וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בפיליפינים: המחתרת האיסלאמיסטית החזירה נשק לצבא

לאחר חתימת הסכם שלום בין הממשלה לחזית "מורו" בדרום המדינה, לוחמי הארגון האיסלאמיסטי הגדול בפיליפינים השיבו את כלי הנשק שברשותם בטקס רשמי. "אנחנו שמחים להפוך מאויבים לשותפים לדרך"

טקס העברת נשק מידי ארגון המורדים המוסלמים הגדול MILF לידי הצבא, 16 ביוני 2015. רויטרס
"מושיטים יד לשלום". טקס החזרת הנשק, היום/רויטרס

17 שנות משא ומתן בין ממשלת הפיליפינים לחזית השחרור "מורו" (MILF) הגיעו היום (שלישי) לשיא, עם פירוק הארגון האיסלאמיסטי מנשקו בטקס רשמי. בשנת 2014 נחתם "הסכם האוטונומיה" בין הצדדים, במסגרתו התחייבו המורדים להפסיק את פעילותם האלימה והממשלה התחייבה לספק להם תמיכה וסיוע כלכלי. בסיום התהליך, תכונן אוטונומיה מוסלמית באי מינדנאו בדרום הפיליפינים, השני בגודלו במדינה.

ההסכם שנחתם בשנה שעברה מגיע אחרי שנים רבות של מאבקים בתוך המדינה, ונחשב לפסגת הישגיו של נשיא הפיליפינים בניגנו אקינו, מנהיג מהפכני שכהונתו תסתיים ב-2016. אקינו השתתף בטקס היום לצדו של אל-חאג' מוראד איבראהים, מנהיג "מורו", שבמהלכו העבירו 145 לוחמי הארגון כלי נשק לידי כוחות הצבא.

עוד בוואלה חדשות:
למרות הגשם: מיליונים נאספו במנילה לביקור האפיפיור
הפיליפינים: בן ערובה שוויצרי נמלט משבי ארגון ג'יהאד

טקס העברת נשק מידי ארגון המורדים המוסלמים הגדול MILF לידי הצבא, 16 ביוני 2015. רויטרס
"מוכיח את רצינותם וכוונתם לבנות שלום לטווח ארוך"/רויטרס

"השלב הראשון בפירוקה מנשק של 'מורו' הוא צעד גדול מאוד לעבר השלום, שמוכיח את רצינותם וכוונתם לבנות שלום לטווח ארוך", אמר אקינו. הוא קרא למבקרי ההסכם לשתף פעולה עם הממשלה במקום להתנגד לה ו"לתקן את עוולות העבר, שהביאו לתחושות דחייה וניכור בקרב המוסלמים בדרום המדינה".

אקינו סיכם: "הם הושיטו ידם לשלום, ואנחנו שמחים להפוך מאויבים לשותפים לדרך". עם זאת, בחודשים האחרונים דווח על עימותים אלימים בין כוחות המורדים לצבא, שהעיבו על התקדמות המגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully