וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונה בהלם: נמצאו שרידי לוויתן שנאכל ע"י לוויתן שנאכל ע"י כריש

13.6.2015 / 10:12

מאובנים מלפני 40 מיליון שנה שנמצאו לאחרונה ב"עמק הלוויתנים" במצרים שייכים ללוויתן שנמצא בתוך בטן של לוויתן אחר שנטרף ע"י כריש. צפו בתמונות מהממצא הנדיר הזה

מצרים: נמצאו מאובנים של לוויתן שנאכל ע"י לווייתן שנאכל ע"י כריש. פייסבוק, צילום מסך
חפשו בתמונה את הלוויתן שבתוך הלוויתן שבתוך הכריש/צילום מסך, פייסבוק

חוקרים גילו לאחרונה במצרים שרידים מלפני 40 מיליון שנה של הלוויתן בסילוזאורוס - כשבתוכו נמצא לוויתן קטן יותר. המסקנה ההגיונית היא שמדובר בעובר - אך מאחר שלבסילוזאורוסים היו הרגלי אכילה יוצאי דופן - יתכן מאוד שהלוויתן הגדול פשוט אכל לוויתן קטן.

על פי הנשיונל ג'יאוגרפיק, לבסילוזאורוס היו לסתות חזקות שיכולות לרסק גולגולת של כל לוויתן חסר מזל שיימצא בקרבתו כשהוא רעב. המאובנים, שנמצאו בואדי אל-חיתאן, אתר פלאונטולוגי (הנקרא גם "עמק הלוויתנים") השוכן במדבר לוב במחוז אל-פיום שבמצרים, מצביעים על כך שהבסילוזאורוס הגיע לאורך של 18 מטרים - וכי הוא עצמו נאכל על ידי כריש.

מצרים: נמצאו מאובנים של לוויתן שנאכל ע"י לווייתן שנאכל ע"י כריש. פייסבוק, צילום מסך
לגמרי נראה כמו לוויתן שבתוך לוויתן שבתוך כריש/צילום מסך, פייסבוק

השר לאיכות הסביבה, חאלד פהמי, סיפר שהמאובנים שנמצאו כוללים גם את החוליות הקטנות ביותר של זנב הבסילוזאורוס - מה שהופך את השלד שנמצא למאובן השלם ביותר של בסילוזאורוס שנמצא עד כה. על פי דיווח של "קהיר פוסט", נראה כי הלוויתן אכל גם סרטנים ודג מסור - לצד הלוויתן הקטן כמובן. מאחר ששיני כריש ענק נמצאו סביב שלד הלוויתן - הניחו החוקרים שהוא גם נאכל ע"י כריש, ככל הנראה אחרי מותו.

פירוש השם "בסילוזאורוס" הינו "שלטון הלטאות" כי כששרידיו נמצאו לראשונה ב-1830 ע"י חוקר הטבע ריצ'רד הרלן, הוא האמין כי מדובר בזוחל ימי. רק מאוחר יותר, גילו החוקרים שמדובר ביונק ימי - אך זה כבר היה מאוחר מדי לשנות את שמו.

עוד באותו נושא

חונק ציפורים ומטפס על עצים: האם נמצא הדג הקטלני בעולם?

לכתבה המלאה
מצרים: נמצאו מאובנים של לוויתן שנאכל ע"י לווייתן שנאכל ע"י כריש. פייסבוק, צילום מסך
מפה זה נראה כמו סתם ארמונות בחול/צילום מסך, פייסבוק

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully