וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל איזנקוט: צה"ל ימנע טבח של פליטים סורים

16.6.2015 / 14:59

בסקירה של הרמטכ"ל בוועדת החוץ והביטחון הוא אמר כי הוא מוטרד מהאפשרות שצה"ל ייאלץ להתמודד עם פליטים שיגיעו מסוריה לגבול עם ישראל. עוד ציין כי חיזבאללה שכלל את יכולות המזל"טים והטילים שלו

עריכה: יאיר דניאל

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, אמר היום (שלישי) כי הוא מוטרד מהמציאות ברמת הגולן, ובפרט מהאפשרות שצה"ל ייאלץ להתמודד עם פליטים שיגיעו מסוריה לגבול עם ישראל, אחרי ש-1.8 מיליון פליטים ממלחמת האזרחים בסוריה כבר הגיעו ללבנון ומאות אלפים לירדן. בסקירה שערך במליאת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת התחייב איזנקוט כי בכל מקרה, צה"ל יפעל למנוע מצב שבו יהיה טבח של פליטים.

איזנקוט ציין כי ארגון חיזבאללה מעורב באופן אינטנסיבי בלחימה בסוריה, וכי אלפי לוחמים של הארגון משתתפים בלחימה במדינה. לדבריו, רק החודש נהרגו כמאה מלוחמי הארגון במסגרת הקרבות בתוך המדינה השכנה, ומאות נהרגו מתחילת הלחימה. איזנקוט הוסיף כי ללא מעורבות של איראן וחיזבאללה בסוריה, שלטונו של בשאר אסד כנראה לא היה מחזיק מעמד. הרמטכ"ל אמר עוד כי חיזבאללה נמצא במצוקה אסטרטגית. עם זאת, הוא הדגיש כי הארגון שכלל את יכולותיו בתחום האווירי, בפרט בכל הנוגע לכלי טיס בלתי-מאוישים, לטילים ולרקטות.

עוד ידיעות צבא וביטחון:
סקר יומי: האם על ישראל לסייע לדרוזים שנמצאים בסכנה בסוריה?
דיווח: חמאס ישיב היום על ההצעה להפסקת אש למשך 5 שנים
צה"ל נערך למלחמת סייבר: מה יעלה בגורל יחידה 8200?

הרמטכ"ל, גדי אייזנקוט, בטקס סיום קורס חובלים, מרץ 2015. דובר צה"ל
צה"ל עושה מאמץ למנוע התעצמות צבאית של הארגונים התומכים בדאעש. איזנקוט/דובר צה"ל

בכל הנוגע למתחרש ברצועת עזה, אמר הרמטכ"ל כי המציאות הביטחונית מורכבת מאוד, בעיקר בשל סכסוכים בין ארגוני טרור בתוך הרצועה, וכי צה"ל מנסה לשפר את המצב הכלכלי בעזה באמצעות התרת כניסת משאיות. הוא הסביר כי מתנהל מאזן של רווח והפסד נגד חמאס – ברגע שיש ירי תלול מסלול המעברים נסגרים, וברגע שיש שקט נכנסות יותר משאיות. הוא סיפר בסקירתו כי חל תהליך התעצמות של ארגונים קיצוניים יותר מחמאס, התופסים נתח משמעותי יותר ברצועה.

הוא התייחס גם לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), ואמר כי לארגון יש שיעור תמיכה של 14% ברצועה, וצה"ל עושה מאמץ למנוע התעצמות צבאית של הארגונים התומכים בו. לדבריו, גם בסיני ארגונים הקשורים לדאעש הולכים ומתעצמים ופועלים בשיתוף פעולה עם ארגוני הטרור ברצועה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פליטים סורים מכובאני במחנה פליטים בטורקיה. רויטרס
מיליונים כבר הגיעו ללבנון ולירדן. פליטים סורים בטורקיה/רויטרס

איזנקוט התייחס גם להקמת זרוע הסייבר החדשה בצה"ל, ואמר כי ישראל מתמודדת עם איומים הולכים וגדלים כמו איום על הגבולות, איום ירי תלול מסלול, איום מנהרות והאיום הקיברנטי. עם זאת, לדבריו, האיום של צבאות קונבנציונליים ובלתי-קונבנציונליים הולך ופוחת.

בנושא חיילי המילואים אמר אייזנקוט לחברי הוועדה כי הוא פועל להשקעה מורחבת בצבא היבשה, וכי בחצי שנת העבודה הקרובה לא מתוכננת הפעלת אנשי מילואים בפעילות ביטחון שוטף אלא רק באימונים. לשאלת חברי כנסת בנושא השיב אייזנקוט כי לא נכון שצה"ל יעסוק בביטחון שוטף בירושלים, וכי מוקמות חמש פלוגות חדשות של מג"ב בעוטף ירושלים לצורך כך.

הוא התייחס גם למאבק המתנהל בין הרבנות הצבאית לבין חיל החינוך בנושא סמכויות הגופים ואמר כי הוא פוגע בצה"ל. בנוגע לאירוע שבו הגיע קצין החינוך הראשי לטקס ההשבעה של חטיבת גבעתי במקום הרב הצבאי הראשי, ציין איזנקוט כי מדובר באירוע חד-פעמי, מכיוון שהרב לא היה פנוי באותו היום.

באשר לפרסומים של "שוברים שתיקה" בנושא מבצע "צוק איתן", שכללו עדויות אנונימיות של חיילים בעקבות הלחימה בעזה, אמר הרמטכ"ל כי הפקודות בצה"ל ברורות לחלוטין וכי הוא מצפה מכל מי שנותן עדות לדוח כזה, שיזדהה ולא יישאר בעילום שם. עם זאת, הוא אמר כי בכל מקרה צה"ל כן בוחן את העדויות.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully