשפט הזה, זה הורס אותנו, אימא שלו בוכה, שרפו את הילד ושרפו אותנו". כשנשאל בנוגע לדבריו של הקטין שלפיהם הוא הזדעזע מהמעשה הוסיף: "הוא זה שחטף את הבן שלי. הוא מספר שיש לו בעיה עם אבא שלו, אז כל העולם ישרף ככה?". על טענת בן דוד לאי שפיות אמר: "מי שהורג ערבי הוא משוגע במדינת ישראל. הוא עבד וחי, ועכשיו נהיה משוגע? לנו יש עכשיו מחלת נפש".

"הכחשתי בשביל להגן על השאר"

התובע מטעם המדינה אורי קורב ניהל את החקירה הנגדית של הקטין.

תובע: "הרבה דברים שאמרת היום סותרים את מה שאמרת בחקירה".

נאשם: "נכון, בהתחלה הכחשתי. אחר כך, תוך כדי חקירה הודיתי. הכחשתי בשביל להגן על השאר".

בהמשך הקריא קורב ציטוט מדברים שאמר בעבר הקטין, לפיהם הוא "שונא ערבים שמבצעים פיגועים".

תובע: "שאלו אותך על מניע, ואמרת לא באתי מבית פוליטי. אבל גם אמרת (בחקירה במשטרה – י"א) שאתה שונא ערבים".

נאשם: "אמרתי שאני תמיד שונא ערבים שעושים פיגועים, אבל שאין לי בעיה עם ערבים באופן כללי".

תובע: "אתה התלהבת לבצע את הנקמה, גם ביום הראשון וגם ביום השני. שחזרתם, אתה היית מאוד מרוצה ממה שעשיתם יום לפני הרצח".

אז ביקש התובע להקרין קטע וידאו, בו נראים הקטין ובן דוד מספרים לקטין השני כיצד תקפו באירועי הלילה שקדם לרצח את האם בניסיון לחטוף את בנה, תוך שהוא מחייכים ומראים בתנועות כיצד החטיפו לו מכות.

תובע: "אתה מכה באוויר, נראה נלהב, איך אתה מסביר שלא התלהבת, שלא רצית?".

נאשם: "אני לא זוכר על מה הייתה כל השיחה, אבל ברור לי שלא התרגשתי ממה שהיה. אני זוכר שהוא תיאר את מה שהיה, אני לא יודע מה המילים שנאמרו, אני לא שמחתי ולא התרגשתי".

השופט צבן: "התשובות שלך לדעתי לא מתיישבות עם ההתנהגות שלך. יצאת מהאוטו 15 פעמים, כל פעם בעל כורחך. למה לא עשית לזה סוף, בפעם השלישית, העשירית".
הנאשם: "לא יכולתי לומר לו לא".

"תגמור אותו"

אבו חדיר, תושב שכונת שועפאט שבמזרח ירושלים, נחטף ונרצח לפנות בוקר ב-2 ביולי 2014, ימים ספורים לאחר שנמצאו גופותיהם של שלושת הנערים, נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח. על פי כתב האישום שהוגש נגד יוסף חיים בן דוד, בן 29 מירושלים, ונגד שני הקטינים, המניע למעשה היה נקמה על רצח הנערים. מכתב האישום עלה כי בן דוד הוביל את השניים האחרים במסע הנקם, ובליל הרצח התחפשו השלושה לערבים ותרו אחר קורבנות.

הם חיפשו קורבן בכמה שכונות ערביות במזרח ירושלים ולבסוף הגיעו לשועפאט שבצפונה. לאחר שהבחינו באבו חדיר כשהוא בגפו בדרכו לתפילת רמאדן במסגד שכונתי, חטפו אותו, הכניסו אותו למכוניתם בכוח, והיממו אותו באמצעות מכות מפתח גלגלים. לפי כתב האישום, שני הנאשמים הקטינים הכניסו את אבו חדיר למכונית שבה נהג בן דוד, ושם התפתח מאבק. "תגמור אותו", אמר בן דוד לאחד מהם. בשלב זה, נטען בכתב האישום, חנקו שני הקטינים את אבו חדיר עד שהוא איבד את הכרתו. השלושה נסעו ליער ירושלים, ושם, על פי כתב האישום, הנאשם המרכזי הניף מוט ברזל וחבט פעמיים בראשו של אבו חדיר.

"זה בשביל משפחת פוגל (חמשת בני משפחת פוגל שנרצחו באיתמר ב-2011 - י"א)" צעק לעברו במכה הראשונה, נכתב, ו"זה בשביל שלהבת פס (תינוקת יהודייה שנורתה למוות בידי צלף בחברון ב-2001 - י"א)", במכה השנייה. לאחר מכן, בעט בו שלוש פעמים ובכל בעיטה אמר: "זה בשביל איל, זה בשביל גיל-עד, זה בשביל נפתלי". לאחר מכן אמר לכאורה בן דוד לאחד משותפיו כי עליהם לשרוף את אבו חדיר, כדי שהקורבן "לא יקום עליהם" וכדי להשמיד ראיות שעלולות לקשור אותם למעשה. באישום נכתב כי הם שפכו דלק על כל גופו, בעודו מחוסר הכרה, וכי בן דוד הצית אותו בעזרת מצית.

עוד בנושא
"הם לקחו לנו שלושה בואו ניקח להם אחד"
החשוד ברצח הנער מוחמד אבו חדיר קרא: "אני המשיח"
אבי אבו חדיר: "רוצה לראות את הנאצים ששרפו אותו"

הנאשם ברצח מוחמד אבו חדיר, יוסף חיים בן דוד, בבית המשפט החוזי בירושלים, יוני 2015. נועם מושקוביץ
בן דוד בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ
"הבחור החל לחרחר, בשלב מסוים הפסיק להיאבק, פחדתי שיקום עלינו"

"אמרנו 'הם לקחו לנו שלושה בואו ניקח להם אחד' והחלטנו להרים מישהו, לחטוף אותו, לתת לו מכות רצח ולהעיף אותו", כך תיאר בן דוד במהלך חקירתו, את ההחלטה שהובילה למעשה המזעזע. "לקחתי שלושה בקבוקים ריקים מהבית, מצאנו עוד שניים ונסענו לתחנת הדלק של חיזמה. שם מילאתי חמישה בקבוקים של ליטר וחצי בדלק, כי היינו חמים וכועסים וקבענו שנשרוף לערבים משהו. הגענו לארמון הנציב כדי לנסות למצוא איזה חנות של ערבי לשרוף, ואחרי זה דיברנו והחלטנו להעלות את הרף. אני הייתי חם עליהם וכל המדינה שותקת ומתפללת".

הוא סיפר כי לאחר שמצאו את אבו חדיר והכניסו אותו בכוח למכונית "הבחור ניסה להשתולל, התחיל לצעוק 'אללה הוא אכבר' וקילל". לדבריו, "מיד סגרתי את הנעילה של כל דלתות הרכב. באותו הרגע לא האמנתי שזה קורה באמת. בשלב הזה מ' (אחד הנאשמים - י"א) חנק את הבחור בגרונו ואני צעקתי: 'תגמור אותו, תגמור אותו שיהרוג אותו'. הבחור החל לחרחר, בשלב מסוים הפסיק להיאבק, פחדתי שיקום עלינו".

כשסיימו, נכתב כי נסעו לגן סאקר בירושלים, שרפו את נעליו של הקורבן ואת הלום. השותף שהיה במכונית בזמן הרצח הלך מיד מהמקום. לאחר מכן נכתב כי שני הנאשמים המשיכו לחניון סמוך וניקו את המכונית כדי להעלים ראיות מתוכה, ושרפו וזרקו חלק מבגדיהם שלהם. בן דוד נעצר בעבר בחשד שהביע כוונה לחנוק את בתו והוא מטופל כיום על ידי פסיכיאטר.

(עדכון ראשון: 10:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully