וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחל שהרג פלסטיני ונמלט מהארץ לפני עשור נעצר בברזיל

19.6.2015 / 14:24

על פי סוכנות ידיעות ברזילאית, המשטרה המקומית וכוח אינטרפול עצרו את יהושע אליצור בן ה-44, שירה למוות בסאאל ג'בארה א-שתיה ב-2005 ומאז נעלמו עקבותיו. ככל הנראה הוא יוסגר לישראל

גופתו של סאאל ג'בארה א-שתיה, שנורה למוות על ידי המתנחל יהושע אליצור בשומרון, ספטמבר 2005. AP
אליצור הורה לו לעצור ללא סמכות. גופתו של א-שתיה/AP

יהושע אליצור, ישראל בן 44 שהורשע לפני עשור בהריגת נהג פלסטיני ונמלט מישראל לאחר שנגזר עליו עונש של 20 שנות מאסר, נעצר אתמול (חמישי) בסאו פאולו על ידי כוחות של משטרת ברזיל ושל האינטרפול – כך דווח בסוכנות הידיעות הברזילאית "אסטדו". אליצור מבוקש על ידי האינטרפול מאז 2005, והוא אותר בבית פרטי בשכונת היוקרה איז'יאנופוליס, שבמרכז העיר.

בהוראת בית המשפט העליון של ברזיל, אליצור יישאר במאסר עד להשלמת הליך ההסגרה לישראל. על פי הדיווח, אליצור נכנס לברזיל באמצעות מסמכים מזויפים, ולכן לא ניתן לדעת בדיוק כמה זמן הוא שהה במדינה.

אליצור, שהתגורר בעבר בהתנחלות איתמר, הורשע בספטמבר 2005 בהריגת הפלסטיני סאאל ג'בארה א-שתיה. האירוע התרחש שנה קודם לכן בעת שנסע א-שתיה בכבישי השומרון בסמוך להתנחלות אלון מורה. על פי הרשעתו, אליצור הורה לא-שתיה לעצור את נסיעתו "ללא סיבה סבירה" וללא סמכות, וכשזה לא עצר הוא ירה לעברו ברובה M-16 והרג אותו. במשפטו טען אליצור כי היה סבור שג'בארה מנסה לדרוס אותו וירה לעברו כדי להתגונן, אך השופט דחה את הטענות.

לאחר ההרשעה, עוד בטרם נגזר דינו, נעלמו עקבותיו של אליצור, שהיה אמור לשהות במעצר בית. כשהגיעו שוטרים לקחת אותו לדיון גזר הדין הוא לא היה בביתו וגם פרקליטו, עו"ד ציון אמיר, לא הצליח ליצור עמו קשר. בעקבות זאת הוא הוגדר עבריין נמלט. אליצור, שעלה לישראל מגרמניה שלוש שנים לפני הירי, החזיק גם בדרכון גרמני, וייתכן שכך הצליח להימלט.

עוד בוואלה!NEWS:
הטבח בכנסייה: "דילן רצה להצית מלחמת אזרחים בארה"ב"
"לא עוד פלסטר - מטפלים מהשורש": ההורים מאחורי "מחאת הסרדינים"
צו הרחקה לפעילים שמחו נגד מנכ"לית בנק לאומי: "הטרדה מאיימת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully