וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחגוג את החיים": תיאטרון עבור ילדים עם מחלות ממושכות

20.6.2015 / 2:24

כפר הנוער "נהר הירדן" שנמצא בגליל התחתון ומיועד לילדים ובני נוער עם מחלות ממושכות חגג את פתיחתו של אולם תיאטרון חדש. חיים טופול, יו"ר מועצת המנהלים של הכפר, השתתף במופע הפתיחה: "תפקידינו להעניק להם הנאה"

חיים טופול באירוע פתיחת התיאטרון בכפר נהר הירדן יוני 2015. מוחמד מסארוה ודוחי טאהא,
חיים טופול עם חברי להקת הנח"ל באירוע של תיאטרון "נהר הירדן"/מוחמד מסארוה ודוחי טאהא

חיים טופול הוא שחקן מוערך שכבר הופיע אלפי פעמים על במות ברחבי הארץ והעולם ואף זכה בפרס ישראל. ובכל זאת, הוא הודה כי ההופעה שלו שהתקיימה אתמול (שישי) על במת התיאטרון בכפר הנוער "נהר הירדן" הייתה אחת המרגשות שידע. טופול, שיחגוג יום הולדת 80 בספטמבר, הוא יו"ר מועצת המנהלים של כפר הנוער "נהר הירדן" והוא הופיע היום יחד עם חברי להקת הנח"ל, בהם גם אברהם פורמן וגבי עמרני, מוותיקי הלהקה.

כפר הנוער "נהר הירדן" שבו נופשים ילדים ובני נוער שמתמודדים על מחלות ממושכות פועל כבר ארבע שנים. הוא ממוקם בגליל התחתון, סמוך לישוב גבעת אבני וממזרח למחלף גולני. הכפר נועד לארח למחנות של כמה ימים ילדים ובני נוער שחולים במחלות ממושכות או מסכנות חיים ומהות השהות היא "לחגוג את החיים". הילדים והנערים שמגיעים לכפר זוכים לשבוע נופש ללא כל תשלום תוך ליווי צמוד של מדריכים, רופאים ואחיות. במקום פועל מרכז רפואי, בפיקוח ועדה רפואית מיוחדת.

מדובר באחד מתוך 16 כפרים דומים בעולם המשתייכים לארגון בינלאומי שהקים השחקן פול ניומן, והוא גם זה שגייס את טופול למשימה. "תפקידנו להעניק לילדים הנאה ומספר ימים שבהם הם יכולים לשכוח מהמחלות. אלו ילדים ששמחת ילדותם נמנעת רוב הזמן בגלל מחלותיהם", אמר טופול.

עוד בוואלה!NEWS:
הפיגוע ליד המעיין בבנימין חושף את הבטן הרכה של צה"ל
מרוקו: 4 חודשי מאסר לשני גברים שהתנשקו בפומבי
ח"כים מהמחנה הציוני בכנסייה שהוצתה: "תוצאה של פחד והסתה"

הופעה של חיים טופול בכפר הנוער "נהר הירדן" שבו נופשים בני נוער המתמודדים עם מחלות ממושכות. מוחמד מסארוה ודוחי טאהא, מערכת וואלה! NEWS
"להעניק לילדים הנאה". צוות השחקנים בהצגה/מערכת וואלה! NEWS, מוחמד מסארוה ודוחי טאהא

טופול הוסיף: "במפגש של ילדים ונערים עם בני גילם החולים במחלה דומה הם מבינים שיש עוד כמוהם. הם משוחחים ונעזרים אחד בשני ואף מפתחים קשרים אחד עם השני. לאחרונה הייתה כאן נערה חולה באפילפסיה שבשל מחלתה חששה לצאת מביתה ללא ליווי. אחרי שהייתה ב'נהר הירדן' היא החלה להיפגש עם החברות שאותן פגשה כאן ומרבה להיפגש איתן במקומות שונים בארץ. השהות כאן חוללה בה שינוי אדיר".

באולם התיאטרון החדש 300 מקומות ישיבה והותקנו בו אמצעי הנגשה מיוחדים, דבר שיאפשר גם לילדים ובני נוער שמוגבלים בתנועה לשחק ולהציג על הבמה. עלות הקמת התיאטרון היא כשני מיליון דולר, הכפר כולו הוקם בתקציב של כ-30 מיליון דולר, מרביתם תרומות של ישראלים ותושבי חו"ל. חמישית מהתקציב ניתן על ידי המדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הופעה של חיים טופול בכפר הנוער "נהר הירדן" שבו נופשים בני נוער המתמודדים עם מחלות ממושכות. מוחמד מסארוה ודוחי טאהא, מערכת וואלה! NEWS
חיים טופול/מערכת וואלה! NEWS, מוחמד מסארוה ודוחי טאהא

עד כה נפשו בכפר יותר מ-4,000 ילדים ובני נוער, מרביתם מישראל. מאות מתוכם הגיעו משטחי הגדה ומרצועת עזה. ילדים שלא יכולים להיות בלי ליווי הוריהם, מגיעים לסופי שבוע יחד עם משפחותיהם. מנכ"ל הכפר, תת-אלוף (במיל') יובל חלמיש, אמר: "במקום יש דו-קיום - בני כל הדתות מגיעים הנה וכן ילדים ונערים מהרשות הפלסטינית. מאז 'צוק איתן' היו פה כבר שני מחזורים של פלסטינים".

במקום 119 אנשי צוות, מתוכם מאה בהתנדבות. עלות הפעלת המקום עומדת על כ-10 מיליון שקל בשנה, שרובו מגיע מתרומות וחלקו מתקציב משרד החינוך. בכפר מקווים שמשרדי ממשלה נוספים, בהם הרווחה והבריאות, יצטרפו לתמיכה במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully