וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לאלטע זאכן: נאסרה תנועת עגלות הרתומות לבעלי חיים ברחובות

21.6.2015 / 21:15

שר התחבורה ישראל כץ חתם על תקנה חדשה האוסרת על תנועת העגלות בכל הכבישים, למעט בתחומי מושב או קיבוץ. זאת, בעקבות בקשות של ארגוני זכויות בעלי החיים ובשל הפרעת העגלות לתנועה

עגלה רתומה לסוס ברמת גן. ויקיפדיה, צילום מסך
הסוף לאלטע זאכן ברחובות/צילום מסך, ויקיפדיה

המראות המוכרים של רוכלים הנוסעים על גבי עגלה רתומה לסוסים, ומוכרים בשם אלטע זאכן, יהפכו כעת לנחלת העבר. תקנה חדשה של משרד התחבורה אשר נכנסה היום (שלישי) לתוקף, אוסרת על תנועת עגלות הרתומות לבעלי חיים בכבישים העירוניים והבינעירוניים, בכל הארץ

על פי התקנה החדשה, שנחתמה על ידי שר התחבורה ישראל כץ, תנועת עגלות רתומות לבעלי חיים תיאסר בכל הכבישים, למעט בתחומי מושב או קיבוץ. עם זאת, הרשויות המקומיות יהיו רשאיות להעניק היתר מיוחד לעגלונים המיועדים למטרות נופש ופנאי בלבד, לאחר התייעצות עם קצין משטרה.

עוד בוואלה חדשות:
תיעוד: המחבל מפיגוע הדקירה בשער שכם נורה - ונופל ארצה
ברים במדבר ושירותי ליווי: סוף שבוע מחוץ למתקן חולות
ג'ודי ניר מוזס שלום צייצה הערה גזענית נגד אובמה - והתנצלה

יאיר לפיד וישראל כץ, שר התחבורה, במעמד חתימה על הסכמי הנמלים החדשים בקרלטון תל אביב. מאי 2015. יותם רונן
"נסיעת העגלות מהווה סיכון בטיחותי לנהגים", השר כץ/יותם רונן

התקנה החדשה הוצאה בעקבות בקשות של גופים העוסקים בזכויות בעלי החיים, ובראשם עמותת "הכל חי", לאסור את השימוש בבעלי חיים לצרכים תחבורתיים. משרר התחבורה הסביר את ההחלטה בכך שמדובר לרוב בסוסים המושכרים לרוכלים תמורת תשלום פעוט, וכדי להימנע מהוצאות כספיות, בעלי החיים אינם מקבלים טיפולים רפואיים הכרחיים, מזון ראוי ותנאי מחיה הולמים – דבר שמוביל לעיתים למותם עקב תשישות, מחלות ורעב.

השר כץ ציין כי "נסיעת עגלות הרתומות לבעלי חיים בכבישים מהווה סיכון בטיחותי לנהגים ולהולכי הרגל, ולעיתים קרובות הן אף גורמות לעיכוב בתנועה ולפקקים מיותרים". מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, שלח היום בקשה מיוחדת למשטרת ישראל וקרא לה להקפיד על אכיפת התקנה החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully