וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחורדל והליברל: דרכינו כבר נפרדו

14.6.2015 / 12:27

פעם השתייכנו לאותו מגזר, אבל לא עוד. אנחנו עדיין מוגדרים כ"דתיים לאומיים" אבל דרכינו נפרדו והדבק שמאחד הוא דק ופגיע. ואם זו דוגמא למה שיקרה כאן לשבטי ישראל, אז יתכן שאפשר להתחיל לדאוג. שהרבה בלאו עונה לנשיא

הארכת מעצר לחשודים בתקיפת חיילים ביצהר. אפריל 2014. מור שאולי
הארכת מעצר לחשודים בתקיפת חיילים ביצהר. אפריל 2014/מור שאולי

1.

ארבעה שבטים, כבוד הנשיא? אולי ארבעים. ובעוד המילים האלו נכתבות, נראה לי שנוצר פה עוד איזה תת-שבט. ואם להיות קטנונית ממש, אז רק המגזר הדתי לאומי, על התפצלויותיו הבלתי נגמרות מכיל כמה עשרות תתי-שבטים כאלה, שההבדלים ביניהם עשויים אולי להיות זערוריים, ועדיין, אנחנו בעידן ה"אני לא הפרעתי לך להגדיר את עצמך, אז אתה אל תפריע לי להגדיר את עצמי".

2.

ברוכים הבאים לעידן הרב-רב-רב תרבותיות. זהו עידן שבו השבט יכול לפעול היטב גם במנותק מחללית האם. תסתכלו על אירופה (נכון, פה זה לא אירופה, אבל כמדינת מהגרים, מעניין לראות איך מתמודדת אירופה עם גלי ההגירה שלה) אז אם בעבר הלא מאוד רחוק, יכולת לשרוד רק אם אימצת את הקודים התרבותיים של המקום אליו היגרת, היום, בחסות השבט החזק שלך, אתה יכול להתמקם בנוחיות גם ללא ידיעה או קבלה של המאפיינים הבסיסיים ביותר של המקום אליו היגרת. השבט נעשה חזק מהמדינה.

3.

אנחנו עוד לא שם, זה ברור. אבל גם כאן השבט אומר את דברו. כל שבט. והוא מדבר בקול רם וצלול, השבט הזה. כל ראש שבט דואג קודם כל לבני השבט שלו ולאינטרסים המידיים שלהם. אני יודעת שאני אמורה להיות מודאגת מזה, במיוחד כשמדובר באינטרסים מנוגדים כל כך, אבל בנקודת הזמן הספציפית הזו, האינטרסים המנוגדים האלו יוצרים סוג משונה של איזון. יש רחשים תת קרקעיים, לוחות טקטוניים זזים, חלק מההתפתחויות מרגשות, חלק הרבה פחות ועדיין, העסק יציב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

4.

אני מקווה שתסלחו לי על שאני משתמשת פה במובאה מדבריו של אויב ותיק, חסן נסראללה, "חברה שחלשה יותר מקורי עכביש" אמר עלינו בנאום ההוא, עם החיוך ההוא. אבל לפעמים דווקא היריב שלך יהיה זה שיגדיר אותך טוב מכולם. כי היריב הוא זה שיסקור אותך סקירה מדוקדקת, הוא זה שיגיע למסקנות. אז זו המסקנה שהגיע אליה יריבנו הוותיק, "קורי עכביש", הוא קרא לנו, קורים של עכביש.

5.

קורי עכביש ידועים כחומר ביולוגי "מהחזקים בטבע", קשיחים ואלסטיים הם יכולים לשרוד גם סופת הוריקן משתוללת, והמעניין מכל: מה שמעניק להם את חוזקם הוא העובדה שהם מורכבים דווקא משילוב של חלבונים שונים זה מזה.

6.

אז הנה, כבוד הנשיא, הפכנו שבטים שבטים, אבל איכשהו, באלכימיה פלאית עדיין נאחזים זה בזה, דביקים ואחוזים כאותם קורי עכביש. אם כך, למה אני הולכת לסיים את הטקסט הזה בנימה חמצמצה? כי אני מסתכלת על ההתפתחויות מבית. מבית הגידול שלי, הדתי לאומי. פעם השתייכנו כולנו לאותו מגזר, אבל לא עוד, חל פיצול לשניים והוא ממשי, אז כרגע אנחנו עדיין מוגדרים כ"דתיים לאומיים" במובן הישן והטוב (החל בחרד"ל המחורדל ביותר ועד לדתי לייט הליברלי ביותר) ב"וואלה", עדיין יחפשו נציגה "דתית לאומית" מייצגת, שתגיב לדברי כבוד הנשיא, אבל אין לי ספק שלא כולם ירוו נחת מהייצוג הזה, חלקם ימלמלו: "זה לא אני הדתייה-עלאק-לייט-פלורליסטית הזו" הם יצטדקו לגמרי. דרכינו נפרדו והדבק שמאחד את שני חלקי המגזר הדתי הוא דק ופגיע. ואם זו דוגמא למה שיקרה כאן לשבטי ישראל, אז יתכן שאפשר להתחיל לדאוג.

7.

ועדיין, אל תשכחו, (נראה לי שגם היריב הוותיק גם לא שוכח) קורי עכביש הם חזקים, עקשניים, דביקים ועמידים משנראה.

seperator

מתוך פרויקט: השבט אומר את דברו

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully