וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת החינוך נגד קוטלר: "חיים בלי המוזיקה שלכם"

ח"כ מרגי תקף את דבריו של השחקן עודד קוטלר, שכינה את מצביעי הליכוד "בהמות מלחכות עשב", ואמר: "יש לנו את אביהו מדינה". יחימוביץ': "מי שקורא ל-985,408 בני אדם בהמות הוא בהמה"

צילום: באדיבות ערוץ 10, באדיבות ערוץ הכנסת; עריכה: גדי וינסטוק

הנאום של השחקן עודד קוטלר, שכינה אתמול את מצביעי מפלגת הליכוד "בהמות מלחכות עשב" ממשיך לעורר תגובות חריפות: "אנחנו חיים בלי המוזיקה שלכם ובלי המחזות שלכם, ואנחנו חיים בעולם רוחני עם הרוח החיה", אמר הבוקר (שני) יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), בפתח ישיבת הוועדה. "יש לנו את ספר הספרים, יש לנו את שירתו של דוד ושלמה ואת שירת ימי הביניים", הוסיף בהתרסה.

"בימינו חי אתנו אמן ואיש רוח ענק שאתם מקטלגים אותו כמזרחי רק כי אינו שייך אליכם", המשיך מרגי והזכיר, מסיבה שאינה ברורה, את אביהו מדינה, אחד מאבות ז'אנר המוזיקה הים תיכונית, "שהטביע חותם יותר מאותם משוחררי לשון". בסוף דבריו נתן ח"כ מרגי עצה לקוטלר וחבריו: "השכל לא נמצא במקום אחד, חושלנו. תתחילו להתרגל. אנחנו נחבק אתכם עם עולם תוכן. ואם תרצו לעבור סדנה בחופש ביטוי בואו לשהות במחיצתנו, אולי סוף סוף תבינו".

יעקב מרגי בחגיגית בר המצווה של בנו של אלי ישי, ינואר 2011. עומר מירון
"יש לנו את שירתו של דוד ושלמה ואת שירת ימי הביניים". יעקב מרגי/עומר מירון

גם שר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, אריה דרעי, לא נותר חייב והתייחס היום לנאום מעורר ההדים בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו. "דברי השנאה של קוטלר הם המשך השנאה של אלה המכונים 'אליטות תרבותיות'", כתב. "הם חשוכים ומבטאים שנאה וניתוק כלפי האחר. טוב שרוב העם מוקיע אמירות כאלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"כמו מעידות הלשון של הרב עובדיה יוסף"

גורם נוסף שהתייחס לנאום הוא רב הציונות הדתית, הרב בני לאו, שהשווה בין הנאום של קוטלר ל"קללות והנאצות" של הרב עובדיה יוסף. "עם או בלי 'להבדיל', מחשבתי נדדה אל מעידות הלשון של הרב עובדיה יוסף ז"ל", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. "כל כך הרבה כתב ביופי ובכל זאת זוכרים לו את הקללות והנאצות שנפלטו מפיו בדרשות העממיות. כשאתה עודד קוטלר שמשחק את התפקיד הראשי ב'גבירתי הנאווה' המלים שלך נשמעות כמו שירה. כשאתה מדבר באופן ספונטני בקרב חברים שלך יוצאות ממך מילים אחרות, החבויות בתהום הנפש על גווניה השונים".

לדברי לאו, "אנשי תרבות ורוח קרוצים מגוף ונפש כשאר האדם. חכמינו שהכירו בגבולות האדם הציעו לנו להיות גיבורים על עצמנו ולכבוש את תהומות הנפש כדי שלא נזהם את הסביבה".

ח"כ שלי יחימוביץ' בבית סוקולוב לאחר ההכרזה על תוצאות הבחירות למפלגת העבודה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"גזענות ובהמיות". ח"כ שלי יחימוביץ'/ראובן קסטרו

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) כתבה אמש בחשבון הפייסבוק שלה: "הי זאת שלי, אשתמש בחופש הביטוי שלי כדי לאבחן שמי שקורא ל-985,408 בני אדם בהמות הוא בהמה. לילה טוב". הבוקר היא התייחסה בשנית לתקרית בנאומה בכנס המזון בעידן החדש 2015. "האם ככה תשיבו מצביעים וככה תטו את מאזן הכוחות הפוליטי? מעבר לגזענות ולבהמיות של ביטוי זה – מדובר בסוגיה דמוקרטית".

חברה למפלגה, יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג, גינה גם הוא את דבריו של השחקן הוותיק. "מילותיו של קוטלר, המילים שיצאו לגרבוז מהפה ומחיאות הכפיים שבאו בעקבותיהן מקהל השומעים, הן התנהגויות שבינן לבין תרבות ואהבת האדם או פלורליזם אין דבר וחצי דבר", כתב הרצוג בדף הפייסבוק שלו. "גם אמנים ואנשי רוח צריכים לדעת שבוויכוח קשה ומוצדק צריך לבחור להישאר בני אדם ולנהוג בכבוד במי שחושב אחרת, אפילו כשעמדתו מוציאה מהדעת".

ח"כ נחמן שי הביע עמדה דומה. "מסתבר שתמיד יהיה מישהו שיבעט בדלי עם החלב. פעם קראו לו גרבוז והפעם קוראים לו קוטלר. אמירות מסוג זה כואבות, מקוממות ומיותרות", אמר.

כנס האמנים עודד קוטלר. מגד גוזני
עורר סערה. השחקן עודד קוטלר באירוע בנמל יפו, אתמול/מגד גוזני

דבריו של קוטלר נאמרו אתמול במהלך כינוס של מאות אנשי רוח ואמנים שנערך במחסן 2 בנמל יפו, שנערך כדי להביע את מורת רוחם ודאגתם ממדיניות משרדי התרבות והחינוך. "דמייני גברת רגב את עולמנו, את עולמך, ללא ספרות ללא מוזיקה, ללא פואמה, עולם שאינו מפריע ללאום לחגוג 30 מנדטים שאחריהם צועד עדר של בהמות מלחכות קש וגבב", אמר קוטלר לקול מחיאות כפיים.

שרת התרבות מירי רגב מיהרה להגיב אתמול על דבריו קוטלר. לדבריה, "כינוי 30 המנדטים של הליכוד 'בהמות מלחכות עשב' חושף את הפנים המכוערות והמתנשאות של הדובר עודד קוטלר ושל חלק מהנוכחים שמחאו לו כפיים". רגב הוסיפה כי "האמירה של קוטלר מבטאת בעיניי חושך תרבותי".

בהכנת הידיעה השתתפה דנה נחום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully