וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון: מאסר לאנשי חייא - בתמורה להסרת שמו מכתב האישום

14.6.2015 / 17:13

עונשי מאסר כבדים נגזרו על שלושה מאנשיו של העבריין איתן חייא בגין זריקת רימון וירי לעבר אדם שהיה חייב לו כסף. זאת, לאחר שהודו במסגרת הסדר טיעון בתמורה להשמטת שמו של חייא מכתב האישום

צילום: דוד קורן, דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(כך מתנהל משפטו של "הסנדק הישראלי")

עונשים כבדים נגזרו לאחרונה על שלושה מאנשיו של העבריין איתן חייא, המכונה "הסנדק הישראלי", במסגרת הסדר טיעון. השלושה הואשמו באיומים ובקשירת קשר נגד אדם שהיה חייב כסף לחייא, וקיבלו עונשי מאסר של שמונה שנים, שש שנים ושנתיים. התנאי לחתימה על הסדר הטיעון בתיק, שהפרקליטים בו היו גיא רוסו ודיה בן אסא מפרקליטות מחוז תל אביב, היה כי שמו של חייא והקשר שלו לאירועים יושמט מכתב האישום המתוקן.

על פי כתב האישום המקורי, חייא נהג להעניק הלוואות לגורמים שונים, ושני עדי המדינה, אשר הביאו לכתב האישום שמתנהל נגד חייא בימים אלה בעבירות של הלבנת הון וסחיטה באיומים, היו מקורבים אליו ופעלו עבורו. עוד עולה כי אבי לויה, שגם הוא נאשם בתיק, היה יד ימינו.

במהלך 2011, כך נכתב בכתב האישום המקורי, פנה אדם בשם מנש לאחד מעדי המדינה, וביקש ממנו לארגן לו פגישה עם חייא כדי לקבל ממנו הלוואה. לאחר שסוכם שאחיו של מנש יהיה ערב להלוואה - הלווה לו חייא 300 אלף שקל.

עוד בוואלה חדשות:
פרשה 512: שני חיילים נוספים של יצחק אברג'יל גויסו כעדי מדינה
הפלסטינים נגד הדוח של ישראל: "ביצעה פשעי מלחמה לעיני המצלמות"
באווירה אינטימית, אך שמחה, נערך הפנינג הגאווה בבר אילן

איתן חייא בבית משפט המחוזי בתל אביב, מרץ 2015. דוד קורן, צילום מסך
חייא בבית המשפט המחוזי שבתל אביב, מרץ 2015/צילום מסך, דוד קורן

בשלב מסוים חדל מנש לשלם את הריביות וחייא דרש מאחד מעדי המדינה ומאחיו של מנש את התשלום בשל היותם ערבים. הם הצליחו לגייס 300 אלף שקל, אולם אז טען חייא כי הסכום היה גבוה בהרבה - מעל למליון. האח סרב לשלם את הסכום הנוסף, וחייא ואנשיו קשרו קשר - כך לפי כתב האישום המקורי - להשליך רימון על ביתו שבפתח תקווה.

כאן נכנסו הנאשמים לפרשה: עבדאללה אגבריה, שקיבל עונש מאסר של שמונה שנים, השליך את הרימון, אולם זה נפל בחצר השכנים. בהמשך, רכב אגבריה עם נאשם נוסף, עלי יונס, שקיבל עונש מאסר של שש שנים, על אופנוע, ואחד מהם ירה בכביש המהיר על רכבו של האח שלושה כדורים. הנאשם השלישי - עומרי ראדה שקיבל שנתיים מאסר, הואשם כי סיפק לשניים את הרכב לביצוע הפשע. לאחר הירי האח הסכים לשלם ופנה לבורר שאמר שאם ישלם סכום נוסף של 110 אלף שקלים - יניח לו חייא לנפשו, וכך היה.

מדובר בעונשים כבדים יחסית במסגרת הסדר טיעון, ובכתב האישום המקורי שונה כאמור בעיקר דבר אחד - שמו של חייא. השלושה הודו בכול, אולם שמו של חייא שונה ל"אחר" על מנת שלא ניתן יהיה לקשור אותו לדברים. רק לאחר ששונה - הסכימו השלושה להודות ונגזרו עליהם העונשים.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully