וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה קדישא תפצה ב-75 אלף שקל משפחה שגופת יקירה הוחלפה

21.6.2015 / 20:35

שנתיים לאחר שזר נקבר במקום אלברטו מזרחי בבית העלמין בחולון, פסק בית המשפט פיצויים לטובת המשפחה בשל עוגמת הנפש שנגרמה לה. "אמרו לי 'חלה טעות, לא צריך לעשות מזה רעש'", סיפר האחיין. "הם אפילו לא הביעו חרטה"

קברו של אלברט מזרחי, נקבר בקבר של אדם לא נכון, בבית הקברות בחולון. יוני 2015. ראובן קסטרו
הקבר של אלברט מזרחי/ראובן קסטרו

בית משפט השלום בתל אביב פסק בחודש שעבר שחברה קדישא תשלם פיצויים בסך 75 אלף שקלים לבני משפחה, לאחר שקברה אדם זר במקום את בן משפחתם. בית המשפט פסק לטובת המשפחה, שנתיים לאחר המקרה, בעקבות עוגמת הנפש שנגרמה לה. "הם אפילו לא הביעו חרטה", אמר אחיינו של המנוח.

המקרה אירע בבית העלמין בחולון ב-2013. בני המשפחה הגיעו לזהות את גופת הדוד, אלברט מזרחי, לפני טקס הקבורה. באולם היו חמש אלונקות עם נפטרים ולאחר שזיהו את דודם הובאה אל חלקת הקבר גופת אדם זר. לאחר הלוויה שבה המשפחה לבית המנוח על מנת לשבת שבעה. "היינו תשעה אנשים, זיהינו את דוד שלנו ויצאנו, נכנסו כולם להגיד את ההספדים, בני דודים, דודים ואחים, נפרדנו ובכינו", סיפר לוואלה!NEWS רוני מזרחי, אחיינו של המנוח. לדבריו, דודו "היה רווק, כל השנים אבא שלי ליווה אותו וטיפל בו. חברה קדישא דרשה מאתנו תשלום מאוד גבוה, בסביבות 35 אלף שקלים. אבא שלי שילם בלי להתווכח".

עוד בוואלה!NEWS:
בן 5 דקר את אחיו בן ה-4 במהלך משחק בפרדס חנה; מצבו בינוני
חמאס בירך על הפיגוע בי-ם; נתניהו: "משבח את נחישות כוחותינו"
אלפים הפגינו מחוץ לכנסיית "הלחם והדגים": "תהיה אינתיפאדה"

קברו של אלברט מזרחי, נקבר בקבר של אדם לא נכון, בבית הקברות בחולון. יוני 2015. ראובן קסטרו
חלקת הקבר/ראובן קסטרו

שלוש שעות לאחר ההלוויה התקשר רב הקהילה והודיע על הטעות שנעשתה. "הוא אומר לי 'נעשתה טעות, קברנו מישהו אחר במקום דוד שלך. חלה טעות, לא צריך לעשות מזה רעש. תבואו בעוד שעתיים ונעשה את הקבורה מחדש", סיפר האחיין. "אמרתי לו 'מה תבואו בעוד שעתיים? איך אני אוציא אנשים מבוגרים בשעת לילה מאוחרת בחורף לבית העלמין לקבור את אהובם מחדש?'. לא רציתי לפוצץ את הכול, סיפרתי לאבי והחלטנו שאני אלך לבד עם עוד חבר. הרב הביא איתו אברכים ועשינו את טקס הלוויה מחדש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"זלזול ופגיעה קשה במשפחות הנפטרים"

בניגוד למשפחת מזרחי, משפחת המנוח שנקבר במקומו של אלברט החליטה לא לשתוק ולמחרת שמע רוני על המקרה בתכנית בוקר בטלוויזיה. באותה תכנית נמסר להגנת חברה קדישא כי הטעות נעשתה בשל היותו של אלברט ערירי. "אז החלטנו שאנחנו חושפים את כל הסיפור", אמר רוני. "איך הם מעזים להגיד שהוא היה לבד? כל המשפחה היינו איתו וליווינו אותו, היה מי שטיפל בו, החלטנו לתבוע אותם על כל עוגמת הנפש שהם ביצעו. מדובר באנשים מבוגרים שטיפלו, ומה הם רק רצו? להיפרד מהאח ולומר עליו קדיש, זה המינימום בדת שלנו, וזה אפילו לא ניתן לנו".

עו"ד כרמי בוסתנאי, שמייצג את משפחת מזרחי מסר: "חברה קדישא היא מונופול וכמונופול כל אדם נאלץ להזדקק לשירותיו במוקדם או במאוחר ועדיף כמה שיותר מאוחר. בתור שכזה, לפעמים הוא מרשה לעצמו הגוף הזה לזלזל בחובות המוטלות עליו ובנושא הכי חשוב של כבוד המת שמופקד בידיו. התוצאה היא זלזול ופגיעה קשה במשפחות הנפטרים, ולצערנו קורים מקרים רבים של פגיעה בכבוד המת במהלך הטיפול של חברה קדישא. חשוב שהם יישאו בתוצאות של המחדלים הרשלניים כדי למנוע ולצמצם פגיעה בכבוד המת ולבצע תהליכי בקרה כדי למנוע מחדלים מהסוג הזה. בתי המשפט פוסקים פיצויים משמעותיים כדי לתת ביטוי למעשים ולמחדלים האלו למען יראו וייראו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully