וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחילת חודש הרמדאן: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום יתחיל חודש הרמדאן, יחול "חג האוטיסטים" הבינלאומי, יערך אימון פתיחת העונה של בית"ר, נציין 271 למשחק הקריקט הראשון ונחגוג יום הולדת 73 לפול מקרטני

צום הרמדאן

תפילה מוסלמית מסורתית לכבוד פתיחת חודש הרמדאן במסגד בצפון סומטרה, יוני 2014. AP
מתפללים בסומטרה בחודש הרמדאן בשנה שעברה/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מתחיל חודש הרמדאן. הרמדאן הוא החודש התשיעי בלוח השנה המוסלמי ועל פי האמונה המוסלמית בחודש זה נשלח ספר הקוראן מהשמים כדי להנחות את הדרך לגאולה. במהלך חודש זה מקיימים המאמינים את מצוות צום הרמדאן. הצום הוא מזריחת החמה ועד לשקיעתה ובמהלכו אסור לאכול או לעשן. בתום היום שוברים את הצום בתפילה ובארוחה הנקראת "איפטאר". ביום ה-27 לחודש הרמדאן חוגגים המאמינים את "לילת אל-קאדר" (ליל הכוח) כיוון שזהו הלילה שעל פי המסורת מוחמד חווה את התגלות הקוראן הקדוש וזהו גם הלילה אשר קובע את האירועים של השנה המגיעה. חג שבירת הצום בסוף החודש נקרא "עיד אל-פיטר".

חג האוטיסטים

יום המודעות לאוטיזם. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים את "חג האוטיסטים הבינלאומי". יום זה נוסד על ידי קבוצה בינלאומית של פעילים אוטיסטים במטרה לחגוג את ההיבטים החיוביים של החיים על הקשת האוטיסטית. לראשונה צויין יום זה לפני עשר שנים, ב-2005, ולוקחים בו חלק גם בישראל בהתכנסויות שונות וטיולים. הוגי האירועים סוברים כי לא קיים מבנה מוח שהוא אידיאלי או עדיף על מבני מוח אחרים. חלקם חושבים כי החיפוש אחר מרפא לאוטיזם הוא סוג של טיהור אתני וכי יש להתחשב בחברי הקהילה האוטיסטית כאינדיבידואלים ייחודיים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

פתיחת העונה של בית"ר

סלובודאן דראפיץ' מאמן בני סכנין. ברני ארדוב
סלובודאן דראפיץ', המאמן החדש/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום תערוך בית"ר ירושלים את אימון פתיחת העונה שלה. שבועיים בלבד אחרי סיום העונה שעברה, יתכנסו הירושלמים ב-18:00 במתחם בית וגן לתחילת ההכנות לעונה הבאה, בשל העובדה שהקבוצה העפילה למוקדמות הליגה האירופית, שייפתחו כבר ב-2 ביולי. בצל הצהרותיו של הבעלים אלי טביב על כוונתו למכור את המועדון, יהיה מעניין לבחון את מצב הרוח בקבוצה באימון הבכורה של המאמן החדש סלובודאן דראפיץ', שהגעתו במקום גיא לוי עוררה כעס בקרב רבים מהשחקנים.

משחק הקריקט הראשון

משחק קריקט. GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 271 שנים, בשנת 1744, התקיים משחק הקריקט הראשון שתועד. הקריקט הוא משחק קבוצתי בין שתי קבוצות אשר בכל אחת 11 שחקנים. הוא משוחק עם מחבטים וכדור, במגרש מעגלי עם שטח מלבני במרכז כאשר בכל צד ישנו שער. החובט משליך את הכדור לעבר השער של היריבה בעת שהחובטים מתחלפים ביניהם – הקבוצה זוכה בנקודות. המשחק התפתח באנגליה ונפוץ במדינות חבר העמים הבריטי. המשחק עלול להערך מעל שש שעות ביום במשך חמישה ימים. בישראל ישנה נבחרת קריקט שמדורגת במקום בינוני, אך נבחרת הנוער זכתה בהישגים בעולם.

מזל טוב לחיפושית

פול מקרטני, בוב דילן, ניל יאנג סיפור בדקה 2016. Kevin Winter, GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages, Kevin Winter

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג פול מקרטני יום הולדת 73. מזל טוב! הוא נולד בליברפול שבאנגליה ואת פרסומו הגדול קיבל כמובן כזמר ובסיסט של להקת הביטלס. אי אפשר לסכם בכמה שורות את הקריירה של חבר להקת הביטלס האגדית, ולכן למרות שיש עדיין לא מעט אנשים שמאמינים שהוא מת בתאונת דרכים ב-1966 ומאז מגלם אותו כפיל, נאחל לו אריכות ימים, עוד הרבה להיטים, ושיבוא אלינו לעוד סיבוב אחד - לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully