וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום היוגה הבינלאומי: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום מצויין יום היוגה הבינלאומי, מתקיים היום הארוך ביותר בשנה בחצי הכדור שלנו, מאמנה החדש של מכבי תל אביב יבקר בארץ, חטיבת כפיר תחגוג עשר שנים והנסיך וויליאם יחגוג יום הולדת 33

יום היוגה הבינלאומי

שיעור יוגה המוני בטיימס סקוור, מנהטן. יוני 2012. AP
שיעור יוגה המוני בטיימס סקוור/AP

אתם צריכים לדעת שהיום הוא יום היוגה הבינלאומי. לאחרונה הכריז ארגון האומות המאוחדות על ה-21 ביוני כיום היוגה הבינלאומי ובתאריך זה נערכים אירועים לקידום הבריאות בכל רחבי העולם וגם בישראל. היוגה היא אימון גופני רוחני שמקורו בפילוסופיה ההינדית ומטרתו לאחד בין התודעה והנשמה, כינוס החושים פנימה ללא הסחות חיצוניות. כחלק מציון היום בישראל יערכו שיעורי יוגה בבתי ספר יסודיים, יתקיים שיעור יוגה פתוח בדיזינגוף סנטר ובשדרות רוטשילד וכן יערכו שיעורים בחינם במרכזי יוגה בכל רחבי הארץ.

היום הארוך ביותר בשנה

חגיגות היום הארוך ביותר בשנה בסטונהנג'. GettyImages
חגיגות היום הארוך בסטונהג'/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום הוא יום ההיפוך הקיצי, או יום ההיפוך הצפוני שהוא היום הארוך ביותר בחצי הכדור הצפוני ומהווה את תחילת הקיץ לעומת היום הקצר ביותר בחצי הכדור הדרומי ולכן – מבשר את תחילת החורף. בתאריך זה פוגעות קרני השמש ב"חוג הסרטן" (קווי רוחב מסויימים) בזווית ישרה. החל מ-22 ביוני, בחצי הכדור הצפוני הימים מתחילים להתקצר והלילות מתחילים להתארך ובחצי הכדור הדרומי הימים מתחילים להתארך והלילות מתחילים להתקצר. באנטרקטיקה מציינים יום זה בחג מקומי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מאמן חדש למכבי ת"א

מאמן ווטפורד לשעבר, סלבישה יוקאנוביץ'. GettyImages
יוקאנוביץ'/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום ינחת בארץ סלבישה יוקאנוביץ'. בדיוק שבוע אחרי ההודעה של מכבי תל אביב על מינויו של הסרבי בן ה-46 למאמנה החדש, המאמן שהוליך את ווטפורד לעלייה לפרמיירליג בעונה שעברה לראשונה ידבר לראשונה עם התקשורת הישראלית, ויזכה לקבלת פנים מאוהדי הצהובים. יוקאנוביץ' החליף בתפקיד את פאקו אייסטרן שעזב למרות שזכה באליפות, גביע המדינה וגביע הטוטו, כך שברור שהמטרה העיקרית של המאמן החדש תהיה הצלחה בזירה האירופית, ויהיה מעניין לעקוב אחרי הצהרותיו בנושא עם נחיתתו בישראל, שצפויה בשעה 17:30 היום.

עשור לכפיר

חטיבת כפיר. דובר צה"ל
צילום: דובר צה”ל/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום תחגוג חטיבת כפיר עשר שנים להקמתה. החטיבה הצעירה והגדולה ביותר בצה"ל הוקמה בשנת 2005 לאחר שהוחלט לאגד את "גדודי ה-90" תחת חטיבה אחת ובראשה תת אלוף דוד מנחם. מנחם הוא גם זה אשר קבע את תג היחידה ואת צבע הכומתה הייחודי והמנומר. לציון היום החגיגי יעברו הגדודים השונים בנקודות מורשת שונות, ובערב יתכנסו לעצרת חטיבתית בראשות מפקד החטיבה, אלוף משנה אשר בן לולו ואלוף פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה.

יום הולדת נסיכותי

הנסיך ויליאם בהופעה פומבית ראשונה מאז נולד בנו הבכור. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג הנסיך וויליאם, דוכס קיימברידג', יום הולדת 33. הנסיך וויליאם ארתור פיליפ לואי מאונטבאטן וינדזור הוא נכדה של המלכה אליזבת' השנייה ובעלה פיליפ, בנם הבכור של הנסיך צ'ארלס והנסיכה דיאנה ולכן הוא השני בסדר הירושה לכתר המלוכה הבריטי. הוא למד בפנימייה פרטית ולאחר מכן למד באוניברסיטה בסקוטלנד שם הכיר את אשתו לעתיד. כמיטב המסורת הוא שירת בצבא הבריטי והוסמך כטייס. ב-2011 נשא הנסיך לאישה את קייט מידלטון ולשניים נולדו עד כה שני ילדים – ג'ורג' אלכסנדר לואי ושארלוט אליזבת' דיאנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully