וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חונק ציפורים ומטפס על עצים: האם נמצא הדג הקטלני בעולם?

7.6.2015 / 9:53

דג שמסוגל לנוע על היבשה ולשרוד עליה במשך שבועות, לחנוק ציפורים ודגים אחרים ולטפס על העצים, נמצא עכשיו בדרך לאוסטרליה, והמדענים בלחץ

צילום מסך

בשבוע שעבר חגג הסרט "מלתעות" 40 שנה מאז הקרנתו הראשונה. האם יש הזדמנות טובה יותר מזו כדי לספר לכם על הדג המפחיד ביותר שנראה מאז אותו כריש לבן של ספילברג? כנראה שלא. תגידו שלום לדג הגורמי המטפס, יצור ימי מטריד במיוחד שעושה ברגעים אלה את דרכו לחופי אוסטרליה ומותיר מאות מדענים ערים בלילות.

הדג מסוגל לחיות שבועות על היבשה ואפילו להתקדם עליה בעזרת סנפירים מיוחדים שמחוברים לחזהו. הוא יכול לטפס על עצים וכאשר הוא נטרף על ידי ציפור או דג אחר, הוא חונק אותם בעזרת זימים מיוחדים ואז אוכל אותם בעצמו. להקות שלמות של היצור הסימפטי הזה עושות דרכן לחופי קווינסלנד שבאוסטרליה, והמדענים במתח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דדוקא נראה לא מזיק/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוקטור ניית'ן וולטהם מאוניברסיטת ג'יימס קוק סיפר לחדשות ABC שמקור הדגים האלה מפפואה גינאה החדשה, והם מתקדמים לחופי היבשת. דייגים ואזרחים הונחו לזהות את הדג, ולהשליך אותו רחוק ככל האפשר במקרה שהם נתקלים בו. הפחד הגדול ביותר כעת הוא שהדג יצליח להרוג זנים של דגים אחרים, והוא מהווה סכנה ממשית לחיים התת ימיים בקווינסלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully