וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מציע: שלילת מימון ממפלגות התומכות בחרם על ישראל

18.6.2015 / 12:34

יו"ר ישראל ביתנו הגיש את הצעת חוק על רקע חשיפת וואלה!NEWS על יוזמת מרצ לסמן מוצרים מהתנחלויות. "ראוי שהמדינה לא תממן מפלגות וסיעות בכנסת ישראל הקוראות לחרם או מצדדות בו"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיש היום (חמישי) הצעת חוק ולפיה יישלל מימון המפלגות ממפלגה שמוסד שלה או חבר כנסת מטעמה יקראו לחרם או יעודדו במעשיהן חרם על ישראל או על סחורה ישראלית. זאת על רקע הפרסום בוואלה!NEWS על כך שמרצ מתכננת להגיש הצעת חוק לסימון מוצרים מההתנחלויות.

לפי הצעת חוק "מימון מפלגות" שהגיש ח"כ ליברמן, מפלגה שוועדה ציבורית תקבע כי היא פרסמה קריאה פומבית להטלת חרם על ישראל וכי יש אפשרות סבירה לכך שהחרם יוטל, לא תהיה זכאית למימון לפי חוק זה. בהסבר להצעת החוק נכתב בין היתר כי "במקביל למאבק שמנהלת בימים אלה מדינת ישראל בחרמות, בהטלת סנקציות ובהתקפות אחרות מצד מדינות בעולם וארגונים בינלאומיים ואנטי-ישראליים שונים, ראוי שהמדינה עצמה לא תממן מפלגות וסיעות בכנסת ישראל הקוראות לחרם שכזה או מצדדות בו".

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו למרצ: "הסירו את הצעת החוק לסימון מוצרים מהתנחלויות"
הצעת חוק של מרצ: לסמן מוצרים שיוצרו בהתנחלויות

השבעת הממשלה ה-34, הכנסת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
נגד היוזמה של מרצ. יו"ר ישראל ביתנו ליברמן/נועם מושקוביץ

"אין ספק כי קריאה לחרם ולפגיעה במדינת ישראל ובאזרחיה, כשהיא נעשית מתוך בית המחוקקים של המדינה, היא חמורה שבעתיים ונזקה גדול יותר מקריאות דומות אחרות", נכתב עוד בהצעת החוק. "אין זה הגיוני שאזרחי ישראל יממנו במסיהם את אלו שקוראים לפגוע בפרנסתם של האזרחים ובכלכלתה של המדינה". עוד הוסבר כי "פעולות אלו של חרמות נגד 'סחורה ישראלית' היא צורה חדשה של אותה אנטישמיות ישנה, שבוודאי אין לה מקום בכנסת ישראל".

בהצעה כונה השימוש ברטוריקה של החרמת סחורה "בזוי ומעורר פלצות" עבור כל מי שמכיר את ההיסטוריה היהודית. "יש לשלול מאלה הנוקטים אותה את המימון עבור האכסניה הפוליטית שבה הם שוכנים", נטען. על פי ההצעה, יו"ר הכנסת הוא שיקבע הוראות לעניין שלילת מימון המפלגות מתקציב הכנסת למפלגות שנמצא כי השתתפו באופן פעיל בפעילות ובעידוד לחרם נגד ישראל ומוסדותיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
כל חברי הסיעה חתומים על ההצעה. יו"ר מרצ גלאון/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

הצעת חוק חדשה של סיעת מרצ, שהונחה על שולחן הכנסת בחודש שעבר, מציעה לסמן מוצרים שיוצרו בהתנחלויות. כל חברי הכנסת מטעם מרצ חתומים על ההצעה, שלפיה יוכנס תיקון לחוק הגנת הצרכן שיחייב את היצרנים לציין את "העיר או היישוב שבהם נוצר המצרך. בדברי ההסבר להצעה נכתב כי הפירוט הנהוג כעת בחוק הוא חסר, "שכן מענו של הצרכן לא משקף בהכרח את מקום ייצורם של הטובין, ויכול אף להיות רחוק ממנו בצורה משמעותית". עוד נטען: "ליישוב או לעיר שבהם נוצר מוצר נודעת חשיבות רבה באשר לטיב המוצר, תנאי העבודה הנהוגים באותו מקום, ההשפעות האקלימיות על ייצורו ולנסיבות ייצורו, לרבות אם מדובר בשטח השיפוט של ישראל או בשטח המוחזק על ידה בדרך של כיבוש", צוין בדברי ההסבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully