וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי עומד מאחורי ג'ב בוש, ולמה לא בטוח שזה טוב לישראל?

דב גיל הר

16.6.2015 / 16:28

יממה אחרי שג'ב בוש הכריז על מועמדות לנשיאות ארצות הברית, אמר נציג המפלגה הרפובליקנית בישראל מארק צל כי כלל לא בטוח שהוא יהיה מועמד המפלגה לנשיאות. "יש לשים לב ליועץ שלו שכבר עשה לנו צרות". דיון באולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

יממה אחרי שמושל פלורידה לשעבר, ג'ב בוש, הודיע על ריצה לנשיאות ארצות הברית, נציג המפלגה הרפובליקנית בישראל, מארק צל העריך היום (שלישי) כי למרות התקווה לשחזור קרב רפובליקני-דמוקרטי בין המשפחות הנשיאותיות בוש לקלינטון, הסיכוי לכך אינו גבוה. בראיון לאולפן וואלה!NEWS אמר צל כי יש בקרב הרפובליקנים מועמדים רבים וטובים לנשיאות שעשוים לעמוד בראש המחנה, אולם סרב להביע תמיכה באחד מהם. "הציבור האמריקני מקבל מרוץ מרתק, כל עוד שהם לא תוקפים אחד את השני באופן אישי. עד כה הם שמרו על כך, זה טוב מאוד".

מנקודת המבט ישראלית אמר צל כי חשוב לשים לב ליועצים סביבו של ג'ב בוש. דבר זה אולי מהווה רמז לעמדותיו. לדוגמה, בין היועצים של בוש ניצב ג'יימס בייקר, בעברו ראש הסגל בבית הלבן, שלדבריו של צל "עשה בעבר צרות לישראל". עוד ציין כי בייקר רק לאחרונה השתתף בכנס של שדולת ג'יי סטריט, הנחשבת בצד השמאלי של המפה ופועלת לקידום פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני בדרכי שלום.

לגבי תמיכתו של שלדון אדלסון באחד המועמדים לנשיאות, העריך צל כי המיליארדר הרפובליקני לא יעשה את הטעות שעשה ב-2012 בהתמודדות בין אובמה ורומני. לטענתו, אדלסון אמר לו בשיחה ביניהם כי הוא מתכוון להמתין לשלב מאוחר יותר בקמפיין ולא יביע תמיכה בשלב מוקדם כל כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully