וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חרדקים החוצה": קיצונים מתנכלים לחייל חרדי בבית שמש

24.6.2015 / 14:31

י' שהתגייס למסלול ייעודי לחרדים בצה"ל נדהם לגלות שאלמונים השחיתו את סביבת דירתו ואף קיבל מסרים מאיימים. בשל ההתנכלות הוא קיבל פטור ממדים ובמשטרה פתחו בחקירה. "זה עושה לי, לאשתי ולילדותיי חיים רעים וכאב עצום"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתובות "חרדקים החוצה" שנתלו על קירות הבניין/מערכת וואלה!, צילום מסך

י', בן 24 מבית שמש, התגייס לפני שלושה חודשים לאחד ממסלולי שח"ר (שילוב חרדים) בצה"ל, אולם ספק אם האמין כי בסביבתו הקרובה יוקיעו אותו על כך. לפני שבועיים הוא קיבל מיילים עם איומים שלפיהם עליו לפנות את הדירה שאותה הוא שוכר, שפכו קפה ומרחו שוקולד על דלת ביתו ואף נתלו שלטים על קירות הבניין שבו הוא מתגורר עם הכיתוב: "חרדקים החוצה" (ראשי תיבות חרדים קלי דעת, כינוי שהודבק לחיילים חרדים – י"א). בעקבות ההתנכלות, י' קיבל פטור ממדים.

החייל, אב לשתי בנות, התגייס ל"בינה בירוק", אחד מהמסלולים המיועדים לשירות חרדים בצה"ל, החל לחפש באחרונה לשכור דירה ברמת בית שמש ג'. הוא מצא דירה באחד הרחובות באזור, אך אז גילה כי האפשרות לגור בה, כפופה במתן אישור של ועדת קבלה שאחראים לה גורמים חרדיים קיצונים.

י' פנה לוועדת הקבלה, אך זו לא העניקה לו תשובה. למרות זאת, בעל הדירה החליט שהוא ישכיר לו את הדירה, על אף שלא ניתנה לו תשובה. הוא חתם על חוזה שכירות, אך כעבור כמה ימים קיבל הודעה במייל שהגיעה לכאורה מאחראי העמותה. "הבנו שאתה נהנה לגור עם שכנים שלא רוצים אותך", נכתב בהודעה. י' לא השיב. כעבור יומיים, כשיצא מהבית, הוא נדהם לגלות כי סביבת ביתו הושחתה: דלת ביתו וקירות הבניין כוסו בשלטים עם סיסמאות גנאי שכוונו אליו: "חרדקים החוצה".

לקריאה נוספת:
חרדים קיצונים צעקו לחייל "נאצי" ביום השואה בבית שמש
קצין דתי ביקר את חייליו במאה שערים - והותקף באבנים וביצים
"מפחיד להסתובב כאן במדים": מתקפה מבית על קצינים חרדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלטים שכוונו נגד י' ונתלו בבניינו/מערכת וואלה!, צילום מסך

החייל, אשתו וילדותיו נבהלו והוא מיהר להוריד את השלטים. ואולם לא עברו כמה ימים ושוב קיבל י' מסר מאיים מגורמים קיצוניים. הפעם, הם שפכו על דלת ביתו קפה ומרחו על ידית הדלת שוקולד. נוסף לכך, הוא קיבל הודעה נוספת ולפיה הוא פלש לדירה שלא כחוק והוא יתבע על כך.

במייל ששיגר לוועדה הוא כתב: "נכון להיום אני מקבל איומים של פתקים בבניין, לכלוכים כמו קפה ושוקולד על הדלת. האם זה הצעדים? זה ממש לא נוח לי, לא לאשתי ולא לילדות שלי. זה עושה להם חיים רעים, כאב עצום ואיני רוצה שיהיה לאשתי ולילדות שלי רע בחיים. אתם רוצים שאני יעזוב?". במקביל, הוא הגיש תלונה במשטרה, שם בודקים אם יש קשר בין המעשים לוועדה שאחראית על המגורים ברחוב המדובר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ידית הדלת לדירתו של י'/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully