וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוויות חתולים בארונות המטבח: מחדל תברואתי בבסיס צה"ל בדרום

12.6.2015 / 16:13

לוחמי גבעתי המשרתים בבסיס הר קרן שבנגב מתלוננים על האיכות הירודה של המטבח. לדבריהם, הם מעדיפים להביא אוכל מהבית מאשר לאכול במטבח שבו, בין היתר, יש עכברים וצואת ציפורים. "היו מקרים שנמצאו זבובים מתים באוכל"

ארון מטבח בבסיס הר קרן שבנגב של חטיבת גבעתי שבו נמצאו גוויות חתולים יוני 2015. ספק 500
הארון בבסיס הר קרן שבו נמצאו גוויות החתולים/ספק 500

בסיס הר קרן שבנגב נמצא לא הרחק מגבול מצרים ומשמש כמתקן הכשרות עבור לוחמי חטיבת גבעתי. הבסיס ידוע לשמצה בקרב הלוחמים בחטיבה הסגולה בשל תשתיות ישנות, מזג האוויר ואיכות המטבח. לאחרונה, התקבלו כמה תלונות מחיילים המשרתים בבסיס על תנאי התברואה ונראה כי הביקורת נגד המתקן הגיעה לשיא חדש.

חייל במתקן סיפר כי בשני מקרים שונים התגלו גוויות חתולים בארונות המטבח. לדבריו, נסיבות מותם של החתולים אינן ברורות - או שמישהו כלא אותם במכוון בארון השימורים או שמדובר בחתולים שמתו מסיבות אחרות כמו הרעלה. האפשרות השנייה הגיונית, שכן במטבח ישנה מכת עכברים שעמה מנסים מפקדי המתקן להתמודד באמצעות רעל.

אחד החיילים במתקן טען כי בעקבות תנאי המטבח ורמת התברואה הירודה עשרות חיילים לא אוכלים בבסיס אלא מעדיפים להביא אוכל מהבית או לקנות בחנויות באזור. לדבריו, בשל העובדה שהמתקן מרוחק מאזורים מיושבים, גם קניית האוכל במקומות אחרים הופכת לדבר כמעט בלתי-אפשרי.

"יש כאן בעיה של מחסור באוכל", סיפר אחד החיילים. "הרבה פעמים נגמר האוכל ואין מספיק". חייל אחר הבהיר: "קרו כמה מקרים שזבובים מתים התגלו באוכל. יש המון זבובים במטבח שנוגעים באוכל אחרי שהם היו על צואה וזיהום". אך לא די בכך, גם נראות חדר האוכל, לטענת החיילים, טעונה שיפור. "על השולחנות והכסאות יש צואה של ציפורים שאף אחד לא טורח לנקות", סיפר אחד מהם.

עוד בוואלה!NEWS:
כבילת שוטר המג"ב בחקירה - בנוכחות סגן ראש מח"ש: "כך ראוי"
האנשים שמתאשפזים כדי לא להישאר רעבים: "בבית אין לי אוכל"
מנכ"ל אורנג' העולמית נפגש עם נתניהו: "מתנגדים לחרמות"

תלונות בנושא המטבח הועברו בעבר למפקדים בכירים בחטיבת גבעתי והוחלט לטפל בנושא, אולם נראה כי עד כה לא נעשה דבר על מנת לשפר את התנאים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מחנה הר קרן נמצא בעיצומו של תהליך שדרוג תשתיות בדגש על המטבח. בניגוד לנטען, החתול לא נמצא במטבח אלא במשרד הסמוך ומיד עם היוודע המקרה נוקה המשרד, חוטא וטופל. מדובר באירוע חריג ומפקדת הבסיס תעשה הכל על מנת למנוע הישנותו בעתיד".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • גבעתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully