וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארגון שמשיב לשוברים שתיקה: "סיכנו את חיינו לטובת האזרחים"

18.6.2015 / 2:43

נציגי ארגון "אמת שלי" הופיעו מול ועדת החקירה הבינלאומית של צוק איתן והתנגדו לטענות שוברים שתיקה. "מדיניות צה"ל נובעת מלחץ בינלאומי שבא מארגונים כמוכם". עוד טענו: יש ניגוד עניינים בין האיחוד האירופי לארגון

תמונות שצולמו על ידי חיילים בזמן מבצע צוק איתן. תמונות שצולמו על ידי חיילים במהלך המבצע, מערכת וואלה! NEWS
תמונה שצולמה על ידי חיילים במהלך מבצע צוק איתן ושימשה את ארגון "שוברים שתיקה"/מערכת וואלה! NEWS, תמונות שצולמו על ידי חיילים במהלך המבצע

נציגי ארגון "אמת שלי", המגדיר עצמו פרו ישראלי, הופיעו אתמול (רביעי) בבריסל מול נציגי ועדת הבדיקה של הפרלמנט האירופי שצפויה לקבוע אם ישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך מבצע צוק איתן. נציגי הארגון המורכבים מלוחמי צה"ל ששירתו בעת המבצע, ניסו להוות משקל נגד לארגון "שוברים שתיקה" שביקש להעיד באופן חסוי מול חברי הוועדה על מנת לקדם החלטה נגד ישראל בנושא. מול נציגת "שוברים שתיקה" דנה גולן הופיע נציג התארגנות "האמת שלי" וחבר בארגון ההסברה Stand With Us, מתן כצמן.

"שגרירויות ישראל באירופה התחילו להתעורר עקב קיום תערוכת 'שוברים שתיקה' בשוויץ", הסביר אביחי שורשן, דובר "אמת שלי". "הם גילו שהפרלמנט האירופי הזמין את הארגון להעיד בפניו בטרם תתקבל ההחלטה אם ישראל ביצעה פשעי מלחמה בצוק איתן. בעקבות זאת, משרד החוץ דרש מהפרלמנט האירופי לאפשר את הגעתם של ארגונים נוספים והם נעתרו לבקשה".

עוד בוואלה!NEWS:
הנוסעים ממורמרים: "כנראה שלאל על הכסף חשוב יותר מאיתנו"
בגלל נוטלה: תקרית דיפלומטית בין צרפת לאיטליה
כחלון לשגריר ארה"ב: דברי מייקל אורן - מסקנותיו האישיות

"כמו שופט שמשקיע בחברה מסוימת והחברה הזו היא צד במשפט"

שורשן הסביר כי היות וחלק מתקציב ארגון "שוברים שתיקה" מגיע מהאיחוד האירופי שמול הפרלמנט שלו עתידים להעיד הנציגים והוא זה שצפוי להחליט בעניין – אזי שקיים ניגוד עיניים בסיסי. כמו כן, כיוון שהעדויות של "שוברים שתיקה" נטולות שמות או פרצופים ואף נעדרות מיקום, זמן והקשר – קיים קושי לצה"ל להתייחס אליהן או להגיב להן כראוי.

"זה קצת כמו שופט שמשקיע בחברה מסוימת והחברה הזו היא צד במשפט אותו הוא שופט", אמר שורשן. "אבל אנחנו אומרים ששום דבר לא אבוד, חייבים לנסות. אנחנו לוחמים וחברים שלנו נהרגו בקרבות בגלל שהמדיניות של צה"ל היא להראות טוב בעולם. כל המדיניות של 'הקש בגג', כריזה ברמקולים וכו', היא בעקבות לחץ בינלאומי שנובע מארגונים כאלה. חברים שלי נהרגו בסג'עייה משום שנתנו לאויב 48 שעות להיערך כדי שתהיה מינימום פגיעה באזרחים. כמו שראינו, זה גם לא עוזר. תמיד יגיעו אותם ארגונים שיטענו שביצענו פשעי מלחמה. כמובן שצריך לעשות את המקסימום כדי לא לפגוע בחפים מפשע אבל המטרה היא להשמיד משגרים ומנהרות. יצאנו לסכן את החיים שלנו כדי למנוע מאזרחים לשבת במקלטים".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully