וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחילתה וסופה של מלחמת העולם: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום ישביתו ההורים בתי ספר בכל הארץ, הנשיא יארח את הפועל ירושלים, תתקיים מחאה על החמרת חוק הכשרות, נציין את יריית הפתיחה של מלחמת העולם הראשונה ואף את סיומה ונחגוג יום הולדת לאיילת זורר

שביתה ארצית

תלמידים מפגינים מחוץ לבית ספר כצנלסון בגבעתיים, יוני 2015. יותם רונן
צילום: יותם רונן/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום משביתים ההורים את רוב בתי הספר היסודיים בארץ. השביתה עתידה להימשך יום אחד והיא מגיעה במחאה על הצפיפות בכיתות בישראל, אשר היא הגבוהה ביותר בעולם המערבי. ההורים גם מוחים על כך שלמרות נתון זה מתכוון משרד החינוך להגדיל את הצפיפות באופן משמעותי בשנת הלימודים הבאה. הסתדרות המורים לא הצטרפה לשביתה ולכן המורים יגיעו לבתי הספר כרגיל ובמשרד החינוך מדגישים כי הלימודים מבחינתם יתקיימו כרגיל.

אתם צריכים לדעת שהיום תתארח הפועל ירושלים בבית הנשיא. שלושה ימים אחרי זכייתם ההיסטורית באליפות הראשונה בתולדות המועדון אחרי ניצחון כפול בגמרסל על הפועל אילת, יגיעו שחקני, מאמני ואנשי הקבוצה למשכנו של הנשיא ראובן ריבלין בשעה 10:00 לקבלת פנים ממלכתית בעקבות ההישג, ששבר בצורת ארוכה וסימן את תחילתו של עידן חדש בכדורסל הישראלי.

חוק הכשרות

איך משיגים תעודת כשרות למסעדה בירושלים. חדשות HOT
איך משיגים תעודת כשרות למסעדה בירושלים/חדשות HOT

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים מול משרד ראש הממשלה, החל מהשעה תשע בבוקר, משמרת מחאה במסגרת המאבק נגד החמרת חוק הכשרות. מסעדנים ובעלי עסקים ימחו במהלך היום נגד חיזוק מונופול הכשרות של הרבנות. המוחים טוענים כי מונופול הכשרות מעודד חוסר תחרות, שחיתות ויוקר מחייה המתבטא ביוקר המנות המוגשות במסעדות. המוחים מסבירים כי עסקים רבים כשרים גם בלי המשגיח מטעם הרבנות וקוראים לממשלת ישראל לא להוסיף תיקונים לחוק ומהציבור מבקשים להצטרף למאבק בהחמרת החוק.

תחילתה וסופה של מלחמת העולם הראשונה

מפוצלת פרנץ פרדיננד ומנהיגי ארבע בעלות הברית. AP
החותמים על חוזה ורסאי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 101 שנים נרצח יורש העצר של הקיסרות האוסטרו-הונגרית פרנץ פרדיננד וכך הוצתה מלחמת העולם הראשונה. ה-28 ביוני לא מפסיק להיות משמעותי במלחמה זו ובתאריך זה בשנת 1919, לפני 96 שנים בדיוק, נחתם חוזה ורסאי בין המדינות הלוחמות אשר סיים באופן רשמי את המלחמה. פרדיננד נרצח על ידי לאומן סרבי, אוסטריה בתגובה ביקשה לחסל את האיום הסרבי לאחר שווידאה כי גרמניה תעמוד לצידה וכך החלו להתגבש הצדדים הלוחמים במלחמה. חוזה ורסאי הוא הסכם השלום בין גרמניה ובין מדינות ההסכמה וסיים את המלחמה. ההסכם הופר תוך זמן קצר ורבים רואים בו כגורם מזרז למלחמת העולם השנייה.

מזל טוב לאיילת זורר

איילת זורר. ניר פקין
צילום: ניר פקין/ניר פקין

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת השחקנית איילת זורר יום הולדת 46. זורר היא אחת השחקניות המוערכות ביותר בארץ, למדה בסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין ושיחקה בהפקות תיאטרון רבות ("מונולוגים מהווגינה" ו"היורשת") ואף גילמה מספר תפקידים באוף-אוף ברודווי בניו יורק. את הקריירה שלה בטלוויזיה החלה בסדרה "עניין של זמן" ומאז שיחקה גם בסדרה "פלורנטין" ובסרטים ומיני סדרות ביניהם: "משחקי אהבה" של יצחק צפל ישוורן, "לילה של לולה" של שי כנות ו"מכתוב" של אבי מוסל. מבין סרטי הקולנוע שלה: "אהבה אסורה", "נקמתו של איציק פינקלשטיין", "בעבור סשה", "כיכר החלומות", "איש החשמל" ו"האסונות של נינה". בהוליווד זורר שיחקה בסרט "מלאכים ושדים" ונבחרה גם לתפקיד אמו של סופרמן בסרט "סופרמן: איש הפלדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully