וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

130 שנה להגעת פסל החירות: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום ייפתח המוזיאון הערבי לאמנות עכשווית בסכנין, מכבי תנסה להימנע מהדחה מהפלייאוף, נציין את היום העולמי למאבק במדבור, נחגוג 130 שנים להגעת פסל החירות לארצות הברית ונגיד מזל טוב לכבוד יום ההולדת ה-60 של מיקי קם

המוזיאון הערבי לאמנות עכשווית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יצירה של בשיר בורלקוב, תורכיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יערך טקס הפתיחה החגיגי של המוזיאון הערבי לאמנות עכשווית בסכנין. לראשונה בישראל ייפתח מוזיאון ערבי לאמנות בינלאומית עכשווית ומורשת ערבית-פלסטינית, שיציג עבודות של אמנים מובילים מישראל ומהעולם. AMOCAH, כך נקרא המוזיאון, כולל כבר כעת אוסף של למעלה מ-2,000 פריטי מורשת ערבית-פלסטינית וכ-200 יצירות אמנות עכשווית ובינלאומית. המוזיאון הוא יוזמה משותפת של בלו-סימיון פיינרו ואביטל בר-שי, יוזמי ואוצרי הביאנלה הים-תיכונית בסכנין (שתמשיך וכעת תשולב בתוכנית האמנותית של המוזיאון), ובסיוע עיריית סכנין. התערוכה הפותחת את המוזיאון תיקרא Huwar (חיוואר, 'דו שיח' בערבית). עם פתיחתו ישיק המוזיאון תכנית אירוח אמנים שתעודד אמנים ישראלים ובינלאומיים להתארח ולהתגורר במקום, כדי לחלוק חוויות ותרבותיות ולהעביר סדנאות אמן ויצירה בקהילה.

משחק מכריע

שחקן הפועל אילת, קווין פאלמר, מול שחקן מכבי תל אביב, ג'רמי פארגו. ברני ארדוב
צילום: ברני ארדוב/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום תנסה מכבי תל אביב להימנע מהדחה סנסציונית כבר בחצי גמר הפלייאוף בליגת העל בכדורסל. אחרי ששמטו יתרון של 0:2 בסדרה ואיפשרו להפועל אילת לחזור ל-2:2, יארחו הצהובים את המשחק החמישי והמכריע בביתם, במטרה לחמוק משחזור הפעם היחידה בלבד בתולדות הקבוצה שבה היא לא הצליחה להגיע לגמר ב-1993. הפועל ירושלים כבר מחכה למנצחת בגמר שייערך בימים שני וחמישי הבאים, האם אריק שיבק ושחקניו מסוגלים לספק את הפתעת המאה ולשלוח את גיא גודס ופיני גרשון הביתה בבושת פנים?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

היום העולמי למאבק בהתייבשות ובמדבור

בצורת. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מצויין היום העולמי למאבק בהתייבשות ובמדבור של האו"ם. המדבור הוא תהליך גלובלי, המאיים להפוך עשרות מיליוני דונם של אדמות פוריות ברחבי העולם למדבריות כתוצאה משימוש לא נכון בקרקע, ניצול מוגזם של משאבים, הזנחה וטיפול שגוי לאורך שנים. בישראל, הנגב והערבה, המהווים 56% משטח המדינה, הם אזורים צחיחים וצחיחים-למחצה, שממוצע המשקעים בהם נע בין 50-250 מ"מ בשנה ואף פחות מזה. עם התחממות כדור הארץ, עליית הטמפרטורות ושיעור ההתאיידות, חשופים הנגב והערבה לתהליך מדבור, המאופיין בסחף מוגבר, ירידה בפוריות הקרקע והידלדלות מגוון הצמחים ובעלי החיים.

פסל החירות

פסל החירות. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 130 שנים, בשנת 1885, הגיע פסל החירות לנמל ניו יורק. פסל החירות (או בשמו המלא: "החירות מאירה את העולם"), מסמליה המובהקים של העיר ניו יורק, ניתן לעם האמריקאי במתנה מממשלת צרפת למרות שהאמריקאים השתתפו במימון עלויות ההקמה, ההובלה וההרכבה שלו. פסל החירות מסמל את הערכים האמריקנים – חופש, זכות לחיים ורדיפה אחר האושר. בניית הפסל ארכה עשר שנים בגלל המשבר הכלכלי בארצות הברית . הפסל הגיע על גבי אונייה ב-17 1885 ב-350 חלקים שונים ונבנה מחדש במהלך ארבעה חודשים כשטקס החניכה נערך רק באוקטובר 1886.

קם בת 60

מיקי קם. רפי דלויה
צילום: ניר פקין/רפי דלויה

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת מיקי קם יום הולדת 60, מזל טוב! מיקי קם, שחקנית, קומיקאית, זמרת ומדבבת נולדה בקיבוץ מנרה ואת שירותה הצבאי עשתה בלהקת הנח"ל שם גם פגשה את בעלה לעתיד, אלון עדר. לראשונה נכנסה קם לתודעה כאשר הנחתה את "חגיגות הזמר העברי" בשנת 1976 ומאז שיחקה בהצגות תיאטרון חשובות (הלילה ה-12, מעגל הקיר הקווקזי, כנר על הגג, ועוד) והשתתפה במופעי בידור רבים. קם קיבלה את מקומה המרכזי בתרבות הישראלית גם בזכות משחקה בסדרות טלוויזיה ובסרטים, ביניהם בלוז לחופש הגדול, גבעת חלפון אינה עונה ועוד. ב-2013 הוציאה קם את אלבומה הראשון "זמן הוא נצח" בהפקתו של בעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully