וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון לשגריר ארה"ב: דברי מייקל אורן - מסקנותיו האישיות

18.6.2015 / 0:19

שר האוצר ביקש להתנער ממאמרו של ח"כ אורן שבו האשים את ממשל אובמה בפגיעה מכוונת בישראל. "מדובר בספר זיכרונות פרטי", הסביר, "המחויבות הביטחונית של ארה"ב כלפי ישראל חסרת תקדים"

כניסת השר משה כחלון לתפקיד שר האוצר, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"תמיד האמנתי שמערכת היחסים בין ישראל לארה"ב הם הנכסים הגדולים ביותר". משה כחלון/נועם מושקוביץ

שר האוצר משה כחלון שלח אתמול (רביעי) מכתב לשגריר ישראל בארצות הברית דניאל שפירו שבו התייחס למאמר של ח"כ מייקל אורן ממפלגתו שפורסם שלשום ב"וול סטריט ג'ורנל". במאמר מאשים ח"כ אורן את ממשל אובמה בפגיעה מכוונת בישראל. "אני מרגיש שזו חובתי לכתוב לך, כראש מפלגת כולנו, בעקבות פרסומו של הספר פרי עטו של מייקל אורן, לשעבר שגריר ישראל בארצות הברית וכיום חבר בכיר במפלגה", הסביר כחלון בפתח מכתבו.

"תמיד האמנתי שמערכת היחסים הקרובה והאינטימית בין ישראל לארצות הברית והתמיכה של ארצות הברית בישראל בתחום הביטחוני והמדיני הם הנכסים הגדולים ביותר של המדינה שלי ומרכיב משמעותי בביטחון הלאומי של ישראל", נכתב.

כחלון במכתבו ביקש להבהיר כמה נקודות לגבי ח"כ אורן שבהן הוא מתנער מהדברים שכתובים במאמר. ראשית, טוען כחלון, ספרו של אורן שעתיד לצאת בקרוב לחנויות נכתב בטרם הוצב כמועמד למפלגה. שנית, הוא מסביר, מדובר ב"ספר זיכרונות פרטי של אורן, והוא מייצג את רשמיו ומסקנותיו האישיות".

עוד בוואלה!NEWS:
הנוסעים ממורמרים: "כנראה שלאל על הכסף חשוב יותר מאיתנו"
בגלל נוטלה: תקרית דיפלומטית בין צרפת לאיטליה
ניסיון חיסול ביפו: שני אחים נפצעו בפיצוץ בבית קברות

"בפגישה הבאה של מפלגתי בכוונתי להדגיש את חשיבות היחסים האסטרטגיים עם ארצות הברית, כמו גם את חשיבותם של הערכים המשותפים שלנו שמחברים הן בין הממשלות שלנו והן בין העמים", הוסיף כחלון. "ההיסטוריה מראה כי התמיכה הדו מפלגתית האיתנה בישראל הייתה ועודנה מעל לכל מחלוקת פוליטית בארצות הברית. יתרה מכך, במהלך תקופת כהונתו של הנשיא אובמה, שיתוף הפעולה הביטחוני והמחויבות הביטחונית של ארצות הברית כלפי ישראל הינם חסרי תקדים, והציבור הישראלי תמיד יהיה אסיר תודה על כך".

במאמר של אורן שכותרתו "כך אובמה נטש את ישראל" הוא מסביר כי במסגרת מערכת היחסים בין אובמה לנתניהו, שני הצדדים טעו, אולם "רק אחד מהצדדים עשה זאת בכוונה". לדבריו, הצעדים השגויים שנקט ממשל אובמה עולים על אלה של ישראל.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully