וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 שנים למותו של ג'קסון: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום יערך טקס סיום קורס טיס, תוכרע זהות אלופת ליגת העל בכדורסל. הקבינט יצביע על מתווה הגז, האריתראים ימחו מול משרדי האיחוד האירופי ונציין שש שנים למותו של מייקל ג'קסון

סיום קורס טיס

טקס סיום קורס טיס. דובר צה"ל
טקס סיום קורס טיס/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום מסתיים המחזור ה-170 של קורס הטיס של חיל האוויר. הצוערים, שמסיימים את ההכשרה שאורכה שלוש שנים, קיבלו השבוע את דרגות הסגן ועתידים לקבל את כנפי הטיס בטקס מרגש במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל. מחזור 170 הוא המחזור הראשון שהוכשר לטיסה על המטוס החדש של חיל האוויר - מטוס הלביא. בין בוגרי הקורס יש גם שלוש בוגרות שסיימו במגמות נווטי קרב ונווטי תובלה וגם כמה בוגרים שהתחילו את שירותם הצבאי ביחידות השונות בצה"ל ביניהן מגלן, איסוף קרבי, שלישות ומערך ההגנה האווירית. כעת, לאחר שעברו הכשרה בפעם השנייה במהלך שירותם הם מקבלים את סיכת הכנפיים ויוצאים להמשך דרכם כחיילים בצבא ההגנה לישראל. בהצלחה!

האלופה

שחקן הפועל ירושלים, ליאור אליהו. ברני ארדוב
שחקן הפועל ירושלים, ליאור אליהו/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום תוכרע זהות אלופת ליגת העל בכדורסל. הפועל אילת, שהדהימה את מכבי תל אביב בשלב הקודם נותרה עם תקווה קלושה בלבד לחגוג אליפות אחרי התבוסה הביתית 80:65 להפועל ירושלים במשחק הראשון מבין שני משחקי הגמר, וכעת הכול ערוך לאליפות הראשונה בתולדות האדומים מהבירה. כל מה שהקבוצה של דני פרנקו, שתארח את המשחק ההיסטורי באולם החדש שנפתח העונה, צריכה לעשות הוא לנצח או להפסיד בפחות מ-15 נקודות כדי להבטיח את התואר המתוק, ולנצל עד תום את המעידה של האלופה הנצחית כבר בחצי הגמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מתווה הגז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קידוח הגז לוויתן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יצביע הקבינט המדיני-ביטחוני על המתווה המוצע על ידי הממשלה לפתרון בעיית הגז. דרמת הגז מתקרבת לרתיחה. התומכים, בראשם ראש הממשלה, טוענים שכל עיכוב נוסף ישאיר את הגז במעמקי האדמה לעוד שנים רבות בעוד המתנגדים טוענים שמדובר בכניעה לטייקונים. במתווה שמוצע, אותו גיבשו הרגולטורים, לא מתוכנן שינוי מבני במאגר לוויתן והשותפות לא ידרשו להתחרות על מכירת הגז ממנו. במקום, יוטל פיקוח קל על מחיר הגז בחוזים עתידיים.

האריתראים מפגינים

הפגנת מבקשי המקלט במתקן הכליאה חולות, פברואר 2014. יותם רונן
מתקן חולות/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים הפגנה של הקהילה האריתראית מול משרדי האיחוד האירופי ברמת גן במחאה על היעדר תשומת הלב לדוח האו"ם על אריתריאה ובקריאה לישראל להכיר באריתראים כפליטים ולשחררם ממתקן "חולות". בתחילת החודש התפרסם דוח האו"ם שקבע כי ממשלת אריתריאה מבצעת הפרת זכויות אדם בצורה שיטתית ונרחבת, שמגיעה לכדי פשעים נגד האנושות. הדוח מתאר את המערכות הדכאניות בהן משתמשת הממשלה לשלוט, להשתיק ולבודד אינדיבידואלים המתנגדים למשטר, כולל רשת מעקב נרחבת בה שכנים עוקבים אחר שכנים ואפילו בני משפחה נאלצים לחשוד אחד בשני.

מייקל ג'קסון

מייקל ג'קסון, 1987. GettyImages
מייקל ג'קסון, 1987/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שש שנים הלך לעולמו מייקל ג'קסון. הזמר, היוצר, השחקן ואגדת הפופ מייקל ג'קסון מת מדום לב בו לקה בביתו בלוס אנג'לס. מייקל ג'קסון היה בן 50 במותו, והוא הותיר אחריו שמונה אחים, שלושה ילדים והון עצמי המוערך במאות מיליוני דולרים. מייקל ג'וזף ג'קסון נולד ב-29 באוגוסט 1958, באחד מפרברי שיקגו. הוא היה הילד השביעי מבין תשעה ויחד עם חלק מאחיו לקח חלק בילדותו בלהקת ה-"ג'קסון 5". ב-1982 הגיע המהפך האמיתי בחייו של ג'קסון, כשהוציא את יצירת המופת Thriller. האלבום שבר שיא אחרי שיא, כששרד 80 שבועות ברציפות ברשימת עשרת האלבומים הנמכרים של הבילבורד, 37 מהם במקום הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully