וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה אישר: ארה"ב תדרוש מאירופה להתנגד לחרם על ישראל

חוק הסחר, שעורר סערה בארצות הברית, אושר על ידי הנשיא. בין סעיפי החוק, נקבע כי עסקות סחר עתידיות עם האיחוד האירופי יותנו באיסור על תמיכה בתנועת ה-BDS. "חברות כמו אורנג' יחשבו פעמיים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אישר אמש (שני) את חוק הסחר, לאחר שהתקבל בשבוע שעבר בבית הנבחרים בוושינגטון. החקיקה קבועת מתווה למדיניות הסחר הבינלאומית של ארצות הברית, ועוררה מחלוקת בקונגרס האמריקני ובציבור, בין הרפובליקנים, שתמכו בחוק המעודד פתיחת הסחר הבינלאומי באופן חופשי, לדמוקרטים, שחששו מפני מפגיעה בשוק האמריקני ובכוח העבודה.

בין סעיפי החוק, נקבע כי במסגרת המטרות הלאומיות של ארצות הברית במשא ומתן עתידי על הסכם סחר חופשי עם מדינות האיחוד האירופי, אחת הדרישות תהיה איסור על תמיכה בחרם או בסנקציות אחרות נגד ישראל. הצעה דומה אושרה על ידי בית הנבחרים והסנאט האמריקני כבר בחודש אפריל, אולם לא אושרה רשמית על ידי אובמה, עד לשילובה בחוק הסחר הנוכחי.

עוד בוואלה חדשות:
הרמטכ"ל מינה צוות לבחינת האופציה הצבאית מול איראן
קול אחר: מאות בז'נבה יפגינו בעד ישראל במהלך דיון על דוח האו"ם
בהזמנת מצרים: מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד ביקר בקהיר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה חותם על חוק הסחר, הבית הלבן, יוני 2015. רויטרס
"זה לא היה קל". אובמה, הלילה/רויטרס

חבר בית הנבחרים וראש השדולה הרפובליקנית למען ישראל, פיטר רוסקם, שהוביל את החקיקה נגד תנועת ה-BDS, מסר כי "זהו ציון דרך היסטורי במאבק נגד אויביה של ישראל. החוק כעת קובע שארצות הברית תתנגד למאמצים הנאלחים לבודד את המדינה היהודית". לדבריו, "זה יכריח חברות כמו ענקית התקשורת אורנג', שנמצאת בבעלות חלקית של הממשלה הצרפתית, לחשוב פעמיים לפני שהיא עוסקת בלוחמה כלכלית נגד ישראל".

"החברות האלה לא יוכלו עוד לתקוף את בעלת בריתה של ארצות הברית באופן חופשי וללא השלכות", הוסיף רוסקם. "עם זאת, מה שהשגנו הוא רק ההתחלה. עם צמיחתה של תנועת ה-BDS, כך גם התגובה שלנו חייבת להשתכלל". רוסקם ציין כי בין תומכי החוק, השדולה היהודית איפא"ק, השגריר לשעבר ח"כ מייקל אורן וארגונים יהודיים בארצות הברית.

במעמד החתימה, התייחס אובמה לסערה שעורר חוק הסחר עד לאישורו. "זה לא היה קל, ומותם של החוקים שהמתינו לאישור בקונגרס הוכרז לא פעם", אמר, וציין את המחוקקים שפעלו לאישור החוק לבסוף. הנשיא חתם על החוק בעטים מהודרים שיוצרו במיוחד לאירוע, וציין: "זה ממש כיף, בואו נעשה זאת שוב!". בתגובה לכך, הבהיר אחד המחוקקים שהיה נוכח במעמד החתימה: "לא, תודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully