וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת "אלקטרה" תפצה לקוח מעבר לקו הירוק שסירבה לשרתו

1.7.2015 / 2:00

בעקבות תחקיר וואלה!NEWS, שחשף כי כמה חברות ישראליות מתנערות ממתן שירות בשכונות במזרח ירושלים משיקולי ביטחון, הוגשה תביעה. בית המשפט הורה ל"אלקטרה" לשלם אלפי שקלים פיצוי. "יחשבו פעמיים לפני שיפלו אנשים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בעקבות תחקיר וואלה!NEWS, שבו נחשף כי מספר חברות ישראליות מתנערות ממתן שירות לתושבים יהודים המתגוררים מעבר לקו הירוק בירושלים, תבעו כמה אזרחים את חברת "אלקטרה" בעניין, וזו נאלצה לפצותם.

באחד המקרים שתוארו בתחקיר, סירבה "אלקטרה" להעניק שירותי תיקון למשפחת קינג, שמתגוררת בשכונת מעלה זיתים, על אף שהייתה זכאית לביקור טכנאי במסגרת האחריות לתנור שרכשה. במשך חודשיים המתינה המשפחה, ללא הועיל ואחרי מספר פניות בעניין, שבהן הבהירה כי מחובתה של החברה לעמוד בהסכם.

הפגנה נגד חניכת השכונה במעלה זיתים, מאי 2011. מגד גוזני
הלקוחות יפוצו. שכונת מעלה זיתים/מגד גוזני

הקלטת אחת השיחות בין אבי המשפחה, אריה קינג, לנציגת שירות הלקוחות של "אלקטרה" המחישה שהסיבה לאי-הגעת הטכנאי היא משיקולי ביטחון, אף שהדבר מנוגד לחוק.

נציגת אלקטרה: "הקבלן שלנו לא מוכן להיכנס לאזור הזה. אם אתם רוצים, יש לכם אפשרות להביא את התנור לשירות שלנו בירושלים".

לקוח: "אנחנו שילמנו לכם 3,000 שקל ביטוח כדי שאתם תגיעו אלינו".

נציגה: "אז תמתינו עד שיהיה רגוע. אנחנו לא מוכנים להגיע כרגע".

לקוח: "3,000 שקל שילמנו לכם, לא כדי שתגידו לנו שאתם לא מוכנים לתת לנו את השירות. יש לי תעודת ביטוח שלכם, נתנו לכם את הכסף בקלות בהוראת קבע, לא שאלתם שאלות -ועכשיו, כשאנחנו מבקשים את השירות המינימלי שמגיע לנו, אנחנו לא מקבלים?".

נציגה: "עד שיהיה שם רגוע, אנחנו לא נגיע לשם. פשוט מאוד".

לקוח: "מי אמר שלא רגוע שם? מי מגדיר מה רגוע ולא רגוע?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אריה קינג, מועמד ברשימת עוצמה לישראל לכנסת. עמוד הפייסבוק של עוצמה לישראל, אתר רשמי
אריה קינג/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק של עוצמה לישראל

עוד נכתב בכתב התביעה כי "העובדה שלמן הרגע שפורסמה הכתבה באתר, חלפו כ-48 שעות והטכנאי לפתע כבר לא חשש להגיע לבית התובעים, היא ראייה מנצחת לכך שהנתבעת ("אלקטרה", י"א) הפעילה שיקול דעת מוטעה שאין לקבלו, שיקול דעת שהוביל לפגיעה בתובעים. אולם כאשר שמה הטוב של הנתבעת הונח במאזניי שיקול הדעת, לפתע פתאום הכל בא על מקומו בשלום".

בסופו של דבר "אלקטרה" נאלצה, בעצת בית המשפט, להגיע לפשרה עם משפחת קינג ובשבוע שעבר ניתן פסק דין המורה לחברה לפצות את הנתבעים ב-2,900 שקלים.

"קשובים כל העת להתפתחויות במצב הביטחוני"

קינג, יו"ר סיעת "ירושלים מאוחדת" בעיריית ירושלים, מסר בתגובה: "ירושלים הינה עיר מאוחדת ואין להפלות את תושבי מזרח העיר לעומת שאר תושבי העיר. בית המשפט פסק בצורה חד משמעית, שבעלי עסקים לא יכולים להסתמך על תירוץ של 'מצב ביטחוני' כתירוץ לאי-מתן שירות על פי החוק ואי-עמידה בהסכמים חתומים. כתושב מזרח העיר וכחבר מועצה שדוגל בשוויון בין מזרח ומערב העיר, החלטתי ללכת עד הסוף בדרישה לקבל שירות, דווקא נגד חברה גדולה כ'אלקטרה' כדי שלהבא כל נותן שירות וכל ספק יחשבו פעמיים בטרם יחליטו להפלות את תושבי מזרח העיר ולפגוע בזכויותיהם הבסיסיות. אני בטוח שפסק דין זה יתלה מעתה במשרדי שירות הלקוחות של חברות רבות וזאת בבחינת ש'יראו וייראו'".

בחברת אלקטרה הפנו אותנו לתגובתם הקודמת: "'אלקטרה' עושה מאמצים רבים לספק שירות ראוי ומכובד בכל חלקי הארץ. אולם בחברתנו, וכן בחברת השירות, קשובים כל העת להתפתחויות במצב הביטחוני ומרעננים בהתאם את ההנחיות. כחלק ממאמצינו, אנו אף מעסיקים קבלנים ייעודיים למתן שירות באזורים שבהם קיימת חוסר יציבות ביטחונית".

לגבי לקוחה אחרת, המתגוררת בלב שכונת ראס אל-עמוד בבית מוקף שומרים, שהלינה אף היא נגד השירות של "אלקטרה", נמסר: "גם הקבלן הייעודי נמנע מלהיכנס לאזור בתקופה האחרונה כתוצאה מכמה מקרים שבהם הגיע למצבי סיכון ממשי. יחד עם זאת, לפני כחודש (חודש נובמבר האחרון י.א) ביקר טכנאי במקום, ואסף את הדלת לצורך תיקון. ככל שהתארכה חוסר היציבות הביטחונית, והימנעות צוותי השירות מסיכון עצמי וכניסה אל השטח, הוצע ללקוחה להגיע למרכז שירות בירושלים, לאסוף את הדלת המתוקנת ולקבל הנחיות להתקינה בעצמה, אולם הלקוחה סירבה.

"בימים אלה, לאור התייצבות המצב בשבוע האחרון, אנו עושים מאמצים לבקר את כל הלקוחות אשר זקוקים לשירות באיזור. במסגרת זאת, בוצעה התקנת הדלת ללקוחה כבר היום (הכוונה לחודש דצמבר האחרון, י.א)".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully