וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת לליאונל מסי: מה שאתם צריכים לדעת היום

נחגוג היום יום הולדת למסי, יצויינו 50 שנים לפטירתו של משה שרת, נציין גם שלוש שנים להכחדת תת מין של צב הגלפאגוס, הכנסת תקדם את פניו של נשיא הפרלמנט הגרמני ובערב יוענק פרס שיף לאומנות

יום הולדת למסי

שחקן ברצלונה ליאונל מסי חוגג. AP
הפרעוש/AP

אתם צריכים לדעת שהיום ליאונל מסי הילד הנצחי של הכדורגל העולמי יחגוג 28 אביבים, ואם העונה שעברה לימדה אותנו משהו, זה שהוא ממש לא עוצר. אם כבר, להיפך: ה"פרעוש" הוליך את ברצלונה לזכייה היסטורית בטרבל (ליגה ספרדית, גביע ספרדי וליגת האלופות) וסיפק, כהרגלו, מספרים יוצאים מהכלל. כוכב הקטלאנים בוודאי יחגוג היום, אך מיד לאחר מכן ישוב להתכונן למשימה הבאה שלו - משימה קשה מאוד בדמות משחק רבע גמר הקופה אמריקה מול נבחרת קולומביה, שיתקיים ביום שישי. הארגנטינאים מחפשים זכייה שלישית בתולדותיהם בטורניר הנוצץ וראשונה מאז 1993, וכדי לעשות זאת, מסי יצטרך להיות בשיאו. שיהיה במזל.

משה שרת

משה שרת. ראש ממשלת ישראל מטעם מפאי.. לשכת העיתונות הממשלתית
משה שרת. ראש ממשלת ישראל מטעם מפאי./לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 50 שנים הלך לעולמו ראש הממשלה השני של מדינת ישראל משה שרת. שרת (שרתוק) נולד ב-1894 ברוסיה ועלה עם הוריו לישראל בגיל 12. במלחמת העולם הראשונה שירת כקצין בצבא הטורקי, היה פעיל במפלגת אחדות העבודה ואחרי 1930 – במפא"י. הוא שימש חבר מערכת של עיתון "דבר", העיתון היומי של ההסתדרות הכללית. אחרי רצח חיים ארלוזורוב, נתמנה שרת לראש המחלקה המדינית של הסוכנות היהודית, והיה לדובר הציוני העיקרי במגעים עם הבריטים והערבים שנועדו למצוא פתרון מוסכם לבעיית ארץ ישראל. לאחר קום המדינה נבחר שרת לכנסת הראשונה. הוא שימש שר החוץ של ישראל מהקמתה של הממשלה הזמנית ועד 1956. בשנים 1954–1955, לאחר שדוד בן-גוריון פרש לשדה-בוקר, כיהן גם כראש ממשלה. בעקבות פרשת לבון נאלץ להתפטר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ג'ורג' הבודד

ג'ורג' הבודד מת. איי גלאפגוס, אקוודור. 24.6.2012. רויטרס
ג'ורג' הבודד מת. איי גלאפגוס, אקוודור. 24.6.2012/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שלוש שנים בדיוק מת צב הגלאפגוס "ג'ורג' הבודד" ובכך הוכחד לחלוטין תת המין Chelonoidis nigra abingdoni. ג'ורג' היה הצב האחרון החי ממין זה וככל הנראה מצא את מותו בגיל 100 המכובד. לראשונה נצפה ג'ורג' בשנת 1971 באחד האיים המרכיבים את הגלאפגוס והחוקר שמצא אותו בחר לקרוא לו על שם השחקן האמריקאי ג'ורג' גובל. כבר כשנמצא ג'ורג' הוא נחשב ליחיד ממינו ונעשו נסיונות להרבות אותו עם נקבות ממין קרוב, אך ללא הצלחה.

בונדסטאג

נשיא הבונדסטאג הגרמני, ד"ר נורברט לאהמרט. AP
נורברט לאהמרט/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע לכנסת נשיא הבונדסטאג, הפרלמנט הגרמני, ד"ר נורברט לאהמרט ויהיה אורחו של יושב ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין. לאהמרט יתקבל בישיבה מיוחדת של מליאת הכנסת לציון אירועי 50 שנים ליחסי ישראל וגרמניה שבה ינאמו יושבי ראש הפרלמנטים של שתי המדינות. לפני כן, יתקבל לאהמרט בטקס חגיגי ברחבת הכנסת ויחתום על ספר האורחים של המשכן. לאחר המליאה יתכבדו חברי הפרלמנט הגרמני בקונצרת של הפילהרמונית בכנסת.

פרס שיף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יוענק פרס שיף לאמנות פיגורטיבית- ריאליסטית על שם חיים שיף לשנת 2015. הפרס יוענק השנה לאמן עופר רותם ובטקס ישתתפו נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו, יושב ראש הסוכנות היהודית נתן שרנסקי ואוצר התערוכה ד"ר דורון לוריא. פרס שיף מוענק בכל שנה לצייר ישראלי וכולל מענק על סך עשרת אלפים דולר ותערוכה במוזיאון תל אביב לאמנות. מנימוקי ועדת השופטים: "עופר רותם מצייר חללי ענק המכילים אינספור סיפורי חיים, בדגש על תנועה, מסע, עוצמה והשתקפויות, כשהאתגר הטכני מושך אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully