וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הדגל של ארצות הברית: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום יחליטו בליכוד על שיטת בחירת הרשימה לכנסת, יתקיים הפנינג הגאווה בבר אילן, בית"ר תקיים את אימון פתיחת העונה ונציין את יום תרומת הדם הבינלאומי ואת יום הדגל בארצות הברית

הכרעה בליכוד

אורן חזן יחד עם יחיאל חזן, אביו, במרכז הליכוד, יוני 2016. מגד גוזני
חבר הכנסת אורן חזן בכנס מרכז הליכוד בשבוע שעבר/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום יצביעו חברי מרכז הליכוד על אחת ההצעות הדרמטיות ביותר שעלו בתנועה בשנים האחרונות, הנוגעת לשיטת הפריימריז. החברים יבחרו אם להעביר את כוח הבחירה של רשימת המפלגה לכנסת לידי מרכז הליכוד, או להשאיר אותה כהצבעה פתוחה של מאה אלף המתפקדים למפלגה. ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה למנוע את המהלך שנועד להחזיר לחברי מרכז הליכוד את הסמכות להרכיב את הרשימה של המפלגה לכנסת. את המאבק מולו מנהל חבר הכנסת הטרי דודי אמסלם ובמפלגה מנסים למצוא פשרה בין שני הצדדים.

הפנינג גאווה בבר אילן

דגל הגאווה. ShutterStock
דגל הגאווה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים "הפנינג גאווה" באוניברסיטת בר אילן. אחרי הסערה סביב סירובה של האוניברסיטה לציין את חודש הגאווה בקמפוס, הגיעו ביום חמישי ההנהלה ואגודת הלהט"ב להסכמה, שלפיה יתקיים אירוע ביום ראשון הקרוב במתחם האוניברסיטה. באירוע, שיתקיים במבואה של הפקולטה למשטפים, ישתתפו תומכים, חברי התא הגאה ונציגי קהילת הלהט"ב. האירוע יתקיים תוך התחשבות בצביונה המיוחד של האוניברסיטה ויושם דגש על "קרוב לבבות" וסובלנות, יחד עם השמעת קולם של חברי הקהילה הגאה הנאבקים לשוויון זכויותיהם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

פלייאוף ישראלי

שחקן מכבי תל אביב, ג'רמי פארגו, מול שחקן הפועל אילת, קאליף וויאט. ברני ארדוב
שחקן מכבי תל אביב, ג'רמי פארגו, מול שחקן הפועל אילת, קאליף וויאט/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך המשחק הרביעי בסדרת חצי גמר הפלייאוף בליגת העל בכדורסל בין הפועל אילת למכבי תל אביב. האלופה, שעסקה בשבוע הקודם בעיקר בוויכוחים עם ראשי מנהלת הליגה על הכוונה להקדים את משחקי הגמר בחמישה ימים אם שתי סדרות חצי הגמר יסתיימו ב-0:3, עשו את שלהם כשהפסידו בבית 104:98 במשחק השלישי, בו איפשרו לאילתים לצמק ל-1:2 בסדרה, וכעת הגיע הזמן של הצהובים לסגור את הסיפור ולהימנע מהגעה למשחק חמישי ומכריע על הזכות לפגוש בגמר את הפועל ירושלים, כשכבר השלימה סוויפ של 0:3 על מכבי ראשון לציון.

היום העולמי לתרומת דם של ארגון הבריאות של האו"ם

תרומת דם. ShutterStock
תרומת דם/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את היום העולמי לתרומת דם של ארגון הבריאות של האו"ם. יום זה נועד להעלות את המודעות לחשיבות של תרומת הדם וגיוס תרומות דם רבות ביום עצמו. בכל יום מסופקים לכל בתי החולים בארץ אלפי מנות ומרכיבי דם המעניקים סיכוי לחיים של כאלף חולים, אולם עדיין רק 4.3% מכלל הישראלים מוצאים לנכון לתרום דם. מנתוני שירותי הדם עולה עוד כי הישראלים תורמים בממוצע כ-1.3 פעמים בשנה, כאשר רק 25% מתורמי הדם הן נשים. הסיבה העיקרית לשיעור התרומה הנמוך בקרב נשים הוא חסר דם (אנמיה). כל תורמי הדם בישראל הם מתנדבים, שאינם מקבלים שום תמורה ממשית על תרומתם. בחירת התאריך ה-14 ביוני נעשתה כיוון שביום זה נולד דוקטור קרל לנדשטיינר, המדען שזיהה את סוגי הדם השונים בבני האדם.

יום הדגל בארצות הברית

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

אתם צריכים שהיום מציינים בארצות הברית את "יום הדגל". יום זה מצוין ב-14 ביוני כיוון שאז קיבלה הוועדה הימית של הקונגרס הקונטיננטלי השני את ההחלטה שנוסחה: "הדגל של ארצות הברית יהיה דגל עם 13 פסים אדומים ולבנים לסירוגין; וכי האיחוד יהיה עם 13 כוכבים לבנים על רקע כחול אשר ייצגו את המערך החדש". בדגל ארצות הברית מצויים 13 פסים אופקיים בצבעים אדום ולבן לסירוגין ומלבן כחול בפינה השמאלית עליונה ובו 50 כוכבים לבנים. הכוכבים מציינים את המדינות המרכיבות את ארצות הברית כאשר הפסים מסמלים את מושבותיה המקוריות של ארצות הברית אשר מרדו בכתר הבריטי והפכו לעצמאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully