וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: יצורים ימיים יפיפיים ונדירים תועדו לראשונה במעמקי הים

20.6.2015 / 10:29

חוקרים פרסמו תמונות ראשונות של יצורים ימיים נדירים שצולמו במעמקי הים בפורטו ריקו - וכוללים בין היתר גם כמה יצורים שעדיין לא קיבלו שם ומעולם לא נצפו בסביבתם הטבעית. תראו כמה יופי

NOAA's Okeanos Explorer, Sploid

משלחת של חוקרים, המגובה כלכלית ע"י ממשלת ארה"ב, פרסמה השבוע תמונות מדהימות של כמה יצורי ים נדירים ויפיפיים שחיים עמוק במצולות הים של פורטו ריקו - או ליתר דיוק - 6 קילומטרים מתחת לפני הים.

המשלחת שיצאה למסע של 52 ימים מיפתה את קרקעית הים ולמדה על המערכות האקולוגיות והיצורים החיים במעמקים. במסעם, שלחו החוקרים לקרקעית הים רכב ממונע הנשלט מרחוק - שאסף נתונים ותיעד בווידאו את היצורים הימיים שחיים במצולות - ואת הקטעים עוצרי הנשימה שצילמו הם שיתפו אחר כך ברשת לעיני כל.

בין היצורים הימיים הנדירים שתיעדה המשלחה, היא גם מצאה מספר יצורים שחדשים לנו לגמרי, אפילו כאלה שעדיין אין להם שם בכלל. בכל 10 הצלילות שנערכו בסה"כ, המשלחת צפתה ב-100 מינים של דגים, 50 מינים של אלמוגי ים ומאות חסרי חוליות אחרות, שרבים מהם מעולם לא נצפו בסביבתם הטבעית. כרגע החוקרים עדיין מנתחים את המידע שנאסף, אולם כבר שני מינים חדשים זוהו: סוג חדש של דג ובעל חיים שנראה כמו מדוזה ונקרא "מסרקן".

עוד באותו נושא

עכביש מתגלגל ותרנגולת מהגיהינום: יצורים מדהימים שהתגלו השנה

לכתבה המלאה

חוקרים רבים ברחבי העולם צפו בזמן אמת בתיעוד המסע - תוך כדי שהם מחוברים לרשת האינטרנט של הספינה. "מומחי כוכבי ים, מומחי מדוזות או מומחי אלמוגים - כולם יכולים לקחת חלק במסע הזה", אמרה אנדריאה קוואטריני, ממובילי המשלחת, "במשלחות מחקר אחרות יש לך רק מספר מסוים של מושבים ורק 12-15 חוקרים יכולים לקחת בה חלק". על התצפיות הנדירות היא אמרה: "זה די מדהים ואפילו עוד לא הגענו לאן שאנחנו רוצים להגיע. עוד נגיע לחקור עומקים עמוקים באמת".

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully