וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תוקפת את עיראק: "לא מחויבת מספיק למאבק בדאעש"

17.6.2015 / 23:26

שר ההגנה קרטר ביקר את בגדאד על כך שהיא לא שולחת די חיילים שיעברו אימונים מצד הצבא האמריקני. "הם לא רוצים שנחמש את הכורדים והסונים". הוא אף הודה שאין די לוחמי אופוזיציה סורים שהתנדבו לתכנית האימונים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מחלוקת במאבק בדאעש: ארצות הברית קראה היום (רביעי) ל"מחויבות גדולה יותר" מצד ממשלת עיראק למאמצים למאבק בארגון "המדינה האיסלאמית", על רקע כישלונה לספק מספיק חיילים לאימונים מצד הצבא האמריקני. שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר הבהיר בשימוע בקונגרס כי יש צורך גם לחמש את השבטים הסוניים. לדבריו, על אף שצבא ארצות הברית קיווה להכשיר 24 אלף איש מכוחות הביטחון של עיראק עד הסתיו, עד כה התקבלו רק 9,000 מגויסים חדשים. קרטר אף הודה כי תכנית האימונים של מורדים סורים מתונים מתקדמת לאטה.

"אין לנו מספיק מגויסים", אמר קרטר. "בזמן שארצות הברית מוכנה להגביר את תמיכתה בעיראק, עלינו לראות מחויבות גדולה יותר מצד כל חברי הממשלה". הנשיא ברק אובמה נתון ללחץ רב להגדלת מעורבותה של וושינגטון בעיראק אחרי שלוחמי הארגון הקיצוני הצליחו לכבוש את בירת מחוז אנבאר, רמאדי, בחודש שעבר. קרטר האשים את הכוחות העיראקיים בכך שהפגינו חוסר רצון להילחם על אף שנהנו מיתרון מספרי ואיכותי על לוחמי דאעש.

מאז אישר אובמה לשלוח 450 חיילים נוספים שיוצבו בבסיס אימונים חדש הסמוך לעיר. עם זאת, בגדאד מבקרת לעתים תכופות את וושינגטון על כך שהיא לא מעבירה לה מספיק ציוד צבאי. רק לאחרונה החלה ארצות הברית להעביר לעיראק סיוע צבאי מ-1.6 מיליארד הדולרים שהקצה הקונגרס לכך בשנה שעברה.

לקריאה נוספת בנושא
דאעש לא ממהר להתנפל על הר הדרוזים, לעת עתה לפחות
מכה לדאעש: הכורדים כבשו עיירה אסטרטגית בצפון סוריה

שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר ויו"ר המטות המשולבים מרטין דמפסי בשימוע בקונגרס, 17 ביוני 2015. רויטרס
"הם מערימים קשיים". קרטר והרמטכ"ל דמפסי בשימוע, היום/רויטרס

קרטר הודה כי חימוש כוחות הביטחון של עיראק מתקדם באטיות והכיר בכך שישנם חסמים בירוקרטיים שמקשים על כך. ואולם, הוא הטיל חלק מהאשמה גם על בגדאד. "הם מערימים קשיים, בעיקר כשזה מגיע לחימוש הסונים והכורדים. הממשלה בבגדאד לא רוצה שנעשה זאת", תקף שר ההגנה את ממשלו של חיידר אל-עבאדי. חלק מהמחוקקים שנכחו בשימוע קראו לממשל אובמה לעשות יותר כדי לחזק את עיראק, ואילו אחרים תהו אם מאמציה של ארצות הברית ליצור עיראק מאוחדת ורב-דתית נידונו לכישלון. קרטר הדגיש כי עיראק מאוחדת היא האפשרות הטובה ביותר וטען: "אנחנו חייבים לתת להם הזדמנות".

בנושא גיוס לוחמים מהאופוזיציה הסורית לטובת המלחמה בדאעש אמר קרטר כי ארצות הברית נתקלת בקשיים למצוא מספיק מתנדבים. עם זאת, הוא אמר כי מוקדם מדי לוותר על התכנית. "יש לנו מספיק אתרי אימונים, אולם בשלב זה אין לנו די לוחמים למלא אותם", סיפר קרטר בשימוע. יו"ר המטות המשולבים, גנרל מרטין דמפסי, שהשתתף גם הוא בשימוע, ציין כי האימונים, שלפי הדיווחים מתקיימים בירדן ובטורקיה, רק החלו וכמו קרטר, טען כי "עוד מוקדם לוותר על כך".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
חיילים עיראקים באימונים עם חיילים אמריקניים בעיראק, 17 ביוני 2015. רויטרס
חיילים עיראקים מתאמנים עם חיילים אמריקנים בעיראק, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully