וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום "כוחו של חיוך": מה שאתם צריכים לדעת היום

היום יערך טקס ההסמכה ללשכת עורכי הדין, הפועל ב"ש תערוך אימון פתיחת עונה, נחגוג 21 שנים ליחסים הדיפלומטים עם הוותיקן, נציין יום הולדת לאלון אולארצ'יק ונזכיר את יום החיוך העולמי

כנס ההסמכה ללשכת עורכי הדין

פאנל בנושא יהדות וציונות במרכז רבין בתל אביב, 29 במאי 2015. ניב אהרונסון
השרה החדשה תגיע לטקס ההסמכה, איילת שקד/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום תקיים לשכת עורכי הדין את טקס הסמכת החברים החדשים בה. הטקס יערך בבנייני האומה אחר הצהריים ויקחו בו חלק שרת המשפטים החדשה, איילת שקד וראש לשכת עורכי הדין דורון ברזילי. בחוק "לשכת עורכי הדין" משנת 1961, בסעיף 24 מצוינים התנאים לכשירותו של אדם להיות עורך דין: "עליו להיות בעל השכלה משפטית גבוהה, עליו לעבור תקופת התמחות לאחר סיום הלימודים במשך שנה בהנחייתו של עורך דין או שופט ועליו לעמוד במבחני לשכת עורכי הדין בכתב ובעל פה".

פתיחת עונה לבאר שבע

ברק בכר מאמן עירוני קרית שמונה. סוכנות ג'יני
ברק בכר, המאמן החדש/סוכנות ג'יני

אתם צריכים לדעת שהיום תערוך הפועל באר שבע את אימון פתיחת העונה שלה. ברק בכר, שהחליף בצעד שנוי במחלוקת את אלישע לוי, יערוך מפגש ראשון עם שחקניו החדשים ועם האוהדים מבירת הנגב, בתקווה להשכיח את הסערה סביב הגעתו. כזכור, החדשות על כוונתה של הבעלים אלונה ברקת להיפרד מלוי ולהחתים את מאמן עירוני קרית שמונה גרמו למשבר בקבוצה שהוביל לתבוסה 6:2 למכבי תל אביב בגמר הגביע, כך שלבכר תהיה עבודה קשה בניסיון לקנות את לב הקהל. המבחן הראשון של באר שבע בעונת 2015-16 יגיע כבר ב-2 ביולי, עם סיבוב המוקדמות הראשון בליגה האירופית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ישראל והוותיקן

האפיפיור פרנציסקוס מבקר בהר הרצל. מאי 2014. אורי לנץ
האפיפיור פרנציסקוס יחד עם נתניהו בקבר הרצל בעת ביקורו האחרון בישראל/אורי לנץ

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 21 שנים, בשנת 1994 כוננו מדינת ישראל ומדינת הוותיקן יחסים דיפלומטים מלאים. יחסי המדינות מורכבות כמעט כמו היחסים בין יהודים ונוצרים לאורך 2,000 שנים וקדמו לכינון היחסים כמאה שנים של תהליך גישור על פער אלפי השנים. לפני קום המדינה האפיפיורים הביעו אי נחת מהרעיון הציוני של הקמת מדינה ליהודים בארץ הקודש. לאחר קום המדינה חתרה הכנסייה לדריסות רגל במקומות הקדושים אך לאחר מלחמת ששת הימים התחיל השינוי בגישת האפיפיורות. בכינון היחסים ב-1994 הוחלט כי ישראל מכירה בסמכות הכנסייה הקתולית ומוסדותיה ואילו הישויות הכנסייתיות הללו מכירות בחוק הישראלי בנושאים אזרחיים ומשפטיים.

אלון אולארצ'יק

אלון אולארצ'יק. עומר מירון
ילד מזדקן - בעוד שנה. אולארצ'יק/עומר מירון

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג המוזיקאי אלון אולארצ'יק יום הולדת 65, מזל טוב! הוא נולד ב-1950 בפולין ובגיל 6 עלה לישראל. בנעוריו למד לנגן על פסנתר ולאחר מכן גיטרה ובס. אולארצ'יק התגייס ללהקת הנח"ל שם פגש את דני סנדרסון, מאיר פינגנשטיין, אפרים שמיר וגידי גוב אשר לאחר השירות הקימו יחד את להקת כוורת. עוד בשירותו כתב אולארצ'יק את שיריו הראשונים ושיתף כבר אז פעולה ביצירה יחד עם אפרים שמיר. כאשר הוקמה כוורת ב-1973 הפך אולארצ'יק לאחד הכותבים הראשיים של שירי הלהקה האוהבים ביניהם: המגפים של ברוך, נתתי לה חיי, ילד מזדקן, גוליית ועוד. כשהתפרקה הלהקה הוא עבר ללמוד ג'אז בברקלי וכשחזר לישראל בשנת 1985 הוציא את אלבום הסולו הראשון שלו.

יום "כוחו של חיוך"

אילוסטרציה. ליבי, ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock, ליבי

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום "כוחו של חיוך". החיוך נוצר כתוצאה ממתיחת שרירים במיוחד סביב הפה אך גם מסביב לעיניים. החיוך גם יכול לגרום למוח לייצר אנדרופינים שמפחיתים תחושת כאב ויוצרים תחושת רווחה. לא ברור מקורו של יום זה אך מחקרים טוענים כי החיוך עוזר להרגיע חרדות ועצבנות וכן מביע עידוד ואכפתיות כלפי האחר ובונה אצלו אמון. מחקרים גם הראו כי חיוכים מגדילים את המשיכה בין בני אדם ועוזרים לשיתוף פעולה בין אנשים. מחקרים שונים גם ניסו להראות כי החיוך מוסיף שנות חיים, הופך את האדם המחייך לשמח יותר ומצביע על שירות לקוחות מצוין בעסקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully