וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

82 שנה לרצח ארלוזורוב: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום יתקיים מופע לזכר שלושת הנערים החטופים, דיוויד בלאט ינסה להציל את העונה, נציין 69 שנים ל"ליל הגשרים" ו-82 שנים לתעלומת רצח ארלוזורוב

שירו אחים

שיחת הטלפון של גיל-עד שער למשטרה: "חטפו אותי". רויטרס
שיחת הטלפון של גיל-עד שער למשטרה: "חטפו אותי"/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים מופע "שירו אחים" לזכר הנערים שנחטפו ונרצחו גיל-עד ש??ע?ר, נפתלי פרנקל ואיל יפרח. מדובר באירוע שירה בסימן אחדות העם לציון שנה למציאתם של הנערים בו יקחו חלק נציגי המשפחות, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ והרב בני לאו. האירוע שיתקיים באמפיפארק רעננה ילווה על ידי תזמורת סימפונט רעננה, שתארח את קובי אפללו, דויד ד'אור, ארז לב ארי, עידן חביב, אודי דוידי, האחים גת, שי צברי ואהובה עוזרי. תנחה השחקנית שרית וינו אלעד.

משחק 6 בגמר ה-NBA

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
רוצה לחזור לאוקלנד. דיוויד בלאט/AP

אתם צריכים לדעת שהיום קליבלנד תנסה להישאר בחיים בגמר ה-NBA, כשתארח את משחק 6 בסדרה (4:00 שעון ישראל). הקבוצה של דיוויד בלאט שוב נפלה מהרגליים לקראת סיום המשחק הקודם, בו עלתה גולדן סטייט ליתרון 2:3 עם ניצחון ביתי, וכעת הקאבס חייבים לשמור על הבית כדי לא לאפשר לווריירס לחגוג אליפות ראשונה אחרי 40 שנה באולמם הביתי. ניצחון של בלאט ושחקניו ישלח את שתי הקבוצות למשחק שביעי ומכריע שייערך באוקלנד בלילה שבין שישי לשבת שעון ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ליל הגשרים

גשר בנות יעקב. זולטן קלוגר, לשכת העיתונות הממשלתית
גשר בנות יעקב שנפגע בליל הגשרים/לשכת העיתונות הממשלתית, זולטן קלוגר

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 69 שנים, בשנת 1946, התקיים מבצע "ליל הגשרים" ("מבצע מרכולת") במהלכו פוצצו אנשי הפלמ"ח עשרה גשרים אשר חיברו את ארץ ישראל עם המדינות השכנות. הפעולה שתוכננה בגשר ה-11, גשר א-זיו, נכשלה. מדובר במבצע הגדול ביותר והאחרון שביצעה ההגנה במסגרת "תנועת המרי העברי". כל ארבעת גדודי הפלמ"ח פשטו על 11 גשרי כביש ומסילת ברזל בכל גבולה המערבי של ארץ ישראל והצליחו לפגוע קשות או להרוס כליל עשרה מתוכם. בגשר א-זיו קרתה תקלה וכאשר הגיעו החבלנים אל מתחת לגשר מסילת הברזל, אירעה לפתע התפוצצות חזקה. הגשר נהרס כולו ויחד איתו נהרגו 14 מלוחמי הפלמ"ח. הצלחת המבצע גרמה לניתוק זמני של נתיבי האספקה שהיו בשימוש הבריטים.

רצח ארלוזורוב

חיים ארלוזרוב בבית קברות טרומפלדור בתל אביב. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
קברו של ארלוזורוב/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 82 שנים, בשנת 1933, נרצח חיים ארלוזורוב מדינאי וכלכלן מראשי תנועת העבודה ומפלגת מפא"י, וכך נפתחה אחת התעלומות הגדולות בתולדות היישוב בארץ. בליל 16 ביוני, יומיים אחר שחזר מגרמניה בניסיון לעזור ליהודים להימלט משם לאחר עלייתו של היטלר לשלטון, נרצח ארלוזורוב ביריות בעת שטייל עם רעייתו על חוף הים בתל אביב. החשודים המידיים, פעילי התנועה הרוויזיוניסטית נעצרו מיד אך שוחררו לאחר שהתברר כי אין מספיק ראיות נגדם. התעלומה מי רצח את ארלוזורוב ומדוע - לא נפתרה עד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully