וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגע בעצבים חשופים": מאיראן עד ארה"ב מגיבים לציוץ של ג'ודי

הבדיחה הלא מוצלחת של ג'ודי שלום-ניר-מוזס בטוויטר נמחקה אחרי חמש דקות, אבל עדיין עושה כותרות ברחבי העולם. בעשרות מדינות התייחסו לציוץ של אשת שר הפנים. לפחות ג'ודי התנצלה וחזרה לצחוק: "הכי מפחידה התגובה של סטיב. נקווה שלא נגמור ברבנות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הציוץ שגרם לסערה. "אתם יודעים מה זה קפה אובמה? שחור וחלש"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפשר לזלזל בחוסר הטאקט ובאימפולסיביות של אשת שר הפנים והמשנה לראש הממשלה ג'ודי ניר-מוזס שלום, שגרמו לה להעלות אתמול את הציוץ הלא מוצלח על נשיא ארה"ב ברק אובמה. מצד שני אפשר גם לייחס לה גאונות שיווקית. כמות העוקבים אחריה בטוויטר זינקה ליותר מ-75 אלף.

הרי ידוע שאין דבר טוב יותר ממיני-שערוריה פיקנטית כדי להפוך לאייקון במדיה חברתית בימינו. השאלה היא המחיר: היא זכתה להרבה תגובות קשות, כולל נאצות מטוקבקיסטים מרחבי העולם, כמו גם ניגוח ממשלת ישראל ברמה הדיפלומטית הרחבה יותר.

מאוסטרליה עד ארה"ב, מאינדונזיה עד ספרד, מרוסיה עד קטאר, מבריטניה עד קוסטה ריקה. כולם הזכירו את הציוץ עם הניחוח הגזעני אך גם ציינו שהציוץ נמחק כעבור חמש דקות שבמקומו הגיעה התנצלות. בדף הבית של CNN הידיעה תפסה את המקום הרביעי בעמוד. גם באיראן ובתקשורת הערבית הזכירו את הפרשה המביכה לישראל.

ג'ודי ניר מוזס שלום צייצה הערה גזענית נגד אובמה - והתנצלה.

בתקשורת הזרה טרחו להזכיר את הפוסטים שהעלתה בפייסבוק ובטוויטר במהלך המבצעים של צה"ל בעזה בשנת 2012. במארס קראה להחרבת עזה "גם במחיר פגיעה באוכלוסיה האזרחית" והוסיפה ש"הגיע הזמן שגם תושבי עזה הפאסיביים יתחילו לסבול כמו שסובלים יישובי הדרום". בנובמבר בזמן מבצע "עמוד ענן" הוסיפה מוזס-שלום עוד פוסט בדף הפייסבוק שלה: "איך אפשר לעשות שלום עם אנשים שילדיהם יונקים שנאה לישראלים מרגע היוולדם... שחלק מהדי.אן.איי שלהם לשנוא אותנו??"

באותה שנה הייתה אשתו של שלום מועמדת לייצג את יוניצ"ף בישראל, ולהצטרף לשגרירי הארגון לצד דייויד בקהאם, הנסיך וויליאם, שרה ג'סיקה-ארקר, שאקירה, רוג'ר מור ומלכת ירדן, רניה. אולם בשל התבטאויותיה ברשת החברתית היא החליטה לוותר על התפקיד.

ב"גרדיאן" עשו את ההקשר המתבקש: דווקא בימים בהם ארצות הברית מתעסקת בבעיות הגזענות שלה אחרי הטבח בכנסיה בקרוליינה הדרומית. "הציוץ של מוזס פגע באמריקנים בעצבים החשופים שלהם", נכתב בעיתון הבריטי, "ביום ראשון נושא הגזע היה המוביל בכל מערכות החדשות, ימים ספורים אחרי שאדם לבן בן 21 ירדה למוות בתשעה מתפללים שחורים". אחד המגיבים בטוויטר כתב: "אשת שר הפנים הישראלי צייצה קללה גזענית כלפי הנשיא אובמה בזמן שאנחנו מתאבלים על תשעה אנשים שמתו בגלל גזענות".

לפחות ג'ודי ידעה לשמור על ההומור, כשאחרי ציוצי התנצלות כנים הוסיפה: "הכי מפחידה זו התגובה של סטיב על השטות שצייצתי. נקווה שזה לא יגמר ברבנות".

בעיתונות הזרה קישרו בין הציוץ של ג'ודי להתבטאות של אורן שפורסמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully