וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: קיבלתי תדרוך מאנשי נתניהו לפני נסיעתי לבריטניה

דב גיל הר

16.6.2015 / 17:56

שרת המשפטים לשעבר, שפוטרה מהממשלה הקודמת, הפתיעה בריאיון לאולפן וואלה!NEWS כשסיפרה שטרם יציאתה לסבב פגישות עם גורמים בממשל הבריטי, שוחחה עם אנשיו של ראש הממשלה: "קיבלתי תדרוך על הגרעין האיראני"

עריכה: ניר חן

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) תנעל היום (שלישי) בלונדון את כנס "הנשים החזקות בעולם" של מגזין פורצ'ן. בנאום תעסוק שרת החוץ והמשפטים לשעבר, בין השאר, במצבה הביטחוני-מדיני של ישראל. אתמול נפגשה לבני עם השר לענייני המזרח התיכון וסגן שר החוץ הבריטי, טוביאס אלווד והגישה לו את הדוח שחיברו משרדי החוץ והמשפטים על "צוק איתן", כהכנה לדוח שיתפרסם בימים הקרובים על ידי האו"ם. הבוקר התראיינה לבני לאולפן וואלה!NEWS ואמרה בנושא: "יש מאבק שהוא מאבק של מדינת ישראל. אני חולקת על דרכה של הממשלה, אבל במה שנוגע לזכותה של מדינת ישראל להגן עצמה במבצע צבאי, שבו הייתי שותפה בכירה בקבינט ושרת משפטים, את זה אעשה את זה בכל מקום, בכל מחיר".

לבני סיפרה שכל פגישותיה מתואמות עם ממשלת ישראל והעומד בראשה: "קיימתי גם פגישה עם הנושא והנותן הבריטי בשיחות הגרעין האיראני, ובנושא הזה גם ביקשתי וקיבלתי תדרוך ישיר, גם מאנשי ראש הממשלה וגם ממשרד החוץ. בין היתר, ביקשו ממני בשגרירות להיפגש דווקא עם אותם אנשים מובילי דעת קהל וחברי פרלמנט שהם לא התומכים הקבועים של מדינת ישראל. את התומכים הקבועים אני הולכת לראות גם הבוקר, אבל דווקא הם ביקשו שאני אפגוש את הקבוצות הקשות יותר, אלה שמבקרות את מדינת ישראל. באופן אוטומטי הכותרות בעולם רצות אחרי מה שיש באותו רגע. כשמתפרסם דוח כזה אז מיד כולם מתחילים להגיב אוטומטית על מה שעל השולחן. ביקשתי מהשר לענייני המזרח התיכון שיקרא כדי שכשיונח לפניו דוח שעל פניו יהיה קשה ובלתי הוגן כלפי מדינת ישראל, שיהיה לו את הצד השני על השולחן".

עוד כתבות מאולפן וואלה!NEWS:
בדיקת אולפן וואלה!NEWS: כמה יעלה לכם להוציא דרכון ספרדי?
מי עומד מאחורי ג'ב ובוש, ולמה לא בטוח שזה טוב לישראל?
דיון באולפן וואלה!NEWS: "לשלום יכול להיות מחיר גבוה"

"אני יודעת מה הערכים שחינכתי את הבנים שלי לאורם והם לא משנים את ערכיהם כשהם לובשים מדים"

"הסכמנו לכל יוזמה להפסקת אש שהייתה על השולחן במהלך הלחימה", אמרה לבני בשיחה עם עורכת מגזין פורצ'ן בתום הכנס. "החיילים שלנו ניסו להימנע מכל פגיעה באזרחים, וגם כשזה קורה, אנחנו חוקרים את עצמנו. אני מקווה שכל העובדות שהראיתי לממשל הבריטי על הדוח יעמדו בפניהם כהשוואה מול הדוח של האו"ם כשייצא וייתן להם פרספקטיבה אחרת על הדברים".

לבני הוסיפה כי "בסופו של דבר, זה הבנים שלי שמשרתים שם ומואשמים בפשעי מלחמה. אני יודעת מה הערכים שחינכתי את הבנים שלי לאורם, והם לא משנים את הערכים שלהם כשהם שמים על עצמם מדים, וזה התסכול שלנו, של הישראלים. אנחנו יודעים מה קורה באזור שלנו ואת השכונה הקשה שאנו נמצאים בה. אבל כשהעולם מסתכל עלינו הם לא רואים את התמונה המלאה".

חברת הכנסת ציפי לבני נואמת במליאה בכנסת 11.05.15. נועם מושקוביץ
מוטרדת. לבני בכנסת/נועם מושקוביץ

אתמול העלתה לבני ציוץ לטוויטר, שבו התייחסה למחאת הדיילות. לאולפן וואלה!NEWS היא אמרה בנושא: "מצאתי את עצמי בבית הלורדים, די חגיגית אבל עם נעליים שטוחות וזה נראה לי אירוע מתאים. בתקווה שאל על עדיין ייקחו אותי חזרה לארץ. אני בכלל הייתי מציעה לכל גבר שבעד או נגד ללכת עם עקבים, שינסה חמש דקות ללכת על חמישה סנטימטרים, לא יותר, ואחר כך נדבר".

על סערת התרבות בישראל אמרה: "אני מאוד מוטרדת מהטקסטים שנשמעים על ידי שרת התרבות. ההחלטה של שר החינוך לא להראות לתלמידי ישראל הצגה על מחבל הייתה בעיני ראויה. אבל כאן שרת התרבות נכנסת. מי שתומך במדינת ישראל או לא, זה לא נקבע לפי עמדותיה של שרת התרבות. הפרשנות שלה, שהיא פרשנות מאוד מרחיבה, יכולה להגיע למחוזות של סתימת פיות. אני מאוד לא אוהבת גם את חלק מהתגובות שנשמעו, ששוב נחתו על קרקע מאוד מאוד רגישה ועצבים חשופים שיש לכולנו מאז הבחירות. הייתה מערכת בחירות קשה ואיומה והיא נכנסת פנימה לתוך זה עם אותן אמירות סותמות פיות מצדה. חינוך התרבות הישראלית לפי דרכה מנוגד בעיניי לכל ערך של חופש ביטוי ותרבות במדינה דמוקרטית, מתוקנת ויהודית. ברגע שעודד קוטלר אמר את הדברים האלו אז מיד כולם, גם הרצוג ואנשים אחרים, קמו לגנות ולומר 'הדברים האלה לא ראויים'. אבל יש זמר שקורא לי, לנו, למי שאיננו חושב כמו מירי רגב וחבורתה 'שטן', קוראים לו עמיר בניון. האיש הזה הוזמן על ידי רה"מ לחגוג את חגיגת הניצחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully